Hvilket merke kjøper du Ull i?

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Hvilket merke er du mest fornøyd med i ull?
Bruker du mye penger på det (dyre plagg)? Eller går du for rimligere alternativ?

Hust & Claire og Lillelam. Har også litt Joha. Jeg går som vanlig for kvalitet og det som er fint, og det koster gjerne litt også.

til meg : Bergans , Kari Traa

kengubarnet: hust and claire, Bergans, Bjørn dæhlie

Til barn:
Fornøyd med joha og hust&claire. Vært fornøyd med mye annet også som er helt greit, janus, Pierre Robert, hm...
Ikke fornøyd med nøstebarns kvalitet fordi det blir litt "tovet" selv ved skånsom vask. Lille lam synes jeg har alt for lav kvalitet for prisen.

Til meg:
Fornøyd med Kari traa og devold, ikke fornøyd med pierre Robert (klør).

Devold til ungene pga atopisk hud. Til meg selv kjøper jeg det jeg finner som ser fint ut. Ser ikke så mye på merket. Kan i hvert fall ikke huske dem.

Tror mamma har kjøpt omkring 80% av all ulla de har hatt. Og hun kjøper det hun kommer over. De har hatt alle mulige slags merker og jeg har vært fornøyd med alt bortsett fra stillongser fra Pierre Robert som jeg synes fort får hull på knærne.

De gangene jeg har kjøpt ull så kjøper jeg når det er tilbud, er ikke så nøye på hvilket merke det er. Bortsett fra med sokker, da kjøpes for det meste de tynne ullsokkene fra NameIt. Da er det plass i skoa til noen tjukkere ullesokker utenpå på de kaldeste dagene og varmt nok uten på de litt "varmere" dagene. Det vil si, eldste gidder jo ikke å ta på ekstra sokker lenger....

Last edited:
Guttungen for Hust&Claire med bambus innerst pga atopisk eksem.
Jeg bruker ikke ull, kan ikke fordra det. Bruker superundertøy fra HH.
Samboer bruker alt han kommer over :p

Frøkna har mest hust&claire, noe joha, Pierre Robert og safa.
Jeg bruker Kari Traa og devold.

Veldig glad i Janus :)

Vi kjøper en del janus. Brukte mye nameit på eldste men de forandret innholdet og siden har ikke jeg kjøpt det.

Til meg selv har jeg en del fra Janus, noe fra Cubus (litt "finere" med blondekant) og noe fra Aclima. Mannen i hus har også mye fra Aclima.

Til jentungen kjøper vi det vi kommer over på salg [emoji6] Men det hun har mest av er Janus, Reflex og Pierre Robert.

Synes den rimelige ulla koster mer enn nok, for vi bruker mye ull og trenger mange sett. Vi tenker ikke på merke og kjøper helst på salg.

Kjøpte en del Nøstebarn på salg som jeg er veldig fornøyd med. Er også fornøyd med Janus. Prøver alltid å kjøpe ull på salg og har også handlet en del brukt på FINN :)

Til meg selv har jeg en del fra Janus, noe fra Cubus (litt "finere" med blondekant) og noe fra Aclima. Mannen i hus har også mye fra Aclima.

Til jentungen kjøper vi det vi kommer over på salg [emoji6] Men det hun har mest av er Janus, Reflex og Pierre Robert.

Synes den rimelige ulla koster mer enn nok, for vi bruker mye ull og trenger mange sett. Vi tenker ikke på merke og kjøper helst på salg.
Fant en del fint på cubus nå (til meg), helt supert at det også skal tåle tørketrommel [emoji4][emoji106] brukt ullsokker (tynne) derifra i mange år, høst/vår og dels sommer/vinter også.
Ellers bruker eg en del Kari tråå og aclima, og har også registrert at nøstebarn sitt har en tendens til å krympe/tove i vask om en ikke følger vaskeanvisninga. Men ull trenger jo ikke egentlig så mye vask, ofte nok med lufting om det ikke er søl på [emoji4]

Back
Topp