Hvilket leie ligger babyene deres i nå?

Jetten

Flørter med forumet
Vi var på 3D ultralyd fredag. En fantastisk fin opplevelse. Det er tydeligvis stor forskjell på klinikker rundt omkring for sist fikk vi kjempedårlige sort/hvitt bilder.. Denne gangen var vi på ultralydklinikken på lysaker. 

Jeg er 27 uker + 3 nå og gutten ligger i seteleie. Har plutselig fått det for meg at han ikke kommer til å snu seg.
Mathilda lå i hodeleie tidlig og ble der..
Hører og leser at de kan snu seg til og med uke 36, men det kan jeg bare ikke forstå, så dårlig plass det er da.

Noen med erfaringer? Vet dere hvordan babyene deres ligger i magen nå?

Hun ligger med hodet ned akkurat nå men beveger seg mye så det kan jo forandres , ikke hver engstelig .

Min har lagt med hode ned siden uke 19... tror ikke han kommer til å snu seg heller.. De to andre har fulgt samme mønster.. 

På tvers. Har ikke sjekket det, bare vet det fordi jeg kjenner det selv. Snuppa her gjorde også det til hun snudde seg med hodet ned (i uke 31 tror jeg).

Lå med hodet ned på ul denne uka, men hun snur seg hele tiden. Jeg fødte i sete sist, og da lå han i sete siste to mnd, men han hadde ikke plass til å snu seg pga at jeg har todelt livmor. Jeg kjenner mange som har ligget i sete tett opp mot fødsel men har snudd seg i tide. Ei jeg kjenner hadde ul dagen før fødsel hvor baby lå i sete, men snudde seg på sykehuset rett før fødsel. Hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg, de fester seg ikke på samme måte i sete så de har god tid på å snu seg. Og utrolig nok har de også plass til det ;) Jeg fikk noen triks jeg skulle gjøre for å at han skulle snu seg sist, så du får si fra om han ikke snur seg, så skal jeg dele kjærringrådene mine, haha! :D

Min baby ligger i hodeleie, og har gjort det hele tiden.  Har vært på 3 ULer så vet det med sikkerhet.  Skal på ny UL neste mandag, og da ligger den forhåpentligvis fortsatt i hodeleie;)

Skruf skrev:
Lå med hodet ned på ul denne uka, men hun snur seg hele tiden. Jeg fødte i sete sist, og da lå han i sete siste to mnd, men han hadde ikke plass til å snu seg pga at jeg har todelt livmor. Jeg kjenner mange som har ligget i sete tett opp mot fødsel men har snudd seg i tide. Ei jeg kjenner hadde ul dagen før fødsel hvor baby lå i sete, men snudde seg på sykehuset rett før fødsel. Hadde ikke bekymret meg hvis jeg var deg, de fester seg ikke på samme måte i sete så de har god tid på å snu seg. Og utrolig nok har de også plass til det ;) Jeg fikk noen triks jeg skulle gjøre for å at han skulle snu seg sist, så du får si fra om han ikke snur seg, så skal jeg dele kjærringrådene mine, haha! :D

He he. Takk skal du ha! Jeg gir beskjed. Har han ikke snudd seg inne uke 33 tar jeg gjerne imot råd. :)

Her har mini lagt med hodet ned en stund, men det betyr jo ikke at han blir liggende den veien ;-)

Snur seg hele veien... akkurat nå prøve babyen å ligge på tvers men trur han/hu holde på å finne ut at det ikkje er så god plass til det:) er 29 uker:)

Får noen skikkelige spark helt øverst i magen, så han ligger nok en del med hodet ned. Innimellom ligger han nok i tverrleie også, for da tyter magen til alle kanter 

Tverrleie - og han har ligget sånn en stund. Blir fulgt opp ekstra på sykehuset med ul hver mnd pga tidligere prematur fødsel, så vet det på den måten.. Forrige sv.skap var det også sånn - hun lå i tverrleie leeenge før hun snudde seg med hodet ned. Jeg ville ikke vært så bekymra:)

Hun har nettopp snudd seg i hodeleie, er 27 uker påvei, vet ikke om hun blir liggende men :) 

Jetten skrev:
Vi var på 3D ultralyd fredag. En fantastisk fin opplevelse. Det er tydeligvis stor forskjell på klinikker rundt omkring for sist fikk vi kjempedårlige sort/hvitt bilder.. Denne gangen var vi på ultralydklinikken på lysaker. 

Jeg er 27 uker + 3 nå og gutten ligger i seteleie. Har plutselig fått det for meg at han ikke kommer til å snu seg.
Mathilda lå i hodeleie tidlig og ble der..
Hører og leser at de kan snu seg til og med uke 36, men det kan jeg bare ikke forstå, så dårlig plass det er da.

Noen med erfaringer? Vet dere hvordan babyene deres ligger i magen nå?

heisann.

Du trenger nok ikke bekymre deg så altfor mye. Det er ofte sånn at babyene kan snu seg senere i 2.svangerskapet. Av hvilken årsak vet jeg ikke helt sikkert. Jeg fikk også beskjed om det i mitt 2. Er nå i mitt 3.svangerskap og er i uke 30+4 og bøllefrøet snudde seg ikke før jeg var på ul sist uke. I forrige svangerskap hadde han ikke snudd seg før i uke 32. Mens i 1.svangerskap lå hun klar og ventet allerede i uke 22 tror jeg det var. var mye tidligere ihvertfall. Så du kan nok ta det heeeeelt med ro. :)

Mange lykkeønskninger fra meg :)

Back
Topp