Hvilket kjønn?

Bkno1496920

Andre møte med forumet
Spennende å se hva folk mener.

Skal på rutineultralyd ila den neste veka og er veldig spent på om fosteret er friskt og hvilket kjønn det blir.

Graviditet nr 1, gutt:
-Ingen kvalme
-Mye trøtt første trimester
-Mye halsbrann fra ca 4-5 mnd
-Ingen cravings
-Liten mage som ventet med å vise seg til rundt 24 uker, ikke så rund før helt på slutten
-Linea Fusca fra toppen av magen og helt ned til underlivet

Graviditet nr 2, (?):
-Kvalm hele dagen, hver dag fram til rundt 14 uker
-Mye trøtt, så gale at jeg nesten sovnet på jobb
-Halsbrann helt fra starten
-Cravings på både søtt og salt, men egentlig lite matlyst
-Synlig mage allerede fra uke 17

Er nå i uke 19, sålangt har jeg følt at graviditeten har vært stikk motsatt av forrige. Vet det egentlig ikke har mye å si og at det finnes mye myter der ute. Uansett kjekt å se hva folk mener og egne erfaringer. Har du hatt samme kjønn men to vidt forskjellige graviditeter?

Hilsen en nysgjerrig (snart) tobarnsmor
 
Last edited:
Jeg har hatt tre ganske ulike graviditeter, men samme kjønn på alle tre :p
 
2 ulike svangerskap her og venter jente nr 2. Var ikke kvalm i det hele mer første jentå. Mens nå har eg vært kvalm stortsett hele svangerskap og av og på med oppkast. Eg trodde selv eg ventet gutt denne gangen. Men er jente nr 2. Er 30 uker på vei :)

Så blir spennende å se om du venter motsatt :)
 
to vidt forskjellige svangerskap, men to gutter. Med første var jeg lite kvalm, men ekstremt trøtt. Med andre var jeg veldig kvalm, men fikk ikke sove. Helt motsatt, så litt overrasket når det ble enda en gutt, selv om magefølelsen sa det. :)
 
Spennende å se hva folk mener.

Skal på rutineultralyd ila den neste veka og er veldig spent på om fosteret er friskt og hvilket kjønn det blir.

Graviditet nr 1, gutt:
-Ingen kvalme
-Mye trøtt første trimester
-Mye halsbrann fra ca 4-5 mnd
-Ingen cravings
-Liten mage som ventet med å vise seg til rundt 24 uker, ikke så rund før helt på slutten
-Linea Fusca fra toppen av magen og helt ned til underlivet

Graviditet nr 2, (?):
-Kvalm hele dagen, hver dag fram til rundt 14 uker
-Mye trøtt, så gale at jeg nesten sovnet på jobb
-Halsbrann helt fra starten
-Cravings på både søtt og salt, men egentlig lite matlyst
-Synlig mage allerede fra uke 17

Er nå i uke 19, sålangt har jeg følt at graviditeten har vært stikk motsatt av forrige. Vet det egentlig ikke har mye å si og at det finnes mye myter der ute. Uansett kjekt å se hva folk mener og egne erfaringer. Har du hatt samme kjønn men to vidt forskjellige graviditeter?

Hilsen en nysgjerrig (snart) tobarnsmor
2 veldig like svangerskap - gutter. Hadde ulike cravings da.

Svangerskap nr. 3, fikk jeg en del symptomer jeg ikke hadde hatt før, og det ble jente.

Kan legge til at jeg hadde sterk magefølelse for gutt med førstemann, samme med andremann, men var da mer usikker på om det skyldtes at jeg var påvirket av at jeg allerede hadde en gutt. Med 3. var jeg overbevist om jente før jeg ble gravid til og med, og det stemte jammen igjen :hilarious: Nå er det riktignok 50% sjanse for å treffe riktig da, men greide det 3 ganger :biggrin

Har du fått vite kjønnet nå?
 
Last edited:
2 veldig like svangerskap - gutter. Hadde ulike cravings da.

Svangerskap nr. 3, fikk jeg en del symptomer jeg ikke hadde hatt før, og det ble jente.

Kan legge til at jeg hadde sterk magefølelse for gutt med førstemann, samme med andremann, men var da mer usikker på om det skyldtes at jeg var påvirket av at jeg allerede hadde en gutt. Med 3. var jeg overbevist om jente før jeg ble gravid til og med, og det stemte jammen igjen :hilarious: Nå er det riktignok 50% sjanse for å treffe riktig da, men greide det 3 ganger :biggrin

Har du fått vite kjønnet nå?
Kjekt når man har rett på sånt, selvom det er 50% hehe Jeg hadde magefølelse om gutt på første og gutt igjen nå, mens samboeren trodde det ble jente sist og jente nå (kan ikke ta feil to ganger på rad sa han)

Han hadde rett, og som skrevet over, to vidt forskjellige svangerskap og 2 forskjellige kjønn!
Gleder oss til å utvide gjengen vår med ei lita jente❤️
 
Back
Topp