Hvilket kattefôr bruker dere???

Gabriela

Forumet er livet
Dette gjelder jo til dere med katt, men svar gjerne hvis dere har andre dyr også[:D]

Vi bruker Royal Canin-sensible på våres to utekatter. de er begge ganske sensitive i magen, og det er det vi får anbefalt[:)][:)][:)]

Novo Bel til fiskene! Hahahaha![:D]

Men tror ikke den er noe bra, for de bare dør!! hehe![:-]

Bruker Whiskas vi da..[8|] Har ikke oppdaga at hu ikke tåler d, unntatt de sinnsyke fiseluktene hennes noen ganger da..[8D][8D] Og hu er foreløpig innekatt i en mnd til..

ORIGINAL: Ju9ta

Bruker Whiskas vi da..[8|] Har ikke oppdaga at hu ikke tåler d, unntatt de sinnsyke fiseluktene hennes noen ganger da..[8D][8D] Og hu er foreløpig innekatt i en mnd til..

kattene mine tåler ikke whiskas, de blir helt ødelagte i magen av det[&o][&o] og spesiellt hvis de får våtmat... uff... men alle katter er jo forskjellige[:)][:)]

bruker det meste....katta e altetende....
hun får til å med grøtrester etter selma når hun ike spiser opp...[8D][8D]

hill's feline...etter at jeg byttet til det så har kattene slutta med den fæle lukta når di gjør fra seg pluss at det metter mye mer og det varer lengre..di er både ute og inne[:)] brukte butikk mat før,men fy som det stinka og magen dems var blaut..så,meget fornøyd med hill's altså

NÅ BLE JEG POSITIVT OVERRASKET!!!!!!!!

Synes det er kjempe bra at så mange bruker skikkelig fôr på kattene sine, Hos oss går det i hills og royal.
Jeg kan med en gang si at jeg anbefaler alle som går på "butikk/billig" forr å skifte. Dette pga katten spiser MINDRE av dyrebutikk/vet fôr og kvaliteten på produketet er som natt og dag.. Faktiskt så vil en se at det blir rundt samme pris for kvalitets fôr.. særlig om du har plass til å kjøpe litt større sekker.. Kattens pels blir flottere/ katten røyter mindre ja bæsjen lukter mindre +++++++++ alt pga de får de riktige vitaminene i seg.. Spesielt er det noe som heter taurin som er veldig viktig for katter, dette er nesten ikke eksisterende i billig produktene og en har blant annet funnet ut at mangel kan skape misdannelser på kattefoster om moren ikke får det i seg..

PS: ju9ta om du vil prøve deg på royal så gi beskjed så kan vi to ta en tur å kjøpe.. Jeg har oppdretter avtale og får 25% avslag[:D]

så du vil ikke anbefale å gi grøtrester asså?????[8D][8D]
her vil ikke katta ha hills..eneste vi har prøvd...lot være å spise da...vo bor rett med sjøen så katta kommer alltid hjem med fisk...ligger utenfor...av og til hele fisk og av og til et avkapa fiskehaue..heheheh....er sikkert å tigger hos noen fiskere....er det egentlig farlig???? vil jo egentlig ikke tro alle fiskene er ferske for å si det sånn...men det er jo ikke noe vi kan gjøre noe med.....uten å kaste det når de ligger på trammen uttafor...[:'(]

ORIGINAL: Linni puse gal

Synes det er kjempe bra at så mange bruker skikkelig fôr på kattene sine, Hos oss går det i hills og royal.
Jeg kan med en gang si at jeg anbefaler alle som går på "butikk/billig" forr å skifte. Dette pga katten spiser MINDRE av dyrebutikk/vet fôr og kvaliteten på produketet er som natt og dag.. Faktiskt så vil en se at det blir rundt samme pris for kvalitets fôr.. særlig om du har plass til å kjøpe litt større sekker.. Kattens pels blir flottere/ katten røyter mindre ja bæsjen lukter mindre +++++++++ alt pga de får de riktige vitaminene i seg.. Spesielt er det noe som heter taurin som er veldig viktig for katter, dette er nesten ikke eksisterende i billig produktene og en har blant annet funnet ut at mangel kan skape misdannelser på kattefoster om moren ikke får det i seg..

PS: ju9ta om du vil prøve deg på royal så gi beskjed så kan vi to ta en tur å kjøpe.. Jeg har oppdretter avtale og får 25% avslag[:D]

Nei jeg hadde ikke tenkt på dette med fisken, en katt spiser ikke dårlig kjøtt[:D]
Ville heller ikke tro at katten dør av grøt rester men en skal være forsiktig med melke produkter..
Litt unyttig fakta[8|]: Alle inkl katt og folk hadde melke intoleranse da vi ført begynte å holde kuer. Etter mange hundre år så har de fleste av oss fått en mutert gen så gjør at vi kan spalte melkeproteiner. De som har melkeintorelanse har faktisk ikke dette muterte genet.. og når de gjelder katter så har de fleste fortsatt melkeintorelanse.. Og da blir de veldig dårlige i magen..

Men jeg ville anbefalt at katten fikk skikkelig tørr fôr ved siden av og bør alltid ha mat og vann stående fremme.. Pga en katt spiser maaaange ganger i løpet av et døgn... Katter som får servert mat spiser ofte for mye og for fort når det får det.
Du får somregel prøve pakker på dyrebutikken/veterinæren disse skal være gratis.. så finner du ut hvorfor en din katt liker.. vil da anb royal

ORIGINAL: krølle..

så du vil ikke anbefale å gi grøtrester asså?????[8D][8D]
her vil ikke katta ha hills..eneste vi har prøvd...lot være å spise da...vo bor rett med sjøen så katta kommer alltid hjem med fisk...ligger utenfor...av og til hele fisk og av og til et avkapa fiskehaue..heheheh....er sikkert å tigger hos noen fiskere....er det egentlig farlig???? vil jo egentlig ikke tro alle fiskene er ferske for å si det sånn...men det er jo ikke noe vi kan gjøre noe med.....uten å kaste det når de ligger på trammen uttafor...[:'(]

ORIGINAL: Linni puse gal

Da må jeg bare si  HØR PÅ LINNI PUSEGAL!!!!!!!![:D][:D][:D][:D]
Alt hun sier er helt riktig!Jeg driver egen zoo butikk og det er godt at folk tar vare på dyra sine.det blir fler og fler som skjønner at foret til dyra har ALT å si.tenk hvis vi skulle levd på junkfood..hvordan blir kroppen vår da..

ORIGINAL: atinale

Da må jeg bare si  HØR PÅ LINNI PUSEGAL!!!!!!!![:D][:D][:D][:D]
Alt hun sier er helt riktig!Jeg driver egen zoo butikk og det er godt at folk tar vare på dyra sine.det blir fler og fler som skjønner at foret til dyra har ALT å si.tenk hvis vi skulle levd på junkfood..hvordan blir kroppen vår da..

ja, også varer maten så mye leeeeengre[:)][:)][:)] en ti kilos sekk har vi i 2 mnd[:-][:-][:-] og det er d verdt så lite som de spiser i slengen da!!!

det er helt riktig!tenk hvor dyrt det blir med den dårlige butikk maten for da vedder jeg på ar de som bruker det forer masse......
løøøp til nærmeste zoo å få smaksprøver jenter!
og flere levrandører har og smaksgaranti hvis dere kjøper noe katten ikke liker.men prøv en stund!Hills,royal og proplan er ivertfall lett å få kreditert for oss.

Back
Topp