Hvilket fyll i cake pops?

LillianneLie

Forumet er livet
VIP
Jeg er en elendig baker, så må planlegge litt ting å lage til gutten min fyller 1 som til og med jeg kan få til:) Regner med cake pops skal gå greit;)

MEN, hva er best å ha som fyll inni? Sjokoladekake kanskje? Eller brownies? Og hva bør jeg blande inni den smuldrete kaka for å få det litt sånn deigete igjen? Bare smelte sjokolade og blande inn, duger det?
Smakte sånne hos en bekjent for en stund siden, og da var sjokoladefyllet ganske kompakt og hardt. Var vel fordi det hadde ligget i kjøleskap sikkert, men det var så godt:) Er redd kulene blir veldig myke om jeg bruker brownies?

Syns brownies blir litt mektig og kraftig mat for de små. Her valgte vi sjokoladekake og sjokoladeglasur, og de gikk ned på høykant :) Brukte lys og hvit sjokolade utenpå!

Brukte vanlig langpannesjokoladekake. Du kan jo bruke akkurat hva du vil, jeg synes det blir best med vanlig kake. 
Pleier å blande i vanlig glasur, altså smelta smør, melis, kakao og kaffe. Det stivner godt til når det blir kaldt igjen. Noen liker å bruke bare Nugatti, smelta sjokolade eller kremost. Kommer helt an på hva man liker. 

Lagde sånn Toro langpanne, lagde dog glasuren selv fra bunnen av. Del opp kaka og ha i en vanlig kjøkkenmaskin og la den gå til det blir smuler. Så har du i glasuren, og lar det gå til det nesten ser ut som en deig. Så er det bare å dyppe cake pops-pinner i litt sjokolade, forme kuler med hendene og stappe de halvveis inn på pinnen. Inn i kjøleskapet til de blir helt kalde, så dypper man i Candy Melts og drysser på ønsket strø. Så skal de kjøles ned igjen. Jeg kjøpte biter av Oasis på blomsterbutikken og kledde de med alu.folie, og trædde pinnene nedi den etter de var duppa, så inn i kjøleskapet. 

Takk for svar!:)

Ser også for meg brownies kanskje blir litt mektig. Så da prøver jeg vanlig sjokoladekake og bruker glasur til å ha i:) Har lyst til at de skal være litt harde, så da er det jo bra om det stivner litt i kjøleskapet:)

Ikke dum den oppbevaringen, Labambie:) Stilig!

Back
Topp