Hvilket engangsammeinnlegg er best?

Baby snart?

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Novemberlykke 2018
Novemberlykke 2020
Lurer på hvilken type engangsammeinnlegg du liker best? Hvor kjøper du dem? Hvilken type er mest skånsom mot såre brystvorter?
 
Har prøvd Medela, Chicco og avent. Liker Chicco sine best. Synes Medela sine virket klumpete og føltes ikke like bra mot brystet. Chicco sine er myke og gode på og veldig god oppsugingsevne.
 
Jeg liker best avent sine:) har kjøpt på komplett apoteket, der er ofte 30% på produkter til mor og barn, da synes jeg prisen er overkommelig også:)
 
Brukte avent sine for syntes medela sine var klumpete. (Men jeg gikk over til innleggene fra lilleba etterhver, for syns de var mykere enn engangs :) )
 
Jeg liker best avent sine:) har kjøpt på komplett apoteket, der er ofte 30% på produkter til mor og barn, da synes jeg prisen er overkommelig også:)
Samme her, noen ganger har det vært både -40&50% på de også. De var gull de første mnd når jeg lakk mye.

Nå bruker jeg libero og er fornøyde med de også, men nå lekker jeg aldri så har ikke testet de på den måten. Begge er myke og gode:)
 
Samme her, noen ganger har det vært både -40&50% på de også. De var gull de første mnd når jeg lakk mye.

Nå bruker jeg libero og er fornøyde med de også, men nå lekker jeg aldri så har ikke testet de på den måten. Begge er myke og gode:)

Jeg brukte libero også litt i starten og de var ikke så gode synes jeg, for det første var de store og klumpete, for det andre så ble de harde når det lakk litt og så tørket litt, og for det tredje så opplevde jeg noen ganger at det lakk slik «gel» som absorberer melken, og da hang det fast slik gel på brystvorten som jeg måtte fjerne før jenta kunne spise. De er billige men jeg synes det ver vell vert å heller kjøpe avent sine som både er tynne og behagelige, store nok til å dekke hele de store hengepuppene:hilarious: og helt fantastisk oppsugningsevne:)
 
Jeg brukte libero også litt i starten og de var ikke så gode synes jeg, for det første var de store og klumpete, for det andre så ble de harde når det lakk litt og så tørket litt, og for det tredje så opplevde jeg noen ganger at det lakk slik «gel» som absorberer melken, og da hang det fast slik gel på brystvorten som jeg måtte fjerne før jenta kunne spise. De er billige men jeg synes det ver vell vert å heller kjøpe avent sine som både er tynne og behagelige, store nok til å dekke hele de store hengepuppene:hilarious: og helt fantastisk oppsugningsevne:)
Huff nei, da hadde de nok ikke vært gode i starten av ammeperioden her nei:p Avent var gull da:)
 
Foretrakk natusan sine, kjøpt på matbutikken.
Likte at de var skålforma, så puppen holdt seg i de heller enn å skli og gnu mot de.

Bonus for at de var enkle å ta på, ikke som avent sone som er pakka inni plast og bretta osv..
 
Libero sine fungerte best for meg :)
 
Prøvd de man får på apotek og hos norgesgruppen, rema 1000 sine var best. Men bruker aldri engangs inntil huden, ull først så engangs. Kjøpte ullinnlegg hos ammehjelpen.no - finnes en der som har egen "lomme" til engangs :)
 
Foretrakk natusan sine, kjøpt på matbutikken.
Likte at de var skålforma, så puppen holdt seg i de heller enn å skli og gnu mot de.

Bonus for at de var enkle å ta på, ikke som avent sone som er pakka inni plast og bretta osv..

Jeg har også kjøpt de noen ganger til nød, men her funker de egentlig ikke så fryktelig bra, de er så små at de har en tendens til å stikke av fra puppen:hilarious: eller kanskje det er rettere dagt at puppen har en tendens til å stikke av fra den. Og da blir det ofte lekasje igjennom klærne alikevell, avent dekker mye mer av puppen en natusan sine og har teip på to sider istedenfor en som hos natusan.

Men av de billig variantene som selges på matbutikken synes jeg natusan sine var gansk gode ja:)
 
Jeg har prøvd anglamark, libero, avent og natusan sine. Likte helt klart natusan best:)
 
Back
Topp