Hvilket brød er best for babyen?

Hinkelpinkel

Andre møte med forumet
Tenkte å begynne så smått med brødskiver snart. Baker dere selv, eller kjøper dere? Del gjerne oppskrift eller tips til godt kjøpebrød for babyer. ;)
 
Hun får av det brødet vi har. Unngår jo store frø/nøtter selvsagt.
 
Bruker det vanlige brødet resten av familen spiser, alle typer grovere kjøpebrød i grunnen. Også de med frø. Foreløpig er det gnaging på skorpene her (til opplysning har han ingen tenner enda).

Men mange sorter kjøpebrød har jo veldig mye salt i seg da, så om barnet får mye brødmat kan det være noe å tenke på.
 
Kun spist skorper her :p likte ikke annet xD
 
Er forsiktig med kjøpebrød - da det inneholder mye salt! En brødskive inneholder nok salt for hele dagsbehovet! :( dessuten er det en del tilsetningsstoffer som skal gjøre at brøde holder seg ferskere lenger! :eek:
 
Her får han små biter av kjøpebrød. Skal lage hjemmelaget til han, tenkte jeg. Til hele familien, egentlig. Det er jo de beste brødene som fins. ;)

På Facebook-gruppen Hjemmelaget babymat har de oppskrifter på brød. :)
 
Hvordan gir dere de brød? Bittesmå biter? Med pålegg? Har ikke tenkt at han kan få det ennå.
 
Var til helsesøster i dag, som ga oss tips om en "brødtest" for å se om brødet var greit fordøyelig for babyen. Man tar en liten bit på tunga, og smatter på den litt. Da vil man enten merke at brødet løser seg opp (bra) eller om det bare blir til en deigklump (ikke bra). Dette var en fin test synes jeg, og jeg har oppdaga at det er stor forskjell fra brød til brød! :-o
 
Hvordan gir dere de brød? Bittesmå biter? Med pålegg? Har ikke tenkt at han kan få det ennå.
Gir pittesmå biter med leverpostei. De trenger jernet som er i posteien, så det var bare å smøre tjukt på sa helsesøster. Men deler opp i kjempesmå biter, så tenker jeg å øke i størrelse etterhvert.
 
Jeg gir henne foreløpig en hel skive med leverpostei på. Så gnager hun på skorpa, spiser litt og styrer d selv.

Har forsøkt med små biter, men hun har ikke helt skjønt d konseptet enda.
 
Barnehagebrødet er uten/redusert salt i, og uten masse tilsetningsstoffer. Det er dessuten passe grovt da små barn helst ikke skal ha så veldig grovt brød. :)

Skal begynne med brød i neste uke her tenker jeg.
 
Barnehagebrødet er uten/redusert salt i, og uten masse tilsetningsstoffer. Det er dessuten passe grovt da små barn helst ikke skal ha så veldig grovt brød. :)

Skal begynne med brød i neste uke her tenker jeg.

"Barnehagebrødet"? Er det et kjøpebrød som heter det, en oppskrift eller brødet i barnehagen til noen av dine?
 
"Barnehagebrødet"? Er det et kjøpebrød som heter det, en oppskrift eller brødet i barnehagen til noen av dine?
Ja det er er kjøpebrød.. 0,51 g salt per 100 g. Men mulig det lages av Bodø bakeri. I så fall er det bare her i byen det selges.
 
Back
Topp