hvilket bilsete skal man velge??

wenki

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på bilsete til babyen. vi kommer jo til å reise en del over fjellt og slikt ( ca 8 timer i bil) hvilket sete andbefaler dere?? håper jo å komme oss over fjellet ganske raskt etter fødselen siden lille bror skal konfimeres 12 mai. rekker nok ikke den men vil bort å feire i etter tid på en måte ;)

Maxi Cosi

Åtte timers biltur med en nyfødt ville jeg ikke begitt meg ut på. Ungene skal ikke ligge så veldig lenge i bilstolen av gangen. Kanskje dere heller bør fly?

Da vi spurte i butikken sa de at nyfødtbilstolene er nesten identiske så vi måtte bare plukke den som passet oss best. Vi kjøpte uten base siden vi ikke hadde bil da. Bruker det samme setet om igjen for vi vet at det har vært lagret frostfritt og er uskadet.

Surrehøna skrev:

Åtte timers biltur med en nyfødt ville jeg ikke begitt meg ut på. Ungene skal ikke ligge så veldig lenge i bilstolen av gangen. Kanskje dere heller bør fly?

Da vi spurte i butikken sa de at nyfødtbilstolene er nesten identiske så vi måtte bare plukke den som passet oss best. Vi kjøpte uten base siden vi ikke hadde bil da. Bruker det samme setet om igjen for vi vet at det har vært lagret frostfritt og er uskadet.

det kom vel nettopp ut en ny test av stoler og tror besafe izi var best i test. Hvis du først skal kjøpe nytt ville jeg nok sett litt på hvilket sete som er tryggest:) besafe er ganske tunge da, vi har brukt det på eldste:) angående å kjøre i åtte timer så går det jo dersom dere legger inn masse pauser underveis, kanskje til og med en overnatting på veien? Er jo ikke så bra for ryggen/nakken når de er så små, siden setene ikke kan vippes ned når de er montert i bilen.

Blir nok bil. legen sa det ikke var noe som helt problem med det!

Vi skal ha med oss to hunder og mye ting så bil er best. så lenge vi tar oss god tid og mange pauser så er ikke det noe problem. mamma og dem gjorde det når vi var små. ikke noe problem det!

Så lenge det er babyen som bestemmer pausene, så går det nok fint. Vi reiste på biltur til Danmark med en 3,5 mnd gammel baby, og det gikk helt fint. 

Jeg aner ikke hvilket sete vi skal gå for. Må prøve det i bilen først + at det ikke skal være så tungt. 

wenchemøllerhaug skrev:

Blir nok bil. legen sa det ikke var noe som helt problem med det!

Vi skal ha med oss to hunder og mye ting så bil er best. så lenge vi tar oss god tid og mange pauser så er ikke det noe problem. mamma og dem gjorde det når vi var små. ikke noe problem det!

Den gang vi var små lå vi vel bare i vognbagen, det gjorde hvertfall jeg.

Bare ha i bakhodet at en åttetimerstur fort kan bli en tolvtimerstur. Sikkert ikke dumt å legge inn overnatting.

Back
Topp