Hvilket bilsete fra 15 kg anbefales?

Heidi88

Glad i forumet
Vi må kjøpe nytt sete til gutten vår. Lurer da på om noen vil anbefale meg et bra et. Han er vel ca.16 kg nå.

Om han sitter fremovervendt så er beltestol det som anbeales fra de er 15 kg.
Britax er gode seter

Vi valgte cybex solusjon 2 fiks eller hva den nå enn heter. Testvinner i fjor. :) men skal du ha bakovervendt er det nok greit å prøve i butikken. Slik at du vet at den passer i ryggen :)

Det er fremovervendt vi skal ha. Tenkte på besafe, men dama i butikken skrøyta veldig av britax!:) vi får se:)

Det er fremovervendt vi skal ha. Tenkte på besafe, men dama i butikken skrøyta veldig av britax!:) vi får se:)
Prøv i bilen. Da vi hadde to biler stod beltestolen veldig bra i den ene (prøvde før vi kjøpte) men ikke i den andre. Vaglet og beltet holdt seg ikke stramt.

Sjekk at selen holdes på plass over hofter og over skulder. Den bør ha et spor å gå inn i over skulderen, ikke bare løst i mellomrommet mellom seteryggen og nakkestøtten. Sjekk at det er god sidebeskyttelse for både kropp og hodet. Dekker stolen dette kan du velge hvilket som helst merke som står bra i bilen din :)

Min gutt på 16 kg sitter veldig fint bakovervendt i Besafe izi plus. Der har han plass lenge ennå. Anbefaler det :)

Om dere må ha fremovervendt er beltestol det beste. :) Hvor gammel er han?
Hvis han er ung ville jeg sjekket ut BeSafe Izi Plus og Britax MaxWay :)

Mitt inntrykk er at beltestolene til BeSafe er mer komfortable. Vi har både britax og besafe, og har prøvd cybex. :) BeSafe er favoritten :)

husk ta med ungen og bilen for å prøve.

Back
Topp