Hvilket bilsete 0-13kg?

Guttemamma123

Andre møte med forumet
Eg blir gal over at det er så mange algernativ. Får ulike anbefalinger i de ulike butikkene og finner flere tester med ulikt resultat. Ønsker bilsete som kan festes på vogn. Hvilke sete velger dere? Er gravid med tvillinger så er litt tidlig ute med planleggingen...

Jeg har Britax vogn å skal ha Britax bilstol [emoji4] lest meg opp på de setene som jeg kan bruke til vogna mi, å funnet det setet jeg synes virka best [emoji173]️ må ta det litt på følelsen tror jeg, vi er jo heldige i Norge at alle seter er godt testet for sikkerhet [emoji173]️

Jeg skal ha ene til akta graco. Den er med base og trille som du kan feste stolen på. Hadde slik til ene sønnen min og er fast bestemt på å ha samme denne gangen også :)

Har Stokke vogn jeg skal bruke og har derfor bilstol besafe izi Go som passer rett oppå understellet.:) Har det fra 2 åringen var liten.

Jeg ville valgt et som ikke er så tungt, er ofte man må bære ungen i stolen mellom bil og hus, når man er på besøk etc og det ble fort tungt når ungen begynner å veie litt. Det er stor forskjell i vekt på stolene. Vet Maxicosi har en del lette. BeSafe sine er tunge og store.

Jeg ville valgt et som ikke er så tungt, er ofte man må bære ungen i stolen mellom bil og hus, når man er på besøk etc og det ble fort tungt når ungen begynner å veie litt. Det er stor forskjell i vekt på stolene. Vet Maxicosi har en del lette. BeSafe sine er tunge og store.
Besafe er da ikke spesielt store og tunge.;) det jeg har til stokkevogna veier 4,2 kg og regnes som et sete som er lettere å håndtere.
Hva veier maxicosi seter?

Har maxi cosi etter storebror. Får prøve å være litt fornuftig og bruke det igjen. Har egentlig litt lyst å prøve eit nytt ;-)

Recaro privia. Best i sikkerhetstester med isofix base, samt kan festes på de fleste vogner. Bruker samme adapter som maxi cosi.
Såg det var på 50%nå så vi lurte litt på det. Men forstod det slik at en da bør kjøpe ny base i tillegg til sete ved neste størrelse for det merke hadde ikke komt så høyt opp på listen fra 9 kg og opp... Men det går jo om en får tak i det på 50 % og så selger det på finn igjen etterpå.

Last edited:
Såg det var på 50%nå så vi lurte litt på det. Men forstod det slik at en da bør kjøpe ny base i tillegg til sete ved neste størrelse for det merke hadde ikke komt så høyt opp på listen fra 9 kg og opp... Men det går jo om en får tak i det på 50 % og så selger det på finn igjen etterpå.
Lurer på om slikt er ofte på salg... så også den var på tilbud nå, men tenkte i utgangspunktet å vente til etter oul før jeg begynte å kjøpe inn forskjellig... vanskelig å holde seg til det kjenner jeg :)

Lurer på om slikt er ofte på salg... så også den var på tilbud nå, men tenkte i utgangspunktet å vente til etter oul før jeg begynte å kjøpe inn forskjellig... vanskelig å holde seg til det kjenner jeg :)
Ja, det er jo på en måte greit å vite at alt fremdeles er i orden etter oul. Samtidig så tenker eg at en får alltids solgt et nytt barnesete til halv pris på finn.no om en skulle være så uheldig..

Jeg kjøpte meg helt ny bil bare 3 uker etter at vi fant ut at jeg er gravid. Fikk derfor «lurt» til meg et bilsete på kjøpet. Jeg hadde ingen mulighet til å velge selv, men da jeg fikk bilen stod det et sete av merket BeSafe iZi Go i baksetet. De hadde kun kjøpt setet og skal skaffe en base også :-) Har ikke fått studert det så nøye, men har ei venninne som fødte i mai som har samme. Hun er veldig fornøyd!

Vil ikke anbefale å tenke på vekten på setet. Sikkerheten bør gå foran. Ser man på testen til Forbrukerrådet er det lenge siden maxi cosy vant i test, og det er utrolig mye fremgang og utvikling på seter siden det (tenker mest på cabriofix). Godt å se at du har bestemt deg for et annet sete

Vet ikke helt enda, har ikke isofix i bilen og har lyst på base. Så jeg må finne et sete som har beltebase.

Noen som har sett reklamen for europris for kommende uke? Ser ut som at de selger testvinner Recaro privia sete der. Kan dette stemme? Høres veldig rart ut at de skal selge det der... Noen som har sett på det?

Back
Topp