Hvilket barnesete vil du anbefale?

gulleliten2012

Forelsket i forumet
Sliter veldig med å finne riktig bilstol. Har sett mye på besafe og maxi-cosi, men klarer ikke å bestemme meg. Vet hvertfall at vi skal ha base til setet. Hva skal dere kjøpe?

Britax Baby Safe Plus ar best i test sist de testet nyfødt-stolene.
http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article673326.ece

Sist gang fikk vi låne et helt nytt Maxi-cosi sete med base, base er genialt - og en nødvendighet for oss i hvert fall! :)
Vi var veldig fornøyd med maxi-cosi'n og. Tror generelt bilstolene holder høy standard og kvalitet. Men her blir det nok Britax setet - OM ikke et annet sete skulle komme bedre ut i test utover våren. Vi blir nok ikke å kjøpe bilstolen før i mai/juni regner jeg med! :)

Her står det mellom maxi-cosi Pebble og Britax. Tror nok maxi-cosi vinner da den er lettere å bære :)

styr unna besafe izi sleep!! møkka setet....vi hadde det til storebror...og hater det som pesten...egner seg ikke for å taes med ut og inn av bilen da det er grisetungt! men hørt mye bra om besafe izi go og maxi cosi:)

Vi gikk for brio sitt forrige gang og var kjempe fornøyde. Vi valgte utifra hvem som var lettest og best i test. Tror feks at izi sleap er 5-7 kg tyngre en brio sitt. Og du skal tross alt bære litt på setet. Det gjorde ihvertfall vi.

Vi har kjøpt Brio sitt sete :)

Jeg har kjøpt maxicosi carbiofix, best i test sete flere år på rad, så da vet jeg det er ett sikkert sete.

Veldig lett sete, og base er helt genialt ser jeg for meg! slipper man å bruke belte å knote av/på hver gang du skal inn/ut i bilen, samt føler det står mer trygt.

Kan også klipses på bla emmaljunga, ved hjelp av adapter.

Her blir det Maxi Cosi bilsete med beltebase :) Har hørt mye bra om Maxi Cosi :)

Hadde maxi cosi cabriofix til storebror og går helt klart for det igjen:) beste sete jeg har vært borti og har lest at det har oppnådd høyeste karakter som noen gang er gitt i den minste kategorien! Absolutt til å anbefale:)

har kjøpt akta graco logico s hp..  like bra som maxi cosi, men halve prisen...
i tillegg fikk vi det til innkjøpspris, så vi betalte 1400 med basen...

http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=906045&b_kid=495868

Klikk for større bilde

Her er forresten link til oversikt over de beste babystolene
http://forbrukerportalen.no/Artikler/2011/de_beste_babystolene?expandedtopic=1322039787.13

Det lønner seg også å prøve setet i bilen.. Det vi har kjøpt tar stor plass med basen så jeg er glad vi har stor bil :)

MaxiCosi Cabriofix med base her...
Ikke i tvil... Sååå mye lettere i kg, og hver kg teller når du skal bære på setet..!!! Og setet har kommet veldig bra ut i tester...

maxi cosi med base

Hadde egentlig tenkt å kjøpe Britax sitt, men da jeg var og titta på seter falt jeg helt for Maxi Cosi Cabriofix. Så det kjøpte jeg:) Det gjør det veldig bra i tester, akkurat som Britax, og det er veldig lett å bære på!

¤Mosepjusk¤ skrev:
Britax Baby Safe Plus ar best i test sist de testet nyfødt-stolene.
http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article673326.ece

Sist gang fikk vi låne et helt nytt Maxi-cosi sete med base, base er genialt - og en nødvendighet for oss i hvert fall! :)
Vi var veldig fornøyd med maxi-cosi'n og. Tror generelt bilstolene holder høy standard og kvalitet. Men her blir det nok Britax setet - OM ikke et annet sete skulle komme bedre ut i test utover våren. Vi blir nok ikke å kjøpe bilstolen før i mai/juni regner jeg med! :)

Vi har dette fra forrigemann og vil bruke det til nestemann også:)

Timiz skrev:
Acta Graco ;)

eg og er veldig fornøgd med Acta :) Men eg vil nesten ambefale å reise i ein butikk og prøve seta i bilen dåka ;) 

Vi har Britax baby safe plus, gikk for den pga sikkerheten. Ja, det er tungt, men heller det, tenker jeg.

Har gått for Britax hi way som sete nr 2, da dette har bestått plusstesten. Safety first! :)

Har kjøpt Besafe izi go med base. Er veldig lett i vekt og har vært blant de beste i test.

Vi har akta graco etter støresøster! Med base, veldig fornøyd med det! Kjekt å ha base til de nyfødte! Greit å kunne sette de fast til bilstolen før man går ut, og fort bare klikke de på plass i bilen. Var i allefall veldig kjekt sist, da vi fikk baby i kalde desember! :)

Back
Topp