HVilket bakovervendt bilsete er best?

Pregoen

Elsker forumet
Må ha nytt sete til gutten min snart, men hvilket er best? Og hvorfor? [:D]
Han skal ha et som fra ca 9 kg og oppover[:)]

dytt

ORIGINAL: Torben sin mamma

dytt

er det seriøst ingen som har en mening om det nå plutselig?? Eller er det meg det er noe gale med??

Her har vi iallefall bestemt oss for Britax Multitech ! [;)]

Er Britax Multitech og Besafe jeg har hørt mest positivt om ! [:)]

ORIGINAL: Ashtrey !

Her har vi iallefall bestemt oss for Britax Multitech ! [;)]

Er Britax Multitech og Besafe jeg har hørt mest positivt om ! [:)]

Tusen takk for endelig et svar! [:D] Hadde flere vært som deg [8D][;)]

noen som anbefalte et britax two ways (eller noe i den dur)

ORIGINAL: *Nymåne*

Vi har Britax Multitech. Kjøpte det fordi vi ville ha et som går til 25 kilo, for å kunne ha han bakovervendt lengst mulig!

ja for det er vel det som er hoved forskjellen på britax og besafe? Kiloene altså..[:)]

tja,disse går til 25 kg,noe som er en fordel,da kan de sitte bakover lenge(mulig fler også,men husker ikke)Bra seter alle sammen

britax two way elite
akta graco cosmic comfort S
britax multitech

så har du de som går til 18 kg
akta graco duologic
besafe izi kid

også bra seter.Finnes mange fler,men er vel disse setene som er mest kjent og brukt.(som jeg vet om)
MEN,det viktigste,ta med bil og barn og prøv i bilen.Ikke alle seter står like bra i alle biler og da hjelper det ikke om det er et bra sete[:)]

ORIGINAL: HeDa

tja,disse går til 25 kg,noe som er en fordel,da kan de sitte bakover lenge(mulig fler også,men husker ikke)Bra seter alle sammen

britax two way elite
britax multitech

akta graco duologic
besafe izi kid

også bra seter.Finnes mange fler,men er vel disse setene som er mest kjent og brukt.(som jeg vet om)
MEN,det viktigste,ta med bil og barn og prøv i bilen.Ikke alle seter står like bra i alle biler og da hjelper det ikke om det er et bra sete[:)]

men eg ser britax twoway elite er billigere enn de andre, er det en grunn for dette? [:D]

Lurer på noe annet.. barnet ditt er 6 mnd? Skal dere bytte over allerede nå, eller bare kjøpe sete nå for å ha det klart når h*n trenger? Her brukte vi 0-13 kilo stolen til han var rundt 13 mnd. Husk at babyen må klare å sitte ordentlig selv før dere går over til større sete[:)]

ORIGINAL: neselo

Lurer på noe annet.. barnet ditt er 6 mnd? Skal dere bytte over allerede nå, eller bare kjøpe sete nå for å ha det klart når h*n trenger? Her brukte vi 0-13 kilo stolen til han var rundt 13 mnd. Husk at babyen må klare å sitte ordentlig selv før dere går over til større sete[:)]

neida!! skal ikkje bytte no, men nå når det er salg så tenkte vi å se oss rundt! [:D] han skal sitte i babystolen en goood stund til!![;)][;)] Også liker eg å ha kontroll på det[;)]

ORIGINAL: Mocco

Vi har Britax Multitech. Kjøpte det fordi vi ville ha et som går til 25 kilo, for å kunne ha han bakovervendt lengst mulig!

ja for det er vel det som er hoved forskjellen på britax og besafe? Kiloene altså..[:)]

Ikke alle Britax seter har isofix, noe som og veide opp for oss[:)]

vi har ikkje isofix i bilen vi har no, og skal nok ikkje kjøpe ny på noen år![8|]

britax two way elite
britax multitech

akta graco duologic
besafe izi kid

men eg ser britax twoway elite er billigere enn de andre, er det en grunn for dette? [:D]

nei,ikke som jeg vet....det kommer ihvertfall godt ut i tester.Det er lett å montere og det er av de som varer lengst i forhold til rygglengden/selehull.Men det er jo et mindre sete om man ser på utseende da,er jo ikke den "basen"som bugger opp under ol.så kanskje det gjør det litt billigere?

ORIGINAL: Mocco

Ikke alle Britax seter har isofix, noe som og veide opp for oss[:)]

ingen seter til 25 kg har vel isofix??Tror ihvertfall ikke man skal bruke isofix etter 18 kg da det ikke er testet for høyere vekt.

nei,ikke som jeg vet....det kommer ihvertfall godt ut i tester.Det er lett å montere og det er av de som varer lengst i forhold til rygglengden/selehull.Men det er jo et mindre sete om man ser på utseende da,er jo ikke den "basen"som bugger opp under ol.så kanskje det gjør det litt billigere?

Nei det er det som gjør at eg heller litt mot besafe, for det så mye tryggere ut med bedre nakkestøtte og bedre støtte i hele setet egentlig..

Nei det er det som gjør at eg heller litt mot besafe, for det så mye tryggere ut med bedre nakkestøtte og bedre støtte i hele setet egentlig..

ja,men i tester mener jeg TWE kommer like bra ut.Men som sagt,test litt i biler også,uansett hvilken av disse du velger er det gode seter.Så da er det jo egentlig hvordan det står i bilen bli avgjørende.Vet besafe sitt kan bli VELDIG bratt i noen biler(ble det i gamle bilen vår)slik at han satt å hang forover nesten stadig[&:]

ja,men i tester mener jeg TWE kommer like bra ut.Men som sagt,test litt i biler også,uansett hvilken av disse du velger er det gode seter.Så da er det jo egentlig hvordan det står i bilen bli avgjørende.Vet besafe sitt kan bli VELDIG bratt i noen biler(ble det i gamle bilen vår)slik at han satt å hang forover nesten stadig[&:]

eller,hvis du vil ha bakover lengts mulig og synes TWE ser spinkelt ut har du jo [link=http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/9-18-kg/graco-cosmic-comfort-s.html]cosmic comfort S[/link] da,det går også til 25 kg og har litt mere hodestøtte.Og [link=http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/britax-multi-tech.html?manufacturer_id=15]multitech[/link][:)]

finnes jo flere bra seter.. britax multitech, besafe izi combi, acta graco cosmic.. er 3 av de..

men ta med bilen og barn og prøv setet før du kjøper det. stolene står ikke likt i alle bilene.

vi har besafe izi combi, og er kjempefornøyd med det. Men har sett at det står veldig bratt i enkelte biler.. samme med multitech.. virker jo som om ungene sitter fremoverbøyd hos enkelte[&:]

Vi har BeSafe iZi og er veldig fornøyde! 9-18 kg.
Et sant helvete å montere, men tilslutt fikk vi det til og det sitter som støpt - og ikke MINST så sitter ungen bra i det.
Bakovervendt.

Back
Topp