Hvilken Voksipose?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Vi venter vår første i starten av september og er så heldige å arve masse fint av venner og familie.
Vi har fått låne en Voksi urban (den med pingvinen inni) av en venninne og fikk i dag arve en voksipose etter min nevø som er av den typen man knyter sammen.

Vi trenger jo ikke to, men hvilken skal vi bruke?

Har noen erfaring med disse og har for/ulemper med hver av posene?
Hvilken er best?

Voksi city :) Kan åpnes helt opp og brukes som teppe, praktisk med kun glidelås på midten, god og lun. Men ikke den letteste posen å vaske. Kan forlenges (det er et stort pluss).

Voksi city :) Kan åpnes helt opp og brukes som teppe, praktisk med kun glidelås på midten, god og lun. Men ikke den letteste posen å vaske. Kan forlenges (det er et stort pluss).

Veldig fornøyd med City her også. Glidelås på midten er gull! Er også mye varmere enn jeg trodde så fungerer fint på vinteren. Men er ikke helt enig at den ikke er lett å vaske, men kommer an på hvilken modell man har. Voksi City fra 2016 kan enkelt puttes i maskinen (måtte litt jobb til på tørkefronten, tok lengre tid og krevde litt mer tørking/risting/fordeling av dun enn både vanlige dyner og puter), men om man har tidligere versjoner må de renses.

Veldig fornøyd med City her også. Glidelås på midten er gull! Er også mye varmere enn jeg trodde så fungerer fint på vinteren. Men er ikke helt enig at den ikke er lett å vaske, men kommer an på hvilken modell man har. Voksi City fra 2016 kan enkelt puttes i maskinen (måtte litt jobb til på tørkefronten, tok lengre tid og krevde litt mer tørking/risting/fordeling av dun enn både vanlige dyner og puter), men om man har tidligere versjoner må de renses.

Jeg er elendig på klesvask :P

Haha, ja da skjønner jeg at det er litt pes å vaske dem. Må være litt "på" når den skal tørke :hilarious:

Ull og vanlig vask går fint altså, men den tørkingen..

City ser kjempefin ut, men vil gjerne bruke en av de to typene vi allerede har i hus.:)
Ingen som her erfaringer med disse?

Jeg har ikke noe erfaring, men vi går en liten en i oktober og vi har sett på Voksi Urban.

Vi har voksi urban, og er veldig fornøyd med vår.
Vi liker veldig godt at den har glidelås på hver side vi da. Særlig når dem blir litt større og sitter mer.
Vi har en voksi dream (vår/høst pose) den har glidelåsen midt på, og blir ikke like god venn med den :p
Også synes jeg det er fint at man kan ta av hele overdelen. Sittedelen/underdelen som er i ull, er igjen og resten kan tas av, supert inne på senter ol.

Vi venter vår første i starten av september og er så heldige å arve masse fint av venner og familie.
Vi har fått låne en Voksi urban (den med pingvinen inni) av en venninne og fikk i dag arve en voksipose etter min nevø som er av den typen man knyter sammen.

Hvilken er best?
Jeg kan hatt begge på jobb (bhg), og jeg liker begge to.

Så det kommer nok helt an på hvor stor bag du har og hvilken som passer best i vogna.

Den med knyting synes jeg er tykkere enn urban, så kanskje den er best på de kaldeste dagene?

Jeg vil tro at den med knyting er best i vognbag, men den andre er bedre når barnet skal over i sportsdelen :)

Da hadde jeg studert de og sett hvilken jeg likte best:) det går vel mest på utseendet.
Vi har bare hatt voksi classic (knytting) og er kjempefornøyd:) funker både i bag og sportsdel. Den med ulldyne er god og varm.

Jeg har Urban, men har ikke brukt den så mye. Syns den ble voldsomt stor i vognbagen, der brukte vi skinn og dyne, ekstra pledd når det var veldig kaldt i vinter.
Da det ble på tide med sportsdel, var den for varm [emoji6] Tenker den blir super til barnehagesoving i vinter. Liker å ha tett pose, da kan man droppe fottrekjet på vogna [emoji1303]

Takk for alle svar! :)
Tror jeg blir å beholde posen med knyting og levere tilbake urban som vi fikk låne.
Knyteposen virker så lun, varm og deilig.
Min mor har sydd en høst/vårpose til oss så trenger den kun på de kalde vinterdagene.

Hvilken er best?

Hva med å spørre Barnas hus om råd?
De har nettmøte i morgen, men du kan allerede nå stille spørsmål nå :)

Trykk her for å komme til nettmøte

Back
Topp