Hvilken vognpose?

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Sikkert vært spurt om før, men jeg klarte ikke søke opp en tråd om det..

Hvilken vognpose bruker du nå, og hvorfor ble det akkurat den? Jeg elsker lammeskinn, men er redd den lammeskinnsposen vi brukte forrige vinter blir for kort nå. Vurderer å bare bruke underdelen som sitteunderlag, og bruke dundyne oppå, men det blir jo ikke like tett som med en vognpose. Svir litt i lommeboka å skulle kjøpe pose til 2000kr når vi har en flott Kaiser lammeskinnspose liggende :(

Voksi Urban, valgte den fordi den har godt rykte. Kjøpte den når mini var i magen, var da 40% på dem.. Jeg tror dyne kan bli litt lite tett?

Akkurat nå har han en gammel voksi classic i bhg, men har en kaiser lammeskinnspose som jeg tar i bruk når frosten kommer. Den er 98 cm lang så den bør holde denne vinteren i alle fall.

Jeg er mest fornøyd med lammeskinnspose. Men siden den er fort kort så måtte vi kjøpe annen pose. Men jeg kommer til å bruke lammeskinnsposen på våren og neste høst når det holder å ligge i bare ullgenser med evt teppe over. For jeg synes dunpose fort kan bli varmt og klamt når temperaturen plutselig synker eller det er fuktig ute. I fjor brukte jeg dyne + tykt ullteppe over den posen på vinteren, men problemet er at hun tar bena over kanten på lammeskinnsposen (som da bare er til magen/brystet) og de i bhg nektet å bruke en bånd rundt slik at den lå inntil kroppen og hun ikke fikk ut bena, så de stod ved vogna og ds brukte hun alt for lang tid på å sovne. Men den posen vi kjøpte er veldig lun og god og praktisk med bare den enn å måtte ha dyne og teppe i tillegg. Kjøpte en voksi city fordi den er lang. Siden hun sover så lenge på dagen så regner jeg med hun sover neste vinter også. Men ellers så synes jeg reflex lun så best ut. Den er veldig lun rundt hodet og det er ikke sømmer helt igjennom (mtp kulde). Men den var egentlig bare passe akkurat nå på lengden.

Hvis du ikke kjøper ny pose ville jeg brukt den gamle (ikke ta av overdelen) og så lagt dyne oppå. Da er det dyne oppå overkroppen og allikevel ikke åpen på bena.

Jeg er mest fornøyd med lammeskinnspose. Men siden den er fort kort så måtte vi kjøpe annen pose. Men jeg kommer til å bruke lammeskinnsposen på våren og neste høst når det holder å ligge i bare ullgenser med evt teppe over. For jeg synes dunpose fort kan bli varmt og klamt når temperaturen plutselig synker eller det er fuktig ute. I fjor brukte jeg dyne + tykt ullteppe over den posen på vinteren, men problemet er at hun tar bena over kanten på lammeskinnsposen (som da bare er til magen/brystet) og de i bhg nektet å bruke en bånd rundt slik at den lå inntil kroppen og hun ikke fikk ut bena, så de stod ved vogna og ds brukte hun alt for lang tid på å sovne. Men den posen vi kjøpte er veldig lun og god og praktisk med bare den enn å måtte ha dyne og teppe i tillegg. Kjøpte en voksi city fordi den er lang. Siden hun sover så lenge på dagen så regner jeg med hun sover neste vinter også. Men ellers så synes jeg reflex lun så best ut. Den er veldig lun rundt hodet og det er ikke sømmer helt igjennom (mtp kulde). Men den var egentlig bare passe akkurat nå på lengden.

Hvis du ikke kjøper ny pose ville jeg brukt den gamle (ikke ta av overdelen) og så lagt dyne oppå. Da er det dyne oppå overkroppen og allikevel ikke åpen på bena.
Men jeg er redd for at posen rett og slett blir for kort. Jeg skal ta den frem etterpå og teste det ut for å være sikker, men hvis hun ikke får strukket ut bena i posen, så må jeg nesten ta av overdelen. Så dumt at de ikke lager lammeskinnsposer som er lange nok til at man kan bruke de hele perioden!

Her bruker vi voksiposen som vi alltid har hatt:) og hjemmesydd fleecepose i bhg siden de har varmeanlegg der de sover:)

Vi har en easygrow. Og en voksi urban. De er begge gode og varme :) :)

For øyeblikket har han en vår/høstpose, men skal bytte til lammeskinnsposen når det blir kaldere. Tror den passer fortsatt, han er ikke så veldig lang. Har en voksi urban til minste snuppa som han eventuelt kan bruke dersom lanmeskinnsposen blir for kort.

Har akkurat kjøpt en 7 am enfant, fordi den kan man bruke uten å måtte tre i seler. Det er åpning til seler med borrelås.
Vi har vogna i utebod, orker ikke ha den i gangen. Så da må jeg ta inn posen hver dag.

Back
Topp