Hvilken vognpose? ****NYTT SPØRSMÅL****

happyhope

Forelsket i forumet
Hvilken vognpose har dere, og er dere fornøyde? fordeler/ulemper?

Vi har bare brukt dyne til nå, fordi baggen i kombivogna er så liten, og jeg liker best dyne når babyen er bitteliten. Men nå er hun så stor og bred, at jeg vurderer å snart bruke sportsdelen med vognpose. Vi har en gammel voksi classic etter storebror (som er brukt til fem barn før ham), ikke så fin å se på, men fortsatt god. Men jeg er litt lei hele knytesystemet (som mannen min aldri ble fortrolig med...) og så er det tungvint med alle snorene, når man skal vaske trekket, eller bytte dynen, har derfor lyst på pose med glidelås.
Har sett litt på voksi urban, syns det virker lurt med kort og lang del. -Og så var den jo best i test:)

NYTT SPØRSMÅL: Er det løst trekk på ulldelen, så det kan vaskes?

Vi har odenwalder til største mann som snuppa kommer til å arve etter hvert. Er kjeme fornøyd med den posen. Trenger ikke mye klær oppi den heller. Til snuppa bruker vi nå en 27 år gammel saueskinn pose som eg har trekt om. Så nå er den så fin Atta. Den er kjempe god å varm pose:)

har også en gammel voksi classic som vi har arvet fra minstens søskenbarn. Den blir jo veldig stor i vognbaggen, og synes også den er litt upraktisk, så har lyst på en med glidelås. så følger tråden videre i spenning:)
Det som er  kjekt med voksi klassisk er at man kan bytte sommer og vinterdyne i trekket, det kan man kanskje ikke på de med glidelås? Bruker man da bare posen om vinteren og dyne om sommeren eller?? 

Her bruker vi en gammel ullpose med glidelås på sidene i vognen til lillegutt. Og snuppa har en Voksi Urban i bhg...er kjempefornøyd med begge og kommer til å bruke den Voksi Urban posen når snuppa ikke skal ha den til neste vinter:)

Jeg har voksi urban :) Og er veldig fornøyd med den. Den er god og varm. Veldig kjekt med at det er en lang og kort del. Da kan jeg ha den korte delen nå, når ho bruker baggdelen :) Så kan jeg feste på den lange delen når ho blir større og skal sitte i vogna :)

Vi bruker voksi urban med saueskinn inni :) Han trenger knapt å ha på seg genser inni der :P

Ingen ulemper:) Er veldig fornøyd!!

Har Voksi Urban og er kjempe fornøyd!! :-) trenger ikke stappe på ungen en hau med klær ;-)

Vi har odenwalder pose. Kom ikke så bra ut i testen, men jeg går ikke rundt med gassbrenner. Ikke røyker vi heller.
Og en dunpose er ikke noe jeg har ved et bål. 
Vi er kjempefornøyd med varmen den gir. minsten og snuppa deler på den, alt ettersom hvem som er ute og trenger den.

aaashild skrev:
har også en gammel voksi classic som vi har arvet fra minstens søskenbarn. Den blir jo veldig stor i vognbaggen, og synes også den er litt upraktisk, så har lyst på en med glidelås. så følger tråden videre i spenning:)
Det som er  kjekt med voksi klassisk er at man kan bytte sommer og vinterdyne i trekket, det kan man kanskje ikke på de med glidelås? Bruker man da bare posen om vinteren og dyne om sommeren eller?? 

Det har jeg ikke tenkt på... Det er jo en av fordelene med voksi classic, at man kan bytte dyne. Men jeg synes at voksiposen med sommerdyne er for varmt om sommeren,, da har vi bare brukt dyne eller teppe, men sommerdelen er genial høst og vår.  Hva gjør dere med ull/dunposer i overgangsperiodene?

Vi har voksi urban til storebror, og jeg er ikke fornøyd med den. Så lenge det er glidelås får man ikke pakket godt nok rundt barnet i halsen, synes jeg. Brukte teppe en periode, men plutselig greide han å få teppe over ansiktet sitt. Glidelåsen ble også etterhvert ødelagt.

Derfor har jeg kjøpt voksi classic til lillesøster. Er veldig fornøyd med den. Den er ganske stor i baggen, og det er en del storer, ja. Men jeg har stor stor bag, emmaljunga mondial og knytter ikke alle snorene ennå, pakker mest inntil. Så da går det bra.

Men nå skal det sies at voksi urban posen ble kjøpt for snart tre år siden. Kanskje de har forandret litt på den, siden da.

Denne har jeg. Kaiser Vario 3-in-1. Hadde den til storebror også og har vært veldig fornøyd! Veldig positivt at jeg kan ta ut fleece-posen inni og bruke posene hver for seg når det ikke er så kaldt at det er behov for begge.

Vi har en gammel ullpose som mine foreldre kjøpte da jeg ble født. Alle mine søsken har også brukt den, men med nytt trekk utenpå er den så god som ny. Er glidelås i sidene på den. Kommer nok til å bruke den så lenge lillemor får plass i den ;)

Jeg har sydd til storebror selv. Er nesten ferdig med snuppa sin, men låner en jeg sydde til ei venninne. Den er som en voksi-pose, men jeg har sydd i glidelås fremme. Så om jeg bruker emmaljungavogna bruker jeg den. Er vi ute med tkf-søskenvogna bruker jeg dyne. Den er litt smalere i bagdelen. Emmaljungaen er jo gigantisk i forhold... :)

Jeg har sydd til storebror selv. Er nesten ferdig med snuppa sin, men låner en jeg sydde til ei venninne. Den er som en voksi-pose, men jeg har sydd i glidelås fremme. Så om jeg bruker emmaljungavogna bruker jeg den. Er vi ute med tkf-søskenvogna bruker jeg dyne. Den er litt smalere i bagdelen. Emmaljungaen er jo gigantisk i forhold... :)

På Voksi Urban er det bare den overdelen som kan vaskes....for å få rengjort underdelen så må dein fryses i pose i fryseren i noen timer:)

Back
Topp