Hvilken vognpose går dere for?

BK92

Forelsket i forumet
Dere som skal bruke vognpose, hvilken går dere for? :) Si også gjerne litt om hvordan været er i april/mai der dere bor, så får vi konteksten. Her er det vår men det kan være kald vind etc. så jeg tror ikke det blir kun dyne i starten.
 
Har Easygrow nature vinterpose, den blir brukt frem til juni ca vintern hold godt her i Nord. Så blir det easygrow lite om sommeren :)
 
Sniker. Bilstolpose i vogn er praktisk til liten baby på våren og høsten. Det er ofte mulig å få fjorårets farge til halv pris
 
Må se an temperatur litt, men regner med baby kommer i månedsskiftet mars/april og det fortsatt kan være ganske kjølig. Går da for bilstolpose etter førstemann, husker ikke om det var Easygrow eller Voksi. Etterhvert blir det vel dyne eller teppe, avhengig av vær og temperatur.
 
Har easygrow nord til minsten nå, og kommer til å kjøpe den samme til lillebror. Den kan bytte ut dynen til en sommerdyne så den kan brukes nesten hele året utenom varm sommer. Da bruker vi teppe/Dyne.
 
Føder i slutten av april (Oslo) - har kjøpt voksi skylight og et ullteppe tilfelle det blir lutt kaldt - håper det er nok første baby så ikke sikker på hva som er riktig - og hvordan været blir i slutten av april/mai her ☺️
 
Har easygrow lite til vår/sommer. Kjøpte nylig en Nederlandsk Little Dutch vår-høst pose. Kan sikkert og brukes om sommeren hvis det ikke blir supervarmt. Ellers har vi 2 vinterposer: voksi urban og en annen brun en med stjerner (begge kjøpt i Norge for kaldt vær). Været her nede i Belgia er mye mildere enn i Norge og i
April-Mai kan det ofte bli 20 + grader. Har til og med vært opp mot 30 grader i April for noen år siden på sønnen min sin bursdag i midten av April.
 

Vedlegg

  • 289FB464-4D09-4EA6-B309-49CBDFDCB78F.png
    289FB464-4D09-4EA6-B309-49CBDFDCB78F.png
    598 KB · Visninger: 9
Har så mange poser :bag: ble jo plutselig dobbelt opp da barnehagevogna skulle ha et sett også..
Kjøper ikke flere..

Men, uansett. Dersom behov for vinterforet vognpose i starten, så blir det reflex bilstolpose i baggen. Men i utgangspunktet satser jeg på lammeskinn, dyne og ullpledd i kombinasjon med ulldress, og så regulere gjennom sommeren med det.
Til vinteren har vi voksi classic og voksi urban å velge i.
 
Husker ikke helt hva vi har etter førstemann, men har 2 stk bilstolposer. Den ene er voksi og den andre er muligens reflex? Kommer til å bruke den ene i bilstolen og den andre i vogn.
Det er vinterposer, været her kan være veldig varierende. Tror det var i fjor vi hadde over 20 grader i mai og 10 grader og regn resten av sommeren, håper selvsagt det er motsatt i år.

Har en vårpose fra easygrow når vinterposene blir for varme.
 
Takk for mange tips :) Har enda ikke klart å bestemme meg for hva som er lurest å gå for. Skal på Barnas hus i morgen men det ser ikke ut til at de har Reflex bilstolpose eller fører noe fra Easygrow.. men Voksi har sikkert en god vårpose som jeg ev kan ha ulldress i eller dyne oppå til det er varmt nok ute :)

Ellers funderer jeg på det at jeg skal ha keisersnitt og derfor ikke skal bære bilstol første seks ukene, så dersom vi skal noen steder uten barnevogn i denne perioden må jeg bære henne uten stol og da bruker jeg nok en ulldress heller. Så da kan jeg se an behovet litt de første ukene :) Så blir det jo varmere ute, vi bor sørlig til denne gangen. Ikke så kjent med når det slår om men ganske vårlig stemning allerede!
 
Med vårbaby ville jeg tatt tynn bilstolpose også bare puttet vogndyne eller ullpledd inni posen om det er kaldt/vindfullt en dag :)
Man får fortsatt den lunende effekten av bilstolpose fordi teppet/dyna ikke kan blåse av når som helst :)
Jeg har hatt tjukk vinterbilstolpose fra voksi, men har jo født kort tid etter nyttår. Fra april/mai synes jeg den ble litt vel varm. Men den er veldig fint fra sept/okt og til april/mai avhengig av været der man bor.
 
Back
Topp