Hvilken vogn

Brown_eyez82

Glad i forumet
Hvilken vogn, utstyr har derer kjøpt inn.. Jeg har sett på mange vogner, senger, vipestoler, osv. Men jeg klare ikke å bestemme meg enda... Skal på ul time den 18.mars, får håpe jeg får vite hvilken kjønn det er..
 Det eneste jeg har kjøpe er en bukse og jakke..  Men i grå farge..

Jeg kjøpte ikke noe før jeg var over 20 uker på vei. Første jeg kjøpte var 5 bodyer for 100 kr[:D]
Kjøpte vogn da jeg var ca 25 uker. Betalte og alt,men den stod på lageret til babykos til vi ville hente den,og hvis det skulle skje noe,så kunne man få pengene igjen. Hentet vognen da jeg var rundt 36 uker på vei.

Emmaljunga har jeg hatt meget fornøyd
Om vi får en baby til har jeg lyst på Bugaboo [:)]

Kjøp Baby Bjørn vippestol er bare den beste

Kjøpte kun noen få plagg før jeg var rundt 25 uker på vei. Hadde en emmaljunga duo edge jeg ar veldig fornøyd med, ellers så kjøpte jeg mye billig, siden jeg ikke har så god råd. Vippestol til 200 fra jysk, kjempefornøyd. Senga heter Troll og var på tilbud på barnas hus til ca 1000 kr, stellebord kjøpte jeg brukt. Eneste jeg vel ikke kjøpte billig var bilstol, men kjøpte maxicosi på tilbud og. Selv om jeg tenker sikkerhet i bil så hvorfor ikke spare penger hvis man kan...

Kjøpte seng, vogn (simo duo) og stellkommode før hun ble født.
Hadde noen bodyer og sparkebukser, men ikke så mange siden vi ikke visste kjønnet og det var så kjedelig med bare hvitt.
Fikk mye klær etter hun ble født da. Vippestol fikk vi også, men den blei ikke mye brukt.

jag vet vad du menar... det är inte lätt...
det jag tänker på när jag ska börja anskaffa mig utstyr är comfort och sikkerhet..... tycker det är så många som köper trendy ting i stället för comfortable ting... jag jobbar i barnehage och där är det några vagnar som är så harde och stive så jag vill nästan inte lägga barnet oppi utan att ordna till det med extra tepper och sånt...
jag anbefaler simo eller emmaljunga till vagn i alla fall.... det jag har best erfarenhet i från jobbet.... dom är både praktiska, sikre, och comfortable.... =)
lycka till[:)]

Jeg har bare kjøpt en barnevogn (Brio Go, er så forelsket i den!) ennå jeg, er 18+4, så det blir nok storhandling utover våren nå. [:)]

jeg anbefaler ikke hettegensere når de er så små.Det blir veldig klumpete!Syns hvertfall vi da...Så vi holdt oss til bodyer og sånne bukser med ben på.. Kjempe genialt![:)]

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

jeg anbefaler ikke hettegensere når de er så små.Det blir veldig klumpete!Syns hvertfall vi da...Så vi holdt oss til bodyer og sånne bukser med ben på.. Kjempe genialt![:)]

Helt enig, irriterte meg grønn over alle jakkene med hetter på. Brukte selv mest sparkebukser med føtter i, for sokkene datt enten av el satte merker i leggen. Brukte av og til sokker på utsiden av sparkebuksene for å holde beina hans nedi beina på sparkebuksa[:)]

det er jo så mange vogner..kommer helt an på hva du er ute etter og hvilken pris du vil gi..
nå får du jo også kjøpt slike startpakker med vogn, stellebord.bilsete,reiseseng mm.....

til sistemann nå brukte jeg en del fra størstemann....
og nesten alt der fikk vi i barselgave...(litt før han kom....) =)

Emmaljunga edge duo vogn har vi. Senga heter Brio, og er mørk grå. Stellekommoden jeg hadde var en Trekløver kommode med skapdører..

Jeg har tenkt å kjøpe en vogn med 3 hjul..
Jeg trenger ikke stellebord, kan jo bruke vaskemaskinen til stelling.
Bare å kjøpe en sånn liggeundelag (sånn madrass lignende med vegg).
Seng vet jeg ikke helt. ikke en sånn stor en, har ikke så mye plass.
Har ikke bil, trenger vel da ikke bilstol.

Er enig med jakker og hette genser går opp på magen på di minste.. Men den bare smeltet meg..
Kommer ikke til å haste med å handle inn, kommer meg ikke så mye ut her siden det alltid er så dårlig vær.. Kommer til å vente til solen kommer fram,men nå har jeg iallefall noe å se på. en ting til min lille kjære...
Kommer nok til å ta meg en tur til ikea (har dårlig råd) og prinsses...

Dette passer jo ikke inn her, men bare måtte fortelle...

Jeg trives meg her inne. Hadde en på min jobb som er gravid, skal føde nå i april. Jeg snakkem mye med henne om åssen hun har hatt det og hva som kan komme i vente til meg.Jeg liker å snakke med noen som er i samme båt som meg,få nye tips og hva som kan gjøres.
Men nå er hun sykemeldt til gutten kommer, og jeg er nå sykemeldt til 20.mars. Har blitt fortalt at jeg burde sykemelde meg lengre siden jeg blir så stresset på jobb, og siden jeg har en lang vei til jobb.. bare tanke å gjøre meg klar til å reise til jobb gjør meg helt utslitt..

Tenkte å lage litt mellomrom, blir litt lettere å lese enn at alt blir sammensatt..

Kan være greit med bilstol selv om en ikke har bil. Kan jo være dere kommer til å sitte på med folk som har bil. Skal selv kjøpe bilsete selv om vi ikke har bil, for sitter på med andre av og til og kan ikke forvente at de har bilstol. Av erfaring så er bilstolene som drosjene har varrierende i kvalitet. Ofte gamle og ikke helt up to date. Så da er det greit å ha eget sete. Det går an å leie sete hos babybutikker og forsikrings selskap dersom man ikke vil kjøpe selv.

Jeg har kjøpt Fisher Price Link-a-doos vippestol med vibrering da jeg fikk den på tilbud for 360 kr. Har en babybjorn vippestol fra før, men liker den ikke noe særlig.

Jeg har bestilt Emmaljunga Citycross sort sportsvogndel og white croc citybag Koster ca 5500 for vogna og 2000 for bagen.

Jeg tenker å kjøpe en leandervugge med himmel og tak-feste - den tror jeg jeg vil prøve å kjøpe brukt til rundt 1000 kr.

Stellebord skal jeg kjøpe med badebalje integrert! Kjøpte bare badebalje til forrige, men det er slitsomt å bade babyen i gulvhøyde[&:]

Jeg har en Avent brystpumpe, manuell - som jeg er veldig fornøyd med. pris ca 600?

Jeg har også to baby-bilseter, et maxicosi cabriofix og et britax, er egentlig fornøyd med begge...

Vogn: Teutonia Spirit s3 med varioplus bag
Seng: Skeidar
Stellebord: billigste Ikea
Vippestol:babybjørn
bilsete: acta graco med base (vanlig, ikke isofix)

kjøpte vogn:easywalker sin-stelleveske-bilsete-stellebord med balje-masse klær-bleier-stelleprodukter-frote håndklær-div flasker og nan tilfelle ammingen ikke skulle gå-smokker-små smikker-helsetepper-gulpekluter-lekegrind-rangler-seng-vugge-pustemonitor-madrass- dyner i to forskjellige størrelser-sengetøy/laken-div fotoalbum/babybøker-trappegrinder-vippestol-eletriskvugge-hoppehuske-MASSE leker-bleier-div "pynteutstyr" og lamper til barnerommet-ammestol-ammepute-ammeinnlegg-ammebh-ammeklær... resten ble vel kjøpt etterhvert..

oi oi oi det ble visst litt mye ting.. men det skal sies at jeg begynnte galskapen med engang jeg fant ut jeg var gravid og holder det i grunnen fremdeles gående... uff, tror jeg skjemmer han bort[:)]

Back
Topp