hvilken vogn?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Jeg har en Quinniy 3 XL fra 2009, kjøpt da første mann kom. Den har stått i barnehagen som barnehagevogn i godt å vel et år. Regner med at den gjør nytta si igjen. Denne har jeg omformere til så biltetet kan settes på, det hadde jeg stor glede av. Det var bare det at barensetet har vi jo solgt! Hvilken vogn sikler du etter? og hvis dette ikke er førstemann- hvilken vogn hadde du sist?

Jeg kjøpte en vogn som er laget av samme leverandører som den du har. Og samme type, med trehjul. Den kjøpte jeg da snuppa var 18 mnd så vi har bare brukt sportsdelen. Er kjempefornøyd med den. Så gleder meg til vi skal ta i bruk bagdelen også. Har også omformerre til bilsete, men siden vi kjøpte bilsete for to år siden og vogna for ett halvt år siden passer ikke de sammen.
Husker ikke merket på første vogna, men den var kombivogn, tung å trille, liten bag til den, så glad vi byttet ut den. Drømmen er vel en fra merket Emmaljunga, er ikke alt man kan få som man ønsker seg....har jo en vogn som jeg er veldig fornøyd med nå :)

Her blir det City Select som kan bygges om til tvillingvogn da storebror bare er 1 år og 3 mnd når rusket kommet;)
Man kan også sette bilsetet til Maxi Cosi på så det tenker jeg blir topp=)

Da storesøster var nyfødt hadde vi Emmaljunga city cross med city bag. Var veldig fornøyd. I fjor høst kjøpte vi oss en MB Urban jungle og. Kjempe fornøyd med den også.

Blir nok å bruke citycrossen fra nyfødt neste gang også, den er praktisk i overgangen mellom bag og sportsdel ettersom man kan bestemme hvilen vei man ska ha sportsdelen. MB har man kun barnet i fra seg, syns de er for små til det ved 6 mnd. 

Denne vognjungelen er stor, og alt er en smaksak. Nå bruker vi nesten bare MB og jeg har dårlig samvittighet for den fine City crossen som bare står i boden.  

Hadde City Cross med City Bag sist. Denne gangen sikler jeg på Bugaboo Donkey som kan brukes både som singelvogn og søskenvogn :) Men den er dyyyr... Har lurt litt på Babyjogger city select også, av samme grunn.

Jeg hadde en bugaboo camelon til datteren men er ikke super fornøyd med den så den blir solgt og skal kjøpe Mountain buggy urban jungle til minsten kommer:)

Jeg hadde en bugaboo camelon til datteren men er ikke super fornøyd med den så den blir solgt og skal kjøpe Mountain buggy urban jungle til minsten kommer:)

Vi har nettopp solgt Simo kombivogna vi hadde til første Var veldig fornøyd med den og trodde ikke det ble noe ny baby på en god stund så vi solgte vogna. Hadde også en quinny vi kunne montere bilsetet på, elsket den fordi den var praktisk, men syns ikke den var så stabil,så brukte den aldri når han ikke satt i setet.
Jeg har superlyst på en Emmaljunga i hvitt skinn *elsk* men får se hva vi går for denne gangen... 

Frøken Muffin skrev:
Vi har nettopp solgt Simo kombivogna vi hadde til første Var veldig fornøyd med den og trodde ikke det ble noe ny baby på en god stund så vi solgte vogna. Hadde også en quinny vi kunne montere bilsetet på, elsket den fordi den var praktisk, men syns ikke den var så stabil,så brukte den aldri når han ikke satt i setet.
Jeg har superlyst på en Emmaljunga i hvitt skinn *elsk* men får se hva vi går for denne gangen... 

Jeg har det. Eller kun bagen nå. Sportsdelen solgte jeg før jeg tok den i brukt etter å ha sett hvor skitten stellebagen og citybaggen ble. Tenker med grøss på hvordan sportsdelen hadde sett ut etter en stund :P  

Emmaljunga Edge Duo har vi :) Og kommer til å holde på den, fantastisk vogn... 

Vet ikke helt hva vi skal gjøre når den lille kommer, om vi trenger søskensete, for hvis vi trenger det må vi også ha softbag den lille kan ligge i! Og så kan man bruke den vanlige liggedelen hvis storesøster ikke er med eller noe slikt :) 

Vi har en TFK Joggster Twist nå, så lilletrollet overtar den. Storesøster er bare 18 mnd når trollet kommer, så vi må ha en søskenvogn også. Håper at vi kan overta TFK Twinner Twist Duo vogna som søstera mi har nå, for den trenger hun ikke så mye lenger. Så må vi også ha en ny sportsvogn til storesøster, men vet ikke helt hvilken.  

Frk.Careface skrev:
Da storesøster var nyfødt hadde vi Emmaljunga city cross med city bag. Var veldig fornøyd. I fjor høst kjøpte vi oss en MB Urban jungle og. Kjempe fornøyd med den også.

Blir nok å bruke citycrossen fra nyfødt neste gang også, den er praktisk i overgangen mellom bag og sportsdel ettersom man kan bestemme hvilen vei man ska ha sportsdelen. MB har man kun barnet i fra seg, syns de er for små til det ved 6 mnd. 

Denne vognjungelen er stor, og alt er en smaksak. Nå bruker vi nesten bare MB og jeg har dårlig samvittighet for den fine City crossen som bare står i boden.  

MB er mountain buggy er vel det som den gang het One three hill Urban Jungel? eller tar jeg helt feil?

Frk.Careface skrev:

MB er mountain buggy er vel det som den gang het One three hill Urban Jungel? eller tar jeg helt feil?

Gizom skrev:

Frk.Careface skrev:

Nei, stemmer det :)

TKF:) Joggster twist.
I barnehagen har jr Emmaljunga ett eller annet :P
Kjempefornøyd med TFKen, så her får far i huset ta en skikkelig service på den før jr kommer:))

Har en Troller Aktiv Duo Kombivogn - blir barnehagevogn til gutten. (Brukte bagen på den vognen). Så ville jeg ha ny vogn, så da ble det en Simo Kombivogn (brukt bare sportsdelen på den).. Så ender opp med Simo kombivogna med bagen!

Har en splitterny Emmaljunga edge duo stående som vi kjøpte i fjor da vi ventet, men som vi aldri fikk brukt. Så håper at vi får bruk for den denne gangen. Valgte Emmaljunga da de er meget stabile og trygge barnevogner. Vi valgte Edge duo framfor City cross, da denne har større bag, noe som jeg synes er praktisk med tanke på at jr. kommer til å være av en viss størrelse i vinteren som kommer, og siden det er vinter trengs det mer av klær og poser. Spesielt siden man bor i Tromsø :) den har også større hjul, noe som kommer godt med i snøhavet. Ellers er City cross både lettere og mer hendig å bruke...

Back
Topp