Hvilken vogn skal vi velge?

Rarity

Andre møte med forumet
Vi trenger seriøst velgehjelp på vogner, vi skal ha både bag og sportsdel. Vi står imellom Emmaljunga NXT90, Babyjogger City Premier (med deluxe pram bag) og Uppababy Vista. Vi vil ha en lettanvendelig vogn, som er lett (må bæres opp og ned trapper), liten når den legges sammen da det blir litt reising og komfortabel for trilling mest på asfalt (bor i by). Altså, fin, god, lett og brukervennlig! Klarer ikke å bestemme oss for en av de tre, noen som vil dele erfaringer og overbevise meg om en av de? Jeg føler alle har gode egenskaper og minst en dårlig egenskap.. Takk for hjelp!!

Jeg vipper mot nxt90 F, men har dessverre ikke erfaring med den. Er positiv til den kun ut i fra hva produsenten skriver.
Det jeg er litt usikker på er dempinga og hvordan den er å trille.

Jeg har ingen erfaring med uppababy så kan ikke uttale meg om den.
Hvilket understell vurderer du på nxt90? Synes lounge understellet er veldig tregt og knotete å legge sammen. Bøylen på sittedelen er litt langt nede så synes den virker ganske trang. Men ellers synes jeg vogna er både fin og god å trille.
City premier er også en veldig lett og god vogn. Og den er nok litt lettere enn nxt90 mener jeg. Synes også den er litt mer brukervennlig enn nxt90.

Jeg vipper mot nxt90 F, men har dessverre ikke erfaring med den. Er positiv til den kun ut i fra hva produsenten skriver.
Det jeg er litt usikker på er dempinga og hvordan den er å trille.

Sittedelen på nxt90 f er ganske tung i forhold på nxt90, så vogna blir litt tung å trille. Den er også veldig knotete og få i liggestilling. Den har heller ikke mye demping. Føler den enda er såpass ny sånn at Emmaljunga ikke har rukket å utvikle til og bli så bra som den kan bli.
Men den er absolutt fin og se på, tar liten plass og jeg har inntrykk av at vogna er god ellers :)

Jeg har ingen erfaring med uppababy så kan ikke uttale meg om den.
Hvilket understell vurderer du på nxt90? Synes lounge understellet er veldig tregt og knotete å legge sammen. Bøylen på sittedelen er litt langt nede så synes den virker ganske trang. Men ellers synes jeg vogna er både fin og god å trille.
City premier er også en veldig lett og god vogn. Og den er nok litt lettere enn nxt90 mener jeg. Synes også den er litt mer brukervennlig enn nxt90.
Vurderte lounge understell ja, ser ut som om det er det som er minst. Litt knotete å legge sammen er den, men det er ok for meg. Er det best med vogn som har bøyle på sportsdelen eller ikke? Tror ikke de andre hadde det?

Jeg så på bl.a nxt90/nxt90f og uppababy. Valgte ikke uppababy pga liten bag, noe som passer dårlig ift termin og vinterpose osv. Valgte ikke nxt90 fordi jeg synes den er ganske lav med sportsdel på. Av samme grunn ville jeg heller ikke ha buggaboo buffalo. Var ellers fornøyd med den emmaljunga vi hadde til første. Jeg endte opp med cybex priam, har dog ikke testa den enda, så vet ikke om det var et bra valg eller ikke [emoji23]

Nei, den har vi ikke sett på, anbefaler du den i forhold til våre bruksområder?
Vi skal ha den - prøvetrillet i butikken blandt mange andre modeller og var ikke i tvil. Den virker utrolig grei i bruk - kan slås ned med en hånd, blir ganske liten og veier ikke mye (vi har hundebur i bilen i tillegg).

Vurderte lounge understell ja, ser ut som om det er det som er minst. Litt knotete å legge sammen er den, men det er ok for meg. Er det best med vogn som har bøyle på sportsdelen eller ikke? Tror ikke de andre hadde det?
Begge har bøyle. Men bøylen på nxt90 er litt lengre ned enn på nxt90f så det virker litt trangt mellom bøyla og beina.

Vi trenger seriøst velgehjelp på vogner, vi skal ha både bag og sportsdel. Vi står imellom Emmaljunga NXT90, Babyjogger City Premier (med deluxe pram bag) og Uppababy Vista. Vi vil ha en lettanvendelig vogn, som er lett (må bæres opp og ned trapper), liten når den legges sammen da det blir litt reising og komfortabel for trilling mest på asfalt (bor i by). Altså, fin, god, lett og brukervennlig! Klarer ikke å bestemme oss for en av de tre, noen som vil dele erfaringer og overbevise meg om en av de? Jeg føler alle har gode egenskaper og minst en dårlig egenskap.. Takk for hjelp!!

Hva med å spørre Barnas hus om råd?
De har nettmøte i morgen, men du kan allerede nå stille spørsmål nå :)

Trykk her for å komme til nettmøte

Back
Topp