Hvilken vogn skal jeg velge?

Vaffern+4

Glad i forumet
Til de andre barna har jeg hatt Emmaljunga Duo Edge og vært veldig fornøyd med den. Vognen er godt brukt og jeg ga den bort rett før jeg ble gravid igjen. Denne gangen venter vi nr 4 som kommer på sommeren, og tenker derfor at jeg kanskje kunne gått for en litt lettere vogn.

Men i jungelen av barnevogner.. hvilken skal jeg velge??

Jeg ønsker ikke å kjøpe ny da jeg synes det er unødvendig dyrt og det er siste barnet som skal bruke den bare en stund.

Jeg har sett på Buggaboo Buffalo og egentlig falt for denne da den både har adapter til Besafe sete, er lett å slå sammen og opp og tar lite plass. Pluss at den virker som en veldig god vogn.

Men igjen, dyyyr vogn til og med om man skal kjøpe den brukt.

Har dere jenter her inne noen forslag til meg som kan hjelpe meg litt på vei i barnevognjungelen?

Jeg vet den ikke er lik i utseende, men jeg har falt for, og kommer til å kjøpe Bumbleride Indie.
Den ligger langt lavere nypris (jeg vil ikke ha brukt vogn), og vil vel da naturligvis ligge enda lavere i bruktpris. Lenge siden jeg har sett på Finn siden jeg vil ha ny, men da var det godt utvalg av pent brukte vogner. Legger ved bilde i tilfelle du ikke kjenner typen, har inntrykk av at den er ganske ukjent her til lands ;)

image.jpeg image.jpeg

Tusen takk for svar:happy: den skal jeg sjekke ut. Det eneste jeg ved første øyekast tenker er at det er en trehjuling. Finnes det alternative understell tror du?

Jeg vet den ikke er lik i utseende, men jeg har falt for, og kommer til å kjøpe Bumbleride Indie.
Den ligger langt lavere nypris (jeg vil ikke ha brukt vogn), og vil vel da naturligvis ligge enda lavere i bruktpris. Lenge siden jeg har sett på Finn siden jeg vil ha ny, men da var det godt utvalg av pent brukte vogner. Legger ved bilde i tilfelle du ikke kjenner typen, har inntrykk av at den er ganske ukjent her til lands ;)

Vis vedlegget 214086 Vis vedlegget 214087
Hva tenker du om at sportsdelen ikke kan vendes mot deg?:)

Til de andre barna har jeg hatt Emmaljunga Duo Edge og vært veldig fornøyd med den. Vognen er godt brukt og jeg ga den bort rett før jeg ble gravid igjen. Denne gangen venter vi nr 4 som kommer på sommeren, og tenker derfor at jeg kanskje kunne gått for en litt lettere vogn.

Men i jungelen av barnevogner.. hvilken skal jeg velge??

Jeg ønsker ikke å kjøpe ny da jeg synes det er unødvendig dyrt og det er siste barnet som skal bruke den bare en stund.

Jeg har sett på Buggaboo Buffalo og egentlig falt for denne da den både har adapter til Besafe sete, er lett å slå sammen og opp og tar lite plass. Pluss at den virker som en veldig god vogn.

Men igjen, dyyyr vogn til og med om man skal kjøpe den brukt.

Har dere jenter her inne noen forslag til meg som kan hjelpe meg litt på vei i barnevognjungelen?
Synes også barnevognjungelen er veldig stor. Har forsøkt å søke opp, høre om erfaringer i ulike termingrupper osv. Jeg ønsker en vogn som er veldig lett og legge sammen, samt blir liten, siden skal i hovedsak oppbevare den i bilen.

Har kommet frem til at det står mellom TFK eller babyjogger city elite. Heller mest mot TFK siden bagdelen er større, i tillegg kan den multi-x bagen legges opp i ryggen og vendes mot meg, slik at den kan benyttes en stund før jeg går over til sportsvogn.
Vognen er dog ikke fin å se på, men mest praktisk:) I tillegg holder jo sportsdelen til barnet tilnærmet er ferdig med vogn. Tenker i tillegg omså å kjøpe en veldig billig vogn som barnet kan ha stående fast i barnehage når den tid kommer.

Hva tenker du om at sportsdelen ikke kan vendes mot deg?:)
Har gått mange runder med meg selv om det, men kom frem til at førstemann brydde seg ikke så det gikk bra, og at hvis barnet skal ligge der og sove så kan kalesjen trekkes så lang frem at det uansett blir trygt og godt der inne. Det ultimate hadde selvfølgelig vært at den kunne vendes, men har ikke funnet den perfekte vogna enda da :)

Tusen takk for svar:happy: den skal jeg sjekke ut. Det eneste jeg ved første øyekast tenker er at det er en trehjuling. Finnes det alternative understell tror du?
Det finnes en bumbleride Indie 4, som har fire hjul :)

Har gått mange runder med meg selv om det, men kom frem til at førstemann brydde seg ikke så det gikk bra, og at hvis barnet skal ligge der og sove så kan kalesjen trekkes så lang frem at det uansett blir trygt og godt der inne. Det ultimate hadde selvfølgelig vært at den kunne vendes, men har ikke funnet den perfekte vogna enda da :)
Okei! Ja nei samme her. Vanskelig valg. Ser for meg den perfekte vogna :):)

Jeg har hatt Emmaljunga Super Nitro og Babyjogger City Elite. Emmaljunga var definitivt mest stabil, problemet var at den er stor og tung. Men kjørekomforten var upaklagelig!
Kjørekomforten er minst like god på babyjogger, og den er en del lettere. Men dette slår ut på at den er mindre stabil, og jeg merker til tider problemet med at den er trehjuling (når det er et høyt steg eller to ned så var fire hjul betydelig bedre). Men om du bruker den hovedsakelig til asfalt og smågrus er babyjogger et godt alternativ. Eneste problemet er at du kan ikke ha barnet vendt mot deg når du bytter over til sportsdel. Derfor valgte jeg emmaljunga først, så hadde jeg en trille fra bugaboo og da hun viste tegnt til selv å sitte fremover, så kjøpte jeg city elite :)

Jeg var også skeptisk til at det var tre hjul, men denne er utrolig stabil. Vi har gått mye i ulendt terreng og bumbleriden vår er skikkelig god! Veldig fornøyd. Du kommer ikke til å savne det fjerde hjulet. Det du derimot kanskje vil savne, er å ha barnet bakovervendt. Men det er jo personlig.

Den Bumbleride såg jo helt kanon ut, den må jeg sjekke ut. Men jeg er også litt skeptisk til trehjuler, har sett en nesten ulykke og en ulykke med city elite. Nesten ulykken var en mor som skulle ned av en litt høy fortauskant, og vekten ble litt skjev, hele vogna Holdt på å kante fordi det ble ustabilt med 1 hjul framme. Andre ulykka med city eliten var at den kantet ned en fortauskant med ungen i [emoji43] Det var forsåvidt 5åringen som satt framme som gjorde utfallet. men derfor jeg har litt noia for 3-hjuler..

Vi skal ha Britax smile. Den blir ganske liten når den legges sammen, og du kan snu sportsdelen lett fra deg eller mot deg :) Og har 4 hjul, de to foran kan svinge. Kjenner en som har den, og sier den er god å trille på skogsveier også :)

Jeg synes også det er vanskelig dette med vogn. Er lenge siden jeg hadde småfolk og jeg ser at jungelen med vogner er enorm. noen som vet om en vogn som blir liten og grei i bilen, og man kan bruke fra fødsel og utover? Vil helst ha 4 jul, men ikke noe must. sist jeg hadde vogn var det en vanlig kombivogn. Disse er jo totalt utdatert i dag og veldig store og tunge, så jeg tenker nok på noe helt annet i dag:-). Har dere gode tips eller erfaringer på godt og vondt er jeg veldig interessert i å høre..

Blir TFK 2017 modell, enten adventure eller trail. Med multi-x bag.

Back
Topp