Hvilken vogn? Mye oppoverbakke..

Nadera

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2016
Vi venter en liten i november og har såvidt begynt å titte på vogn. Synes det er kjempevanskelig siden det er så dyrt! Har prøvd å lese litt om forskjellige vogner, men føler kanskje at det er enklere å spørre andre hva dere er fornøyde med. :)

Får altså et vinterbarn, men tenker at noe av det viktigste er at den ikke må være for tung siden vi har mange og bratte oppoverbakker fra sentrum og hjem.

Vi har TFK joggster twist, og er superfornøyd! Lett og praktisk vogn :-)

Vil anbefale deg å kjøpe vogn på kiddies24.com - der får man mange av de samme vognene som i Norge, men fra Tyskland i steden. Barneutstyr er tollfritt, vi sparte mange tusen på vår :-)

De har 19% mva på sine priser, så legg på 6% til så har du norske priser. Mva betales på posten da du henter ut varene :-)

Vi har TFK joggster twist, og er superfornøyd! Lett og praktisk vogn :)

Vil anbefale deg å kjøpe vogn på kiddies24.com - der får man mange av de samme vognene som i Norge, men fra Tyskland i steden. Barneutstyr er tollfritt, vi sparte mange tusen på vår :)

De har 19% mva på sine priser, så legg på 6% til så har du norske priser. Mva betales på posten da du henter ut varene :)

Oi, for et vanvittig godt tips! Ante ikke at barneutstyr var tollfritt, så dette tipset kan vi jo spare kjempemasse på! :) Skal sjekke ut vognen!

Oi, for et vanvittig godt tips! Ante ikke at barneutstyr var tollfritt, så dette tipset kan vi jo spare kjempemasse på! :) Skal sjekke ut vognen!
Vi visste ikke vi heller, men ble tipset. Tok 1 uke så hadde vi alt. De har alt av utstyr, så verdt å sjekke :-) Komplett vogn betalte vi 5500,- for, i Norge kostet den 13000,- (!). Kjøpte dog modellen fra året før. Bare husk å regne om, slik at du får norsk pris :-) Mener at det er fraktfritt over 500 euro også :-)

Vi venter en liten i november og har såvidt begynt å titte på vogn. Synes det er kjempevanskelig siden det er så dyrt! Har prøvd å lese litt om forskjellige vogner, men føler kanskje at det er enklere å spørre andre hva dere er fornøyde med. :)

Får altså et vinterbarn, men tenker at noe av det viktigste er at den ikke må være for tung siden vi har mange og bratte oppoverbakker fra sentrum og hjem.
Stokke Trailz :)

Har emmaljunga med duo s air understell og er ingen problem å gå opp bakker! For meg var det viktig med sittedel vendt mot meg så da var TFK, Mountain buggy, babyjogger city elite utelukket.

Hvis du vil ha en lett vogn er veldig mange fornøyd med MB!

Du må hvertfall gå for en lett vogn, så mange av Emmaljunga sine vil være for tunge. Vi gikk for britax go next, men har jo ikke prøvd med baby i ennå (omringet av bakker her vi bor). Svigerinnen min er veldig fornøyd med City Elite. Du bør kanskje gå i en butikk og prøvetrille?

Du må hvertfall gå for en lett vogn, så mange av Emmaljunga sine vil være for tunge. Vi gikk for britax go next, men har jo ikke prøvd med baby i ennå (omringet av bakker her vi bor). Svigerinnen min er veldig fornøyd med City Elite. Du bør kanskje gå i en butikk og prøvetrille?
Signerer denne. Synes Emmaljunga sine er for store og tunge. Fine å se på da ☺

Takk for alle svar! Ser at det er en gjengs mening om at Emmaljunga er for tung, så den har vi strøket fra listen.

Skal absolutt gå i en butikk for å kjenne, se og trille, men man får jo ikke akkurat testet dem ut på forskjellig underlag, så sånn sett er det fint å spørre her inne. :)

TFK har sittedelen vendt bort ser jeg, mens Stokke Trailz har den vendt mot den som triller. Holder derfor en liten knapp på Stokke.
Ser at City Elite og Mountain Buggy også har sittedelen vendt bort. Ser altså ut som det kun er Stokke som er aktuell til nå, men ser at det er litt variable tilbakemeldinger. Dessuten er det noen som skriver at den ikke passer til høye personer, og samboer er 194..

Takk for alle svar! Ser at det er en gjengs mening om at Emmaljunga er for tung, så den har vi strøket fra listen.

Skal absolutt gå i en butikk for å kjenne, se og trille, men man får jo ikke akkurat testet dem ut på forskjellig underlag, så sånn sett er det fint å spørre her inne. :)

TFK har sittedelen vendt bort ser jeg, mens Stokke Trailz har den vendt mot den som triller. Holder derfor en liten knapp på Stokke.
Ser at City Elite og Mountain Buggy også har sittedelen vendt bort. Ser altså ut som det kun er Stokke som er aktuell til nå, men ser at det er litt variable tilbakemeldinger. Dessuten er det noen som skriver at den ikke passer til høye personer, og samboer er 194..

Sjekk ut Britax Go Next og Bugaboo buffalo også, der kan sittedelen vendes mot deg. Vi kjøpte som sagt britax, og vi har samme kriterier som deg. :) Britax kan fås på tilbud i ny og ne (bugaboo er nesten aldri på tilbud).

Bor i Bergen men emmaljunga edge og det er ingen problem i oppoverbakke! Viking vogna veier bare 11-12 kg og det er like mye som Mountain buggy som regnes som en av de letteste vognene! Min erfaring er i hvertfall at det er ikke nødvendig vis tyngden på vognen men hvor godt den triller som avgjør om det er tungt eller ikke!

Og hvis du vil ha barnet mot det er det mye mindre alternativer!

Det er foresten bare 2 kg forskjell på emmaljunga Edge og Stokke traliz

Sjekk ut Britax Go Next og Bugaboo buffalo også, der kan sittedelen vendes mot deg. Vi kjøpte som sagt britax, og vi har samme kriterier som deg. :) Britax kan fås på tilbud i ny og ne (bugaboo er nesten aldri på tilbud).

Takk for tips, da skriver jeg disse opp på lista også! :)

Bor i Bergen men emmaljunga edge og det er ingen problem i oppoverbakke! Viking vogna veier bare 11-12 kg og det er like mye som Mountain buggy som regnes som en av de letteste vognene! Min erfaring er i hvertfall at det er ikke nødvendig vis tyngden på vognen men hvor godt den triller som avgjør om det er tungt eller ikke!

Og hvis du vil ha barnet mot det er det mye mindre alternativer!

Det er foresten bare 2 kg forskjell på emmaljunga Edge og Stokke traliz

Ja, det har du sikkert rett i! :) Tenker bare lettest mulig, men det er sikkert andre faktorer som spiller inn også. Men Stokke Trailz skal ha hjul med luft i som gjør den lettere å trille. Synes barnevogn er kjempevanskelig.. Da jeg endelig hadde bestemt meg leste jeg noe som plutselig gjorde meg usikker igjen..

Back
Topp