Hvilken vogn har DU?

Lunadoro

Flørter med forumet
Vet det er en del som har spurt om råd når det gjelder ny vogn. Det trenger jeg og... Men tenkte å spørre om dere kunne si hvilken vogn dere har/har hatt (gjerne med bilde/link) og hva som er bra med den og evt dårlig med den.

Vi har nå svart Simo kombivogn 2006-modell, ser omtrent slik ut (PS fant bildet på nett, er ikke vår bil;):

Det som er bra med den:

1) Den er stødig

2) Den er veldig grei som babyvogn med bærebagen oppi, og bærebagen er god å ta med seg rundt omkring

3) Den er relativt lett å trille - rett frem

Det som er dårlig med den:

1) Den er fryktelig tung - i alle fall for meg med mine svake armer

2) Den er grusom i butikker

3) Den tar VELDIG stor plass i bilen - og vi har en VW Passat stasjonsvogn

4) Synes lille vennen sitter så dårlig i den, sklir hele tiden nedover med ryggen

Så... Håper noen tar seg tid til å fortelle litt om SINE vogner;)

Har Oth sportsvogn nå- beste vogna jeg noen gang har vært borti. Skal ha den som bagvogn når minsten kommer.
Ikke noe minus med den, bare en haug med plusser [:D][:D]

citycross med citybag. god vogn,stabil, robust, god for barnet både sitte og liggedel, lett, liten, fine farger osv. Ikke spesielt liten sammenslått, men går fint i en passat.

Emmaljunga city cross. Lett og fin vogn som er god å trille med. Lillegutt ligger også godt i den. Eneste utingen må være at bagen er ganske liten...

ORIGINAL: Helene22

Vi har snart denne vognen.. Simo Duo 2009. Og det er fordi jeg syns er den peneste vogna! Klassisk og flott

vi har samme... er fornøyd.. men den er såå stor og knotete i butikker.. og det er jo ingen butikker som er laget for litt store vogner.. Pluss er at Adrian ligger veldig godt oppi der, og den er romslig, behagelig å trille.. tung er den å..

1 gammel quinnyvogn som er veldig fin med bag, men ikke sportsdel da den kun er fremovervendt, 1 chiccovogn som jeg egentlig ikke vet hvorfor vi har og en Vålerenga kombivogn som jeg eeeeeeelsker!!!!!!

Denne har jeg og er konge fornøyd...[:D]

Creeps Kombivogn

Den perfekte vognen for de som ønsker seg et litt annet alternativ enn det sukkersøte. Her får du en sikker, stødig og romslig kombivogn. Vognen kan følge barnet ditt fra det er nyfødt til det fyller ca. 4 år.

Mål på Carry bag: Bredde: 35cm, Lengde: 74 cm og Høyde: 19 cm. Både kalesjen og trekket over bena kan tas av hvis ønskelig med glidelås!

Mål på vognen sammenslått: Bredde: 60 cm, Lengde: 95 cm og Høyde: 39 cm

Inkludert i prisen: Carry bag, stelleveske, myggnetting, regntrekk og fottrekk!

- Tøft design
- 4x12" dekk med støtdemping som øker stabilitet og komfort
- Fotbrems foran og bak
- Ryggsete kan justeres fra sittende til hvilestilling!
- Håndtaket kan justeres i ulike høyder
- Styreretningen kan endres enkelt
- Justerbar fotstøtte
- Avtagbar bøyle foran barnet
- Vaskbart trekk
- Vekt: 15,8 Kg (18,9 kg inkludert alt tilleggsutstyr)
- Foldbar kalesje med et transparent vindu
- Praktisk 5 punkts selestor kurv under sete
- EN 1888 godkjent

ORIGINAL: Lunadoro

Vet det er en del som har spurt om råd når det gjelder ny vogn. Det trenger jeg og... Men tenkte å spørre om dere kunne si hvilken vogn dere har/har hatt (gjerne med bilde/link) og hva som er bra med den og evt dårlig med den.

Vi har nå svart Simo kombivogn 2006-modell, ser omtrent slik ut (PS fant bildet på nett, er ikke vår bil;):

Det som er bra med den:

1) Den er stødig

2) Den er veldig grei som babyvogn med bærebagen oppi, og bærebagen er god å ta med seg rundt omkring

4) Synes lille vennen sitter så dårlig i den, sklir hele tiden nedover med ryggen

Har denne jeg også..
syns ikke den er tung.. liker den i butikker - den fungerer utmerket til å dulte borti folk som står i veien [;)]
vi har passat stv - har masse plass igjen når den står inni der..

jeg er igrunn superfornøyd jeg..

har en emmaljunga duo edge også - dessverre bare sportsdelen.. og DEN syns jeg er grusomt tung.. har det vendbare understellet på den, så den veier nok noen kg ekstra..

ORIGINAL: HvorErMINpulesveis

ORIGINAL: Lunadoro

Det som er bra med den:

1) Den er stødig

Dette er ikke en 2006-modell. Det er en 2005 eller eldre. Det ser man på festeanordningen til bagen.
Fra 2006 kom Clik-in-systemet (heter noe i den dur) på Simovognene. På bildet Helene22 har lagt ut ser du festeanordningen godt. (sort plast med sølvfarget Simologo) [:)]
"Skjermen" rundt kalesjen forsvant med 2005-modellen også.

Har fått med bruksanvisning og kvittering når vi kjøpte, og den har akkurat samme skjerm rundt kalesjen og festeanordning... Og står da vitterlig at det er en 2006-modell;) Men kanskje de har to utgaver? Vet ikke jeg;)

denner har vi ..

Gi beskjed om du har stellebagen som tilhører...

Har bugaboo cameleon og eeeelsker den!!!

ORIGINAL: fenriz

Denne har jeg og er konge fornøyd...[:D]

Creeps Kombivogn

Den perfekte vognen for de som ønsker seg et litt annet alternativ enn det sukkersøte. Her får du en sikker, stødig og romslig kombivogn. Vognen kan følge barnet ditt fra det er nyfødt til det fyller ca. 4 år.

Mål på Carry bag: Bredde: 35cm, Lengde: 74 cm og Høyde: 19 cm. Både kalesjen og trekket over bena kan tas av hvis ønskelig med glidelås!

Mål på vognen sammenslått: Bredde: 60 cm, Lengde: 95 cm og Høyde: 39 cm

Inkludert i prisen: Carry bag, stelleveske, myggnetting, regntrekk og fottrekk!

- Tøft design
- 4x12" dekk med støtdemping som øker stabilitet og komfort
- Fotbrems foran og bak
- Ryggsete kan justeres fra sittende til hvilestilling!
- Håndtaket kan justeres i ulike høyder
- Styreretningen kan endres enkelt
- Justerbar fotstøtte
- Avtagbar bøyle foran barnet
- Vaskbart trekk
- Vekt: 15,8 Kg (18,9 kg inkludert alt tilleggsutstyr)
- Foldbar kalesje med et transparent vindu
- Praktisk 5 punkts selestor kurv under sete
- EN 1888 godkjent

Samme her.[:D]

har også bugaboo cameleon og den tilfredstiller alle de kravene du har der som du mangler i den andre:)

Vi har en Simo Kombivogn 08 modell med VU. Har to forskjellige innerkanter på bagen, en kremhvit og en beige mønstret.

Vi har pakket den vekk nå siden jeg mistet gutten min i svangerskapet.
Men vi venter på en liten lillebror eller søster som kan overta den. Har ikke hjerte til å selge den.

Har en simo kombi 04 modell og en simo 487 trille/sportsvogn/+++vogn[:D] også har jeg en fisher trille på hytta på fjellet.
Er veldig fornøyd med begge simo'ene og den fisher trilla er helt grei til å ha på hytta så jeg slipper å dra med vogna hver gang vi skal på hytta[:)]

jeg har brio sing. er kjempefornøyd med den. knall god vogn synes jeg. det eneste minuset med den er at bagen er litt liten.

så har jeg tfk twinner tvist. kjempefornøyd med den også. god å romslig tvillingvogn. eneste minuset på den er at det er 2007 modell og da kan man ikke ha en bag og en sittedel på. (men det hadde jeg heller ikke behov for da)

så har jeg ei simo trille. grei å ha når amanda blir større.

så har jeg ei eldgammal simo vogn som skal være til sovevogn i barnehagen når amanda skal dit.

og tilslutt har jeg paraply trille som jeg alltid har i bilen. grei å ha amanda i når jeg henter og leverer oda og vilja i barnehagen[:D]

da tror jeg det var de vognene jeg har...

Back
Topp