Hvilken vogn har du/skal du ha?

Da blir jeg lei meg! Den er så fin :)

Jeg har Stokke Trailz, og den er rimelig hardt brukt både vinter i dyp snø og sommer på turer i skikkelig ulendt terreng. Ikke et eneste knirk på vår vogn!

Vi er også høye (175cm) og jeg kunne ikke gått rundt med noe som er lavere. Vi har den nå som sovevogn i barnehagen og personalet elsker den fordi den er så høy og lett håndterlig[emoji1303]
 
De aller fleste vogner idag har jo regulerbart håndtak, så høyden på den som skal trille har egentlig ingen betydning [emoji1] Jeg selv er 165cm høy, mens barnefar er 180cm, og resten av familien min er 175cm+. Det har ikke vert noe problem med noen av vognene mine [emoji4]
 
Jeg er ikke helt sikker ennå. Har hatt veldig lyst på en emmaljunga mondial/edge med klassisk understell, virker perfekt på vinterføre, som sovevogn og herlig med god plass. Samtidig virker den litt tungvind og stor hvis man skal ha med seg vogna i bil, skal på handlesenter, kollektivtransport ol. så jeg må litt i tenkeboksen. Må se an budsjettet litt også, så tenker vi drøyer til etter jul før vi tar noen avgjørelse

Enig. Tenker på akkurat det samme :)
 
Jeg har Stokke Trailz, og den er rimelig hardt brukt både vinter i dyp snø og sommer på turer i skikkelig ulendt terreng. Ikke et eneste knirk på vår vogn!

Vi er også høye (175cm) og jeg kunne ikke gått rundt med noe som er lavere. Vi har den nå som sovevogn i barnehagen og personalet elsker den fordi den er så høy og lett håndterlig[emoji1303]

Jeg er 182 og han 188... så jeg tenker også at den er finfin...
 
De aller fleste vogner idag har jo regulerbart håndtak, så høyden på den som skal trille har egentlig ingen betydning [emoji1] Jeg selv er 165cm høy, mens barnefar er 180cm, og resten av familien min er 175cm+. Det har ikke vert noe problem med noen av vognene mine [emoji4]

Men på Stokke er jo også barnet litt høyere opp- ift til at alt er litt enklere .. mer i riktig høyde når man skal ha barnet ut og inn... og at man får litt nærmere kontakt mellom voksen og barn...?! Jeg vet ikke assa men...
"Dama" på barnas hus likte TFK vogna bedre enn både Stokke og Bogaboo... vanskelig!!
 
Men på Stokke er jo også barnet litt høyere opp- ift til at alt er litt enklere .. mer i riktig høyde når man skal ha barnet ut og inn... og at man får litt nærmere kontakt mellom voksen og barn...?! Jeg vet ikke assa men...
"Dama" på barnas hus likte TFK vogna bedre enn både Stokke og Bogaboo... vanskelig!!

Stemmer at barnet ligger mye høyere, nærmere den som går. Man slipper å bøye seg så veldig. Spesielt på sportsdel når barnet blir tyngre. Min oppfatning av dem som jobber på barneutstyrsbutikker er at de har like mye forskjellige meninger som alle andre ut fra personlig smak osv.

Man må bare dra på butikkene å prøvetrille, da finner man fort hva som er rett for seg selv;-)
 
Veldig usikker. Enten kjøper vi bare en bag til britax b-motion plus som vi har til storebror nå ellers så sikler jeg litt på nxt90F fra emmaljunga! Hadde emmaljunga mondial deluxe og var superfornøyd med den, men den solgte jeg desverre..
 
Så godt å høre.. [emoji4][emoji4] hører mange si det, må bare få med meg mannen på planen min[emoji87] han synes den ser så «plastikk og skranglete» ut.. er det noe du kan avkrefte eller?[emoji87][emoji1317]

Min samboer elsker vår fordi han kan trille den uten å sparke i vogna noe han gjorde med andre vogner vi prøvde. (Er 192 cm høy) jeg ville gått i butikken å prøve trillet den sammen med mannen din. Syntes ikke den er skranglete, men kan kanskje skjønne hva mannen din mener.
 
Men på Stokke er jo også barnet litt høyere opp- ift til at alt er litt enklere .. mer i riktig høyde når man skal ha barnet ut og inn... og at man får litt nærmere kontakt mellom voksen og barn...?! Jeg vet ikke assa men...
"Dama" på barnas hus likte TFK vogna bedre enn både Stokke og Bogaboo... vanskelig!!

Mountain Buggy’en min har bagdelen like høyt oppe som en Stokke vogn [emoji4] Og så kan man på de fleste vogner «snappe» av bagdelen (om du skjønner?[emoji28]) det gjorde i alle fall jeg med førstemann, så tar man bare hele baggen med rundt omkring [emoji5]

Vi prøvetrillet så å si alle vognene på Barnas Hus, og jeg fikk et litt sånn plast-inntrykk av både Stokke og Bugaboo dessverre... Hadde sikla veldig på en Bugaboo, men den ble for stiv og plastikkaktig for vår del... Men det er jo vidt forskjellig hva en er på jakt etter i en vogn, og det viktigste er at du er fornøyd! Prøvetrill alle vogner du kommer over, test funksjoner, spør og grav, det er mitt beste råd ifht vognkjøp [emoji106][emoji1]
 
da7f254601be84a2409d2c25f6b61582.jpg


Vi har kjøpt denne[emoji7]
 
Jeg britax go next etter storebror på 2. Nesten ubrukt bagdel og kommer til å bruke den til denne minien også.

Er veldig fornøyd til deg som spør. Men ser at sportsdelen nok er litt liten nå når storebror nærmer seg to.

Grunnen til at jeg ikke har brukt bagdelen er at storebror hadde kolikk og nekta vogn fram til 7 mnd alder. Da var det bedre i sportsdelen da han fikk en bedre stilling og fikk se litt mer.

Anbefaler viterhjula i tillegg om du går mye på grus.
 
Jeg britax go next etter storebror på 2. Nesten ubrukt bagdel og kommer til å bruke den til denne minien også.

Er veldig fornøyd til deg som spør. Men ser at sportsdelen nok er litt liten nå når storebror nærmer seg to.

Grunnen til at jeg ikke har brukt bagdelen er at storebror hadde kolikk og nekta vogn fram til 7 mnd alder. Da var det bedre i sportsdelen da han fikk en bedre stilling og fikk se litt mer.

Anbefaler viterhjula i tillegg om du går mye på grus.
Tusen takk for svar :)
Nå ble det til at vi gikk for bugaboo buffalo i stedet, men syntes også Go next virket som et godt alternativ. Bra at du er fornøyd! Man vet jo aldri hvordan babyene er og om de liker å ligge i vogn. Er vel for så vidt greit med ubrukt bagdel da :p
 
Tror jeg har ombestemt meg, så det blir litt dyrere for foreldrene mine.. :hilarious: Har litt lyst på Emmaljunga NXT90F :)
 
Jeg britax go next etter storebror på 2. Nesten ubrukt bagdel og kommer til å bruke den til denne minien også.

Er veldig fornøyd til deg som spør. Men ser at sportsdelen nok er litt liten nå når storebror nærmer seg to.

Grunnen til at jeg ikke har brukt bagdelen er at storebror hadde kolikk og nekta vogn fram til 7 mnd alder. Da var det bedre i sportsdelen da han fikk en bedre stilling og fikk se litt mer.

Anbefaler viterhjula i tillegg om du går mye på grus.
Hvordan er liggestilling i britax go next?
 
Back
Topp