Hvilken vogn har dere?

tsktsk

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg har ei Emmaljunga vogn som vi egentlig er fornøyd med, men jeg ser at den kan bli litt tricky til vinteren,da fremhjula er litt små og fort kjører seg fast.
Har fått det for meg at Mountain Buggy Urban Jungle hadde passa bra til oss, større hjul og med bagdel som også kan gjøres til forovervendt sittedel.
Mange sverger heller til Babyjogger city elite.
Noen som har tips eller erfaringer?:)
 
68981AA2-F640-4CCD-A847-2DEC7D057028.jpeg

Har er emmaljunga city cross med 4 faste terrenghjul :) når jeg leser det du skriver angrer jeg ikke på at jeg valgte et understell med 4 faste, like store hjul. Jeg mistenkte at små hjul foran kunne bli problematisk

Kommer seg frem overalt. Har fått kjørt den både i sørpe, snø, sand, jord, grus. Og er like lett på kjøpesenter og vanlig asfalt. Kjører seg ikke fast og kommer lett fremover.

Så jeg anbefaler deg bare å bytte understell. Ikke selve vogna :)
 
Vis vedlegget 267611

Har er emmaljunga city cross med 4 faste terrenghjul :) når jeg leser det du skriver angrer jeg ikke på at jeg valgte et understell med 4 faste, like store hjul. Jeg mistenkte at små hjul foran kunne bli problematisk

Kommer seg frem overalt. Har fått kjørt den både i sørpe, snø, sand, jord, grus. Og er like lett på kjøpesenter og vanlig asfalt. Kjører seg ikke fast og kommer lett fremover.

Så jeg anbefaler deg bare å bytte understell. Ikke selve vogna :)

Skriver under på denne! Har også emmaljunga city cross, med fire faste (og like store) hjul. Er så utrolig fornøyd :) kommer frem over alt og er så lett å styre når jeg er inne i feks butikker. Vil aldri bytte den ut! :D
 
Skriver under på denne! Har også emmaljunga city cross, med fire faste (og like store) hjul. Er så utrolig fornøyd :) kommer frem over alt og er så lett å styre når jeg er inne i feks butikker. Vil aldri bytte den ut! :D

Er helt uforståelig for meg hvorfor emmaljunga sluttet å lage city cross :eek: den er så letthådterlk g og god vogn :) kjøpte min ny i fjor høst og fikk vite at det var en av de siste som var laget. De har også sluttet å lage det understellet jeg har som har 4 faste terrenghjul. Det er jo kjempedumt.4 faste hjul er praktisk

fikk du også 4 faste terrenghjul på din?
 
Last edited:
Vi har emmaljunga edge med svingbare hjul. Skal selge riktig nok men ikke pga fremkomligheten i snø, kom meg kjempebra frem hvor enn jeg skulle og låste hjulene foran når det var sørpete.
Tror egentlig hemligheten bak når det blir skikkelig problematisk i snø er tyngden på vogna (Og størrelsen på hjula selvsagt), i allefall slik jeg opplevde det.
Nå har vi bytta ut med babyjogger city premier og det renner nok på en elite også når vi får solgt emmaljungaen.
En av dem blir bhgvogn. Skal absolutt ha elite fordi den kan brukes så lenge, men var lei av størrelsen på emmaljunga for og skulle inn og ut av bilen. Men måtte(for min egen del) også ha sportsdel som kan vendes, det hadde premier og det fineste er at når det kommer en til så kan vi kjøpe bag som vil passe begge vognene og da kan vi jo bare velge hvilken av vognene som går best på det føret som er :)
Ellers virker det som begge deler skulle gått veldig bra i snøen. Var litt skeptisk til elite i snø mtp at det bare er 3 hjul, men flere har forsikret meg om at den er veldig stødig :)
 
Er helt uforståelig for meg hvorfor emmaljunga sluttet å lage city cross :eek: den er så letthådterlk g og god vogn :) kjøpte min ny i fjor høst og fikk vite at det var en av de siste som var laget. De har også sluttet å lage det understellet jeg har som har 4 faste terrenghjul. Det er jo kjempedumt.4 faste hjul er ikke upraktisk i det hele tatt

fikk du også 4 faste terrenghjul på din?

Ja, jeg skjønner det virkelig ikke! Vi kunne ikke bestille med fire faste fra butikken, så vi kjøpte vogn på Finn, nesten ikke brukt. Den har terrenghjul :) mange som sa jeg ville angre ettersom jeg ikke hadde sånne svinghjul, men jeg har virkelig ikke angra et sekund. Gikk forbi en Vogn med svinghjul her om dagen. Skulle over en kant i veien.. Han ble stående igjen mens jeg trilla galant over :p
 
Ja, jeg skjønner det virkelig ikke! Vi kunne ikke bestille med fire faste fra butikken, så vi kjøpte vogn på Finn, nesten ikke brukt. Den har terrenghjul :) mange som sa jeg ville angre ettersom jeg ikke hadde sånne svinghjul, men jeg har virkelig ikke angra et sekund. Gikk forbi en Vogn med svinghjul her om dagen. Skulle over en kant i veien.. Han ble stående igjen mens jeg trilla galant over :p

Jeg husker en trilletur i påsken, da det var typisk vårføre. Da var det både tørre veier, våt, is, sørpe, halvsmeltet snø. Skikkelig vekslende. Vi trillet lett over alt det, mens andre vogner og understell slet veldig.
Så emmaljunga skulle hatt dask for å slutte å lage et så fantstisk understell :knegg: .
Man legger jo merke til andre vogner man møter på på trilletur, har aldri sett noen med dette understellet :eek:
 
Jeg husker en trilletur i påsken, da det var typisk vårføre. Da var det både tørre veier, våt, is, sørpe, halvsmeltet snø. Skikkelig vekslende. Vi trillet lett over alt det, mens andre vogner og understell slet veldig.
Så emmaljunga skulle hatt dask for å slutte å lage et så fantstisk understell :knegg: .
Man legger jo merke til andre vogner man møter på på trilletur, har aldri sett noen med dette understellet :eek:

De fortjener dask, ja! Føler vogna kommer frem over alt, uansett. Bor selv i byen, men familien bor på landet (midt i skog og kornåker), og den er helt super til begge deler :)
 
Det syntes ikke jeg heller, de første månedene. Byttet til lettere vogn med svingbare hjul og det er helt fantastisk! Aldri mer fire faste hjul.

Gikk litt fort i svingene mine ser jeg, haha. Det jeg mente var at jeg opplever 4 faste som veldig praktisk :) alle har jo sine erfaringer å preferanser da
 
Tja.. her ble city cross til sovevogn i barnehagen. Grei til bagdelen, men sportsvogna er ikke god. Barna mine har ikke sittet godt i den, de bare sklir ned. Og ikke er den noe særlig å trille heller. City Elite er overlegen i trillekomfort, fremkommelighet og hvor praktisk den er. Ingen problem i snø og slaps pga de store hjulene. Har nå nxt90 pga at city elite ikke kan snus, men når ungen er ca 1 år er det babyjogger igjen. Gleder meg til det [emoji6]
 
Vi har Stokke trailz og er superfornøyde! 4 store lufthjul hvor de fremste er svingbare (kan dog låses). Hadde 4 faste hjul til de to første barna, og bytta vogn nå til tredje og liker denne sååååå mye bedre! [emoji3]
 
Vi har MB terrain vogna, eneste forskjell fra urban jungle er større bakhjul og håndbrems.. vi er veldig fornøyde med vogna, baggen er litt liten, men den «mellomtingen» er veldig fin [emoji4].
Om vinteren med snø og slaps setter den seg like fort fast som andre vogner synes jeg [emoji85]. Finnes faktisk miniski fra MB som er laget til å spenne på vogna! Men mannen kjøpte bare noen fra gmax og det funket fjell på snøen [emoji4][emoji1362]
 
Turns out at det går an å bytte hjula på Emmaljunga’n vår, så mulig det blir til at vi gjør det. Men har liksom fått så innmari lyst på nyy vogn
 
Vi har Emmaljunga edge duo med duo S understell. Store bakhjul og små framhjul. Vi er storfornøyd med vår på sommer og vinterføre :)
 
Har Edge duo med classic chrome og super viking med duo s [emoji4]
 
Back
Topp