Hvilken vinterdress og hvorfor?

Cimb

Glad i forumet
Hvilken vinterdress kjøper dere til barna?
Leser dere omtaler, har dere en dere kjøper år etter år, har vannsøyle mye å si?
Kjøper dere kanskje brukt, eller arver barna fra søsken eller andre i familien eller fra venner?

Vi har vår favoritt, fra Nameit, kjøpt i flere år på rad nå :) Ikke så ille pris heller til de under 5/6år 750kr.

Vi hadde favoritter etter å ha prøvdmye og fant det sompasset vårt behov
Brukte Troll ogticket første årene , kun isbjørn of sweden på slutten av dressperiodwn og isbjørn todelt etter dressslutt

Polarn o pyret har vi hatt mye, men syns egentlig de er litt tykke. Vurderer bergans i år.

Bergans er vår favoritt. Tredje sesongen voøi velger den. I år har vi kjøpt Ruffen, har hatt Snøtind tidligere.
Gutten min har korte armer og bein, og litt lang rygg og denne er den som passer han best. Den er også ikke så tykk, men holder allikavel godt på varmen.
Slitesterk og holder godt selv i sørpe.

Vi solgte alle isbjørn dressene ettter endt sesong og de var for små, så ikke at de var brukt engang, fikk flere meldinger fra de som hadde kjøpt som lurte på om de virkelug var brukt.
Dyre å kjøpe men får igjen utrolig mye for de og dermed blir det ikke så dyrt likevel.
Min hadde kort rygg og lange bein og var veldig tynn så derfor passet den helt perfekt :)

Hadde jeg hatt små nå så hadde jeg nok prøvd bergans også

Vi solgte alle isbjørn dressene ettter endt sesong og de var for små, så ikke at de var brukt engang, fikk flere meldinger fra de som hadde kjøpt som lurte på om de virkelug var brukt.
Dyre å kjøpe men får igjen utrolig mye for de og dermed blir det ikke så dyrt likevel.
Min hadde kort rygg og lange bein og var veldig tynn så derfor passet den helt perfekt :)

Hadde jeg hatt små nå så hadde jeg nok prøvd bergans også
Vi er strålende fornøyd med kvaliteten på isbjørn. Skallsettet vi har brukt i et år nå ser ikke brukt ut.
Kjøpte vinterdressen i år, men den måtte vi selge. Ble altfor lang i bein og armer og ryggen var snau allerede tidlig i høst :( veldig dumt, men Bergans opplever vi som minst like god. Solgt alle våre etter bruk og de har hvert i god stand.

Hvilken vinterdress kjøper dere til barna?
Leser dere omtaler, har dere en dere kjøper år etter år, har vannsøyle mye å si?
Kjøper dere kanskje brukt, eller arver barna fra søsken eller andre i familien eller fra venner?

Vi har vår favoritt, fra Nameit, kjøpt i flere år på rad nå :) Ikke så ille pris heller til de under 5/6år 750kr.
Ja, følger ofte tester. Men blir 2.sesongen ned reima Stavanger nå. Veldig fornøyd med den!

Vi er strålende fornøyd med kvaliteten på isbjørn. Skallsettet vi har brukt i et år nå ser ikke brukt ut.
Kjøpte vinterdressen i år, men den måtte vi selge. Ble altfor lang i bein og armer og ryggen var snau allerede tidlig i høst :( veldig dumt, men Bergans opplever vi som minst like god. Solgt alle våre etter bruk og de har hvert i god stand.
Ja det er jo stor forskjell på fasong til barna,reima feks utgikk hos oss, men jeg vet også isbjørn utgikk hos mange fordi den var så innmari smal første årene.
Jeg synes de har har blitt videre nå dessverre

Har Reima og Reflex som reserve. Vannsøyle og slitestyrke er viktig og derfor går jeg for reima.
Reflex er gode dresser de også men ikke fullt så varme og vanntette sånderfor er det ekstradress i tilfelle noe skjer med den andre og den må vaskes eller tørkes osv.

Ja det er jo stor forskjell på fasong til barna,reima feks utgikk hos oss, men jeg vet også isbjørn utgikk hos mange fordi den var så innmari smal første årene.
Jeg synes de har har blitt videre nå dessverre
Reima er jo håpløst. Selv på min som var skikkelig plugg som liten, var den altfor vid.
Ja, jeg synes ikke den er så veldig smal nei.

Mini har en reima tech fra i fjor. I str 86, nå er han 2 år og 3 mnd, og først nå passer den perfekt. Og største har en didrikson dress. Minste har reima pga vannsøylen, bor på Vestlandet, så høy vannsøyle er et must. Eldste har didrikson, fordi at det er den som passer best til hennes kroppsform, av de vi har prøvd da. For de er ikke så romslige, men de er ganske lang, og så har den og god vannsøyle.

Vi har reimatec for tredje sesong på rad. Synes de er kjempegode!! De modellene vi har kjøpt har hatt veldig fin passform og veldig lette å bevege seg i.

Reima er jo håpløst. Selv på min som var skikkelig plugg som liten, var den altfor vid.
Ja, jeg synes ikke den er så veldig smal nei.
Mhm synes også reima er håpløse
De fikk mye klager på st de var så smale husker jeg

Kjøpte isbjørn 92 (på salg i fjor vinter) til min nå straks 2-åring. Alt for stor! Har nå kjøpt en ny brukt isbjørndress i 86 som passer perfekt!
Elsker isbjørndressene!

Bergans er vår favoritt. Tredje sesongen voøi velger den. I år har vi kjøpt Ruffen, har hatt Snøtind tidligere.
Gutten min har korte armer og bein, og litt lang rygg og denne er den som passer han best. Den er også ikke så tykk, men holder allikavel godt på varmen.
Slitesterk og holder godt selv i sørpe.

Hva er forskjellen på snøtind og ruffen?

Hva er forskjellen på snøtind og ruffen?
Ruffen har ekstra isolering i rompa og knærne og er ekstra slitesterk på utsatte steder som knær og albuer. Også har den feste for å henge votter på ermene.
Såvidt jeg har leste meg til, er den en oppgradering av Snøtind.

Back
Topp