Hvilken vekt skal jeg telle fra?

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Med all denne vekt-oppgangs praten så lurer jeg på hva dere teller vekt-oppgangen fra?

Samuel veide 3765 ved fødsel, men gikk ned til 3340 på dag 2. Nå er han 5 uker og veier 4220. Han har da bare gått opp 450g siden fødselsvekten, men 900g siden laveste vekt. Dette er en forskjell på 90g/uke eller nesten 200g/uke. Hva skal jeg telle fra?

Fra laveste som teller. Er jo i fra når vekta begynte å snu opp igjen :)
Sånn rekner jeg ihvertfall.

Til å begynne med regnet jeg fra laveste, men nå etter 6 uker og 2,5 kg begynner jeg å regne fra fødselsvekt. Blir jo mindre veiinger fremover nå, så blir vel at man bare tenker bare fra sist veiing til nå også. Er jo det som er interessant.

Fra fødsel regner helsevesenet :)

Fødsel. Men hs sa at man skulle se på hvor mye man gikk opp på en uke. Hun mente ca. 150-200 i uken.

Til å begynne med regnet jeg fra laveste, men nå etter 6 uker og 2,5 kg begynner jeg å regne fra fødselsvekt. Blir jo mindre veiinger fremover nå, så blir vel at man bare tenker bare fra sist veiing til nå også. Er jo det som er interessant.
Jeg synes at det er artig å se vektøkningen så til nå har jeg sjekket hver uke. Bor nært helsestasjonen.

Jeg regner fra fødselsvekt når jeg regner hva hun har lagt på seg

Back
Topp