hvilken vei skal ytterdøra gå`?

**Moonlight**

Forumet er livet
vet det varierer altså.Men hva er vanligst?og hvorfor?hva blir lagt til grunn når man velger?
klart å kjøpe feil i forhold til nåværende.Kan fint være den veien og bare veldig uvant i og med vi da SER UT MOT TERRASEN ISTEDETFOR NED TIL GARASJEN.(obs ikke meningen med store bokstaver.)

skal seff gå utover,tenker høyre eller venstre hengslet

Utover...

I tilfelle det står en idiot der, så berre meier du døra i fleisen på han...

Og pga plassen i gangen.

UTOVER! Må bare si det, siden min fra 1930 går innover. :P Når det blåser blir det selvsagt sprekk, og det snør inn i gangen om vinteren.

Hvis du mener høyre eller venstre, så tror jeg at jeg liker hengslene best på venstre siden sett utenifra. Det spørs på hvordan du går fram mot døren. Skal du gå langs husveggen først, så foretrekker jeg at du kommer først til den siden døren åpnes, ikke først til hengslen så du må gå forbi døren.

Når vi står inne så åpner den utover og så er døra hengsla på høyre side. Det føles fryktelig feil ut, når vi skifter dør en vakker dag så skal jeg ha den hengsla på venstre side (sett innenifra).

Utover!

Selvsagt ut. Jeg tror nok hun mener høyre-/venstrehengslet.
Og det kommer jo helt an på. Er en grunn til at det finnes begge deler!emoticon

Selvsagt ut. Jeg tror nok hun mener høyre-/venstrehengslet.
Og det kommer jo helt an på. Er en grunn til at det finnes begge deler!emoticon

Vi gjorde akkurat det samme, men det var faktisk finere og bedre(med hengslene på høyre side innenfra) men jeg var i tvil før vi fikk den på plass.

Vi har to utgangsdører en som går til høyre og en som går til venstre.

Det er vel ikke noe fasit på det? Kommer ann på hvordan inngangspartiet er...
Her er hengslene på venstre side sett innenfra. Hadde de vært motsatt ville døra ha sperret vinduet som er vedsiden av døra...

hehe,mente høyre eller venstre ja.Skal seff gå utover.
nå er hengslene på høyre side sett utenfra.Da kommer vi først til håndtaket når vi kommer opp trappa.men da går den til gjengjeld ut mot verandaen der vi sitter,så den kan bli litt i veien på den måten. Nå får vi hengslene på venstre side sett utenfra. Da blir den stående inntil rekkverket når den er åpen,så sperrer ike for noe.men da mister vi utsikten til park.plassen ol.Så litt i tvil her egentlig om hva som er best...

Det varierer. Jeg syns det er praktisk når en ikke trenger å gå rundt døra når en skal inn (altså at åpningen blir mot der en kommer fra)...Spesielt om inngangspartiet er trangt..

Den skal gå utover... det er itillfelle brann, slik at man har en rømningsvei som man kan dytte fra seg...

Lillesnille skrev:
Den skal gå utover... det er itillfelle brann, slik at man har en rømningsvei som man kan dytte fra seg...

akuratt. Plass i gang o.l. betyr jo ingenting... det er i tilfelle brann slikt er viktig.

Back
Topp