Hvilken vei sitter barna i bilen nå?

Krokodillemor

Blir kjent med forumet
Rett før jul måtte vi gi opp å ha Krokodille bak fram. Det var et svare strev å få ham inn i setet og vi orket ikke mer. Han er stor og sterk så jeg håper han tåler å sitte framovervendt.

Hvilken vei sitter de andre barna?

bakovervendt. Og det har jeg tenkt å fortsette med en god stund til. Har nok rimelig stor bil så det er ok plass. Ikke at stolen passer så veldig godt i den, kunne ha vert bedre, men det går fint :)

Vi trodde egentlig det skulle gå bra en god stund til, men plutselig måtte vi nesten til med skohorn for å få ham inn og ut. Han er vel over meteren nå og omtrent 17 kg.

lillemann er omtrent 100 cm nå men er bare 15 kg så sikkert litt lettere/smalere. Så det går fint ennå :)

Vi har en liten flis av ei datter enda, så her går det bra enda. Kommer til å sitte bakovervendt så lenge det passer!

ORIGINAL: Ida82

Vi har en liten flis av ei datter enda, så her går det bra enda. Kommer til å sitte bakovervendt så lenge det passer!

Ja, det er jo det lureste. Jeg har dårlig samvittighet for å ha ham framovervendt, men det er jo ikke så mye å gjøre med det. Trøster meg med at han trolig er sterk nok siden han er stor av vekst.

Her sitter han bakovervendt i begge bilene, litt trangt i mannen sin bil men der sitter han stortsett bare til/fra barnehage så det går fint[:)] Satser på å la han sitte bakovervendt  til han er minst 4 år i min bil, der er det god plass til beina og han trives godt den veien[;)]

Vi hadde planer om å la guttene sitte bakovervendt til de var hvertfall 4år, men i det siste har de klaget veldig over dårlig plass og at det var ubehagelig, så vi satt de fremovervendt i dag.
Jeg synes det det veldig dumt, men jeg vil ikke at de skal sitte ubehagelig når vi skal på bilturer, så derfor ble det slik [:)]

ORIGINAL: **spire_nr2**

Her sitter han bakovervendt i begge bilene, litt trangt i mannen sin bil men der sitter han stortsett bare til/fra barnehage så det går fint[:)] Satser på å la han sitte bakovervendt  til han er minst 4 år i min bil, der er det god plass til beina og han trives godt den veien[;)]

signerer denne :)

Sigurd er ein liten kar, så han sit godt bakovervendt enno. Satsar på å halda han så nære fire år som det går.

Bakovervendt og det kommer han til å gjøre lenge enda. Vi har aldri vurdert å snu ham og verken han eller jeg har dårlig plass.

Embrik sit bakovervendt, og det kjem han nok til å gjere lenge enda. Har bra plass til beina, og om me skal kjøyre litt lenger so tek me berre av skoa.

Her sitter vi bakovervendt fortsatt. Hva er egentlig anbefalingene her? Er det frem til 4 år?

ORIGINAL: flotte

Her sitter vi bakovervendt fortsatt. Hva er egentlig anbefalingene her? Er det frem til 4 år?

anbefalt frem til minst 4 år og så lenge som mulig[:)]

Sitter nå fremovervendt.
Ble bilsyk konstant,enten det var lange eller korte turer,så vi prøvde og snu henne.Har ikke blitt syk etter det,derfor valgte vi og ha henne sittende fremover.

Det var godt å se at ikke vi var de eneste som hadde måtte snu setet. Alle steder jeg leser om det står det at ungene tåler fint å sitte trangt, men det hjelper jo ikke når en nesten ikke får ungen ned i setet.

fremovervendt..

Back
Topp