Hvilken vaskemaskin??

Marianne1

Glad i forumet
Da har min kjære vaskemaskin tatt kvelden. [:(] Sørger selvfølgelig, men må ha en erstatter så snart som mulig. [8D]

Så jenter, hvilken bør jeg kjøpe? Hvilke merker er best, og hvilke bør jeg holde meg unna? Vil ha en bra maskin, som ikke svikter meg med det første.

Og hva heter de forskjellige kjedene? Kommer bare på elkjøp, expert og elprice, men jeg vet det finnes flere.

Du har Lefdal også, men det er stort sett det samme som Elkjøp.

Vi kjøpte nettopp ny tørketrommel og vi havnet på Miele. Jeg gidder ikke gå å kjøpe ny annethvert år som vi har gjort til nå [8D]

Vi hadde en rørlegger her når vi pusset opp vaskerommet, han fortalte meg at idag lagde de ikke vaskemaskiner for at de skulle vare. Så han ba meg holde på den 8 år gamle så lenge jeg kunne. Så jeg ville ikke kjøpt den billigste jeg fant ihvertfall.. men Miele eller AEG.

ORIGINAL: Dunn

Du har Lefdal også, men det er stort sett det samme som Elkjøp.

Vi kjøpte nettopp ny tørketrommel og vi havnet på Miele. Jeg gidder ikke gå å kjøpe ny annethvert år som vi har gjort til nå [8D]

Vi hadde en rørlegger her når vi pusset opp vaskerommet, han fortalte meg at idag lagde de ikke vaskemaskiner for at de skulle vare. Så han ba meg holde på den 8 år gamle så lenge jeg kunne. Så jeg ville ikke kjøpt den billigste jeg fant ihvertfall.. men Miele eller AEG.

Lefdal har vel samme eiere som elkjøp?

Maskina som døde nå er aeg. Har hatt den i 10 år, men nå orket den altså ikke mer. Bruker heller litt mer penger på den, så vi slipper å kjøpe ny annenhvert år. Miele er vel også gode maskiner ja. [:)]

Noen som har kjøpt ny i det siste, som har anbefalinger? Hva med fullelektroniske, er de mye bedre? Ser de koster fra 8000 kr og oppover.

hadde egentlig tenkt på miele vi også, men endte opp med denne til bosch. Også kjøpte vi tørketrommel i samme serie. Så langt er vi super fornøyd

ORIGINAL: Enaj

Jeg selger jo både Miele, AEG, Electrolux og Zanussi.

Jeg vil anbefale AEG, de har flotte vaskemaskiner som vinner omtrent alle testene, de er langt bedre enn Miele og koster noen lapper mindre.

Da kan du kanskje litt om vaskemaskiner da! [:)] Hva er forskjellen på fullelektronisk og de som ikke er det? Og de som er børsteløse, hva vil det si?

ORIGINAL: Auliana

Vi kjøpte ny for noen uker. En Whirlpool, kjempe fornøyd....Miele er jo i en klasse for seg selv...prismessig. Vi har så hardt vann her vi bor, alle vaskemaskiner vil ødelegges uansett...Så da har jeg en mental sperre på 7000 kr på vaskemaskin.

Se på tester for vaskemaskiner, og ikke spy ut mellom 10 og 20 lapper for en MIELE pga av navnet. Finnes andre som er vel så god til en litt mindre stiv pris.

Skjønner at du ikke vil bruke mye penger, hvis de går fort uansett. Men jeg holder meg unna Whirlpool. Ingen god erfaring med det selv. Får man gode maskiner under 7000 kr?

Vi kjøpte ny vaskemaskin tidligere i år da vi flyttet inn i huset vårt.
Vi var på expert og han som styrer med innkjøp av vaskemaskiner til alle expertbutikkene i hele norge var i butikken akkurat da, og han ga oss en guidet tur gjennom vaskemaskinland. Det er jo mange gode maskiner, men vi endte opp på Bauknecht. Er kjempefornøyd med den så langt!

Sier som flere andre her... AEG er gode maskiner for pengene. Miele er supre, så en av de ville jeg valgt.

ORIGINAL: MammaMia98

Sier som flere andre her... AEG er gode maskiner for pengene. Miele er supre, så en av de ville jeg valgt.

Ja det blir nok Miele eller aeg. Driver å sjekke på nettsidene til de ulike kjedene nå, og de har jo ikke noe inne!!!! Hjelpes!!! Klarer meg ikke mange dager uten vaskemaskin. Pleier å vaske 1-2 vaskiner om dagen..

ORIGINAL: Marianne1

Ja det blir nok Miele eller aeg. Driver å sjekke på nettsidene til de ulike kjedene nå, og de har jo ikke noe inne!!!! Hjelpes!!! Klarer meg ikke mange dager uten vaskemaskin. Pleier å vaske 1-2 vaskiner om dagen..

En uke uten maskin er katastrofe ja... [:o]

Mamma har Aeg, og jeg syns det er noe tull med den hele tida. Pakningen har gått flere ganger, og den lekker innimellom uten at noen finner ut hvorfor. Er hennes andre AEG, var like mye tull med den første men ho kan jo bare vært veldig uheldig. Tørketrommelen, som oggså er AEG derimot har holdt ut i seksten flittige år!

Vi har en Miele maskin, har bare hatt den i to år men så langt har den virkelig gjort jobben sin.

Vi kjøpte ny for et år siden, Samsung.
En utrolig god maskin!
Før det hadde vi AEG, og hadde aldri et eneste problem med den. Grunnen til at vi byttet var at denne var med topplokk og ikke passet på badet da vi kjøpte leiligheten.
AEG er nok kjent for god kvalitet, rett under Miele.

Men som sagt, Samsung er også pålitelig - og ikke så dyr. Rundt 5000.

Vil nok tro at de har mer varer i butikken enn nettbutikken?
ORIGINAL: Marianne1

ORIGINAL: Cbj

Vil nok tro at de har mer varer i butikken enn nettbutikken?

På de fleste nettsidene er det et eget søkefelt for å søke om varen er inne på lager i butikkene.

ORIGINAL: lomo

glemte å si vi hadde age en dyr som koste 7500 for og den ble kunn 7 år .. hadde først en reprasjon på børstene til 1000 kr ....etterpå så røk noe med tempraturmåler og den jævlen kokte i sunt alle 4 baby ullteppene til lona og moritz [:@]... ...så kasta den maskinen ut

Skal uansett ha en som er børsteløs, så slipper vi det problemet. [:)] Skjønner forresten godt at dere vil ha dobbelt opp med vaskemaskin og tørketrommel. Med fire barn må det jo nesten være en fulltidsjobb å vaske klær! [8D]

Back
Topp