Hvilken vårpose hvis man har kjøpt god vinterpose

Mulholland

Betatt av forumet
Novemberlykke 2020
Jeg har allerede bestilt vinterpose (Easygrow Hood) og leser litt om vårposer siden de er på tilbud nå. Er veldig i tvil om vi skulle satse på Easygrow lite + eller vanlig easygrow lite, mtp. å få bruk på vinterpose, og ikke bare bruke den i 1 eller 2 måneder hvis dere forstår hva jeg mener. Easygrow lite + er også en høstpose og litt varmere tenker jeg, så tenker om dette er hensiktsmessig i det hele tatt, eventuelt om det blir for varmt om våren. Noen med erfaringer å dele? Bor på Sørlandet, men merker de årene jeg har bodd her at det varierer mye hvor kaldt det er fra år til år.
 
Sniker fra mai 2020 her.. men forskjellen på lite og lite + er vel kun design, ikke tykkelse? Easygrow lite er genialt til sen vår/sommer/tidlig høst den :) særlig når din kommet til den tiden (hadde desemberbarn sist og da ble den kjøpt inn neste sommer - men nå med mai barn blir den for stor til frøkna synes jeg, så tar den fram neste sommer)
 
Sniker fra mai 2020 her.. men forskjellen på lite og lite + er vel kun design, ikke tykkelse? Easygrow lite er genialt til sen vår/sommer/tidlig høst den :) særlig når din kommet til den tiden (hadde desemberbarn sist og da ble den kjøpt inn neste sommer - men nå med mai barn blir den for stor til frøkna synes jeg, så tar den fram neste sommer)

Det er et veldig godt spørsmål, tenkte det het "lite +" fordi den var varmere enn lite. Det er jo bare 100 kroner i forskjell mellom de to og ser bare at lite + har litt spandex og økologisk bomull men begge to er vanntette og vindtette. Lite + ser ikke så "rynkete" ut heller, men når du sier det de ser ikke så forskjellige ut fra nettsiden, bortsett at lite + er høstpose og lite ikke er det.
Hvis alt skal gå som planlagt, da er jenta mi 5 måneder i april, tenker det er jo ca. der det begynner å nærme seg 10 grader her (de fleste sa de begynte å bruke vårpose da, men var ikke sikker om lite + bruktes før den tiden akkurat fordi jeg tenkte den var varmere!)
 
Det er et veldig godt spørsmål, tenkte det het "lite +" fordi den var varmere enn lite. Det er jo bare 100 kroner i forskjell mellom de to og ser bare at lite + har litt spandex og økologisk bomull men begge to er vanntette og vindtette. Lite + ser ikke så "rynkete" ut heller, men når du sier det de ser ikke så forskjellige ut fra nettsiden, bortsett at lite + er høstpose og lite ikke er det.
Hvis alt skal gå som planlagt, da er jenta mi 5 måneder i april, tenker det er jo ca. der det begynner å nærme seg 10 grader her (de fleste sa de begynte å bruke vårpose da, men var ikke sikker om lite + bruktes før den tiden akkurat fordi jeg tenkte den var varmere!)

der jeg kikket sto det høstpose på lite også ;)
 
Jeg har lite og er fornøyd med den! Bruker den når det begynner å bli for varmt med vonterposen. Er det litt kaldt bruker jeg bare ett ullteppe inni posen og et skinn under. Bruker posen nå på sommeren når det er under 20 grader ute. Da har jeg bare posen igjen på beina. Man må jo regulere temperaturen med klær, tepper, dyne/pose/skinn fra dag til dag.
 
Har både lite og lite+ de er veldig like i grunn i forhold til funksjon :) veldig fornøyd med begge to. Synes personlig at lite+ har finere design og mer fargealternativer :p
 
Her brukte vi både høst/vårpose og vinterposer både hjemme og i bhg ved soving.
 
Jeg har lite og er fornøyd med den! Bruker den når det begynner å bli for varmt med vonterposen. Er det litt kaldt bruker jeg bare ett ullteppe inni posen og et skinn under. Bruker posen nå på sommeren når det er under 20 grader ute. Da har jeg bare posen igjen på beina. Man må jo regulere temperaturen med klær, tepper, dyne/pose/skinn fra dag til dag.
Samme her, veldig fornøyd med lite :happy:
 
Bodde på Sørlandet (Krsand) sist. Hun kom i august. Da brukte vi kun lammeskinn og dyne pluss et evt pledd før vi gikk over til vinterpose. Sydde etterhvert en snuggle buggle med fleece på innsiden til bruk på vår/høst. Det holdt for oss :)
Denne gangen bor vi litt lenger inn i landet og høyere opp så vinteren er kaldere og lenger enn på Sørlandet. Har vinterpose fra sist, så får vi se hva vi gjør når våren kommer :)
 
Back
Topp