Hvilken unnskyldning skal jeg bruke for å ikke drikke?

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Har blitt invitert på middag og vin på en restaurant i nærheten. Venninna som inviterer skrev også at de kommer innom og henter meg. Jeg sliter litt med å finne en unnskyldning jeg kan bruke. Kan jo heller ikke tømme alkoholfritt på vanlig vinflaske når vi skal ut og spise.. Og jeg vil helst ikke fortelle om det enda 8+0 i dag.:anyone

Si at du går på antibiotika for en halsbetennelse (evt noe annet) og at du har fått beskjed om å ikke blande :-)

Har blitt invitert på middag og vin på en restaurant i nærheten. Venninna som inviterer skrev også at de kommer innom og henter meg. Jeg sliter litt med å finne en unnskyldning jeg kan bruke. Kan jo heller ikke tømme alkoholfritt på vanlig vinflaske når vi skal ut og spise.. Og jeg vil helst ikke fortelle om det enda 8+0 i dag.:anyone

× Hodepine: orker ikke alkohol
× Du går på antibiotika som heter Flagyl. Dette er en type som ikke er så bra sammen med allohol grunnet ekle bivirkninger. Grunn til flagyl bruk kan være: bakteriell vaginose, mageinfeksjon. Hvis de spør så nøye :p de fleste andre antibiotika idag kan man drikke slkohol i små mengder.
× Du har ikke lyst. Enkelt og greit. Skulle ønske fldre godtok denne, samma om man rr gravid eller ei.
× istedenfor vin, kan du bestille drinker, og da t en tur på "do" og si ifra til kelner/bartender at de skal være alkoholfrie grunnet graviditet, men at resten av gjestene ikke skal vite om det.
× Du er sliten, og vil ta det rolig.
× si du skal tidlig opp, og vil kjøre selv.

Si at du går på antibiotika for en halsbetennelse (evt noe annet) og at du har fått beskjed om å ikke blande :)
Hm, men jeg trodde at det ikke har så mye å si med et glass vin eller to når man går på antibiotika. Men kan jo si at legen poengterte det da.;)

Kan du si at du drakk et glass for mye dagen før (skyld på sommerfest eller lignende), sånn at du blir uvel av tanken på alkohol «dagen derpå»?
Jeg sliter med en del migrene innimellom, så har brukt det som unnskyldning. Kan det være et alternativ?

× Hodepine: orker ikke alkohol
× Du går på antibiotika som heter Flagyl. Dette er en type som ikke er så bra sammen med allohol grunnet ekle bivirkninger. Grunn til flagyl bruk kan være: bakteriell vaginose, mageinfeksjon. Hvis de spør så nøye :p de fleste andre antibiotika idag kan man drikke slkohol i små mengder.
× Du har ikke lyst. Enkelt og greit. Skulle ønske fldre godtok denne, samma om man rr gravid eller ei.
× istedenfor vin, kan du bestille drinker, og da t en tur på "do" og si ifra til kelner/bartender at de skal være alkoholfrie grunnet graviditet, men at resten av gjestene ikke skal vite om det.
× Du er sliten, og vil ta det rolig.
× si du skal tidlig opp, og vil kjøre selv.
Her var det mange gode tips! Tusen takk:D Kanskje jeg går for flagyl eller at jeg skal tidlig opp pga noe:)

Ville kanskje ikke brukt halsbetennelse i disse tider, da man skal holde seg hjemme ved symp på forkjølelse. Hehe.

Si du ikke ønsker å drikke alkohol for tiden, du har en hvit periode.

min unnskyldning er at jeg skal komme meg inn i brudekjolen og har derfor hvit mnd frem til bryllupet :)

Tror jeg ville fått overtalt venninna di til du må kjøre selv for en grunn. Kanskje du skal noe etter, eller kommer rett fra noe annet så derfor lettest å kjøre selv. Eller du har lovt å kjøre noen senere?

Men om det ikke går, så synes jeg den om antibiotika er syltynn, det er slik jeg har skjønt når andre venninner har vært gravid.
Da ville jeg heller skylt på at du må opp tidlig på jobb/annen avtale, et barn som ikke sover på natta som du må ta, eller hva som helst som kan være en grunn til du må være litt opplagt om natta eller tidlig på morgen.

Siste utvei blir å bestille et glass vin, og bare late som du drikker en gang i blant, tømme ut i en tom kaffekopp eller lignende når ingen ser. Eller finne navnet på en alkoholfri vin/drink i menyen og kun si navnet på den når du bestiller. Men hvis det blir spørsmål er det bare å si at du ikke var helt i form/vært litt uvel/hodepine/følte bare ikke for vin i dag. Burde være lov det også

Jeg skulle på middag i går hvor jeg sa at jeg bare kjørte fordi da kunne jeg hente maten (var sushi). At jeg hadde lørdagen litt friskt i minne (hadde noen dager før nevnt at det ble litt for mye "vin" hos en venninne), og siden vi får gjester til helgen igjen så orker jeg ikke å drikke så mye i løpet av en uke. Tror det funket :p

Jeg har «safet» meg litt med å si en god stund nå at jeg rett og slett ikke orker alkohol, for blir så innmari fort fyllesyk (dette er forsåvidt helt sant også), så jeg foretrekker å være sjåføren :D Men kjenner jo på det når de rundt meg sier jeg kan jo bare ta ett glass :meh:

Litt i samme båt... skal på sommerfest med jobben i morgen. Jeg kommer til å ha med meg to flasker hvitvin som klirrer litt i en pose, og heller drikke brus. Kommer til å begynne å klage over migrene i varmen, allerede når jeg er på jobb de vet jeg sliter med det, så tror det skal gå bra..

Jeg var på sommerfest med jobben i går, der de dekte alkohol og mat. Sjefen spør høyt og tydelig forran alle: hva skal du ha? Jeg takket ja til en ny cider som hadde kommet på markedet, latet som jeg drakk og kommenterte til og med hvor god den var :joyful: Hver gang jeg gikk på do tok jeg med meg drikka, og helte ut... Ikke en optimal løsning, men det funket der og da!

Back
Topp