Hvilken uke?

Zilja

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er ny her og jeg har ett spm. Min termin er 12 september, vært på UL. Det vil si at jeg er i fosterets uke 8, men når jeg melder meg inn får jeg beskjed om at jeg er i fosterets uke 6. Så jeg har "fikset" på termindatoen, slik at jeg er i uke 10 og fosterets uke 8. UL legen ser eksakt på fosterets størrelse når sier uker og legger ikke til uke 1 og 2 som skjer før befruktningen som disse sidene gjør. Noen som har opplevd det samme? Er noe forvirret..[8|]

Hei, jeg er i uke 7, men bare foster sin 5. uke og har termin 17. sept. Tror nok det er Du som er i uke 8. HUsker forrige gang jeg var gravid at jeg også ble litt forvirret, men tror nok kanskje du har misforstått legen?

Tvi-tvi ihvertfall :)

hvor langt du er på vei er ditt antall uker. Jeg har termin 1. september og er i mon uke 9 og fosterets uke 7. Det betyr at jeg er 9 uker på vei.[:)]

Du mener da at jeg er i uke 8, med fosterets uke 6? Dvs at jeg ble befruktet samme dagen som jeg skulle hatt mensen det - går det ann?

Hehe, neida du er god på å forklare - men jeg er visst ikke det. Vet du regner fra første dag i siste mens og hvis jeg følger det er jeg 10 uker på vei og fosteret 8. Første dag i siste mens var 231105. Men så var jeg på UL og han sa at i forhold til fosterets størrelse var jeg i uke 8.. Det er da jeg begynner å lure. Vil det si at jeg fremdeles er i uke 10 og fosteret 8, eller er jeg i uke 8 og fosteret uke 6. Om jeg skulle vært i uke 8, og fosteret i uke 6, ble jeg befruktet den dagen jeg skulle hatt mensen igjen. Regner radiologen med uke 1 og 2 som de gjør her på internett, eller regner han faktisk fosterets størrelse? Om han regner med uke 1 og 2 er fosteret i uke 6, regnet han fosterets størrelse er fosteret i uke 8... Så spm mitt er vel:
Regner en radiolog med disse 2 ukene før befruktningen eller regner han fosterets faktiske størrelse??

Og så lurer jeg på hvordan du får en slik "babykalender"[:)]

Slik, en test, om får babykalender

Fått det til[:D]

Hei på dere!!!

Det lurer jeg og på.. Jeg er egentlig 8 uker på vei, men i følge fosteret så er jeg bare 6 uker.. Forvirrende.. hmmm.. Men det er jo egentlig ikke rett da, man blir jo ikke befruktet når man har mensen.. hehe..[8D]

Endelig ble vi gravide, en etterlengtet krabat!!! [:)] [;)]

Back
Topp