Hvilken uke sier dere?

• Trådstarter Trådstarter SM
  • Opprettet Opprettet

SM

Andre møte med forumet
I appene står det alltid "graviditetsuke" og den uka man faktisk er i.
Jeg er nå 10+4, og graviditetsuke 11.

Hva sier dere dersom det blir snakk om det, ville dere sagt 10 eller 11? :)

Jeg sier 10, folk utenfor ser ut til å syntes det tar en evighet å gå gravid, så da sier jeg heller litt kortere. Hvis ikke kan folk plutselig tro at man bør være tolv uker i morgen, når det egentlig er 1,5 uke igjen :)

• Liker
Reactions: SM
Jeg sier at jeg er i uke 11, er 10+3. Jeg teller ikke ned til uke 12,men venter på dato for ultralyd. Tror ikke jeg klarer å slappe av på mange mnd enda så uke 12 er ikke den store milepælen for meg denne gangen. Ikke logikk
, men mer bekymret denne gangen.

• Liker
Reactions: SM
Jeg sier at jeg er i uke 11, er 10+3. Jeg teller ikke ned til uke 12,men venter på dato for ultralyd. Tror ikke jeg klarer å slappe av på mange mnd enda så uke 12 er ikke den store milepælen for meg denne gangen. Ikke logikk
, men mer bekymret denne gangen.

Huff, det er slitsomt å være bekymret. Jeg kjenner meg veldig igjen.. For meg hjelper det å gå på ultralyd, for å sjekke at alt er normalt. Håper du finner roen etterhvert :)

Jeg sier jeg er 8 uker på vei :) (8+0)

Jeg er 10+1 i dag så er i uke 11, men er 10 uker på vei. Minst forvirrende å si at jeg er 10 uker på vei. Skjønte ikke mye av dette selv før jeg faktisk ble gravid og snakker jeg med de som har vært gravide og sier 11 får jeg bare belærende tilbake «Åja men du er 10+ da, bla bla bla» :hilarious:

Sniker fra februar.

Er dette noe nytt? Jeg var gravid sist for 11 år siden, og hang på forum gjennom det hele. Jeg og alle der forholdt oss til uken vi var i, altså at uke 10 er 10+0 til 10+6. Første gang jeg hørte om at det betyr uke 11 var da ei gravid venninne spurte hvorfor man brukte to ulike begreper tidligere i år.

Mener også jeg hørte i babyverdens podcast at helsepersonell forholder seg til 10+ betegnelsen :)

Sniker fra februar.

Er dette noe nytt? Jeg var gravid sist for 11 år siden, og hang på forum gjennom det hele. Jeg og alle der forholdt oss til uken vi var i, altså at uke 10 er 10+0 til 10+6. Første gang jeg hørte om at det betyr uke 11 var da ei gravid venninne spurte hvorfor man brukte to ulike begreper tidligere i år.

Mener også jeg hørte i babyverdens podcast at helsepersonell forholder seg til 10+ betegnelsen :)

Det er som du sier bare to forskjellige begreper ja, på samme måte som vi sier 20. århundre når vi snakker om årene mellom 1901-2000 ;)

Personlig sier jeg at jeg er i uke 9 når jeg er i uke 9+0 til 9+6 :happy:

Jeg er 9+3, og sier uke 9. Letter å forholde seg til.

Det er ganske forvirrende. Selv bruker jeg den uken jeg er i, altså 10+4. Sier jo selvfølgelig bare 10.
Men jeg har fått kommentarer på at "å, da er du jo egentlig i uke 11 da".. Men greit å si det samme som helsepersonell :)

Back
Topp