Hvilken uke sier dere at dere er i?

Blåne

Forelsket i forumet
De forskjellige appene sier forskjellig. Eksempelvis sier noen at man er i uke 6 når man er 6+4, mens andre sier at man da er i uke 7. Hva sier dere når dere snakker med venner/familie/kollegaer etc. og forteller hvor langt dere er (i uker)?:)

Sniker
Da bruker jeg fullgåtte uker, altså jeg som er 11+4 sier 11 uker evt snart 12 :)

Det varierer. Er jeg 8+3 sier jeg 8 uker. Er jeg 8+4-5 sier jeg 9. Eller jeg sier er 9 uker på tirsdag. :hilarious: Syns det er vanskelig.

Jeg sier uke 5 nå som jeg er 5+5, men snakker bare med samboer om det (bare han og jeg som vet), og han har ikke peiling han heller, så da går det fint :p Tenker uansett det er greit å si 5 uker til 5+5 hvis noen skulle tolke det som at jeg da er 4+x, så har jeg iallfall ikke løyet på meg å være for langt :p:rolleyes:

Jeg er 8+4, og sier da 8 uker. Eller at jeg er mellom 8 og 9 uker☺️

Jeg bruker å si (feks som idag) at jeg er 8 uker på vei. Men man er jo i uke 9 :p
Men ingen spør vel om hvilken uke man er i?? Det går jo som regel i hvor langt man er på vei, og da blir det jo ikke rett å bruke hvilken uke man er i :hilarious:

Har aldri skjønt det dere med når man sier att jeg er i uke 7 feks og er 6+1, noen som kan opplyse meg

Jeg sier at jeg er 7 uker på vei.
Eller så sier noen at de er i 8. Uke.

Til helsepersonell sier jeg 7+3, siden det er det de bruker.

Nå er jeg 7+6, sier jeg er 7 nesten 8 uker. I morgen sier jeg 8 uker, 8+3/4 så sier jeg 8,5 uker :p så 8 uker, snart/nesten 9 :hilarious:

Jeg sier jeg er i uke 7 (selv om appen sier at 7+0 til 7+6 er uke 8 i svangerskapet). Jeg er 7+1 ifølge babyverdens app.

Hadde en stor diskusjon med mannen min om dette. Jeg sa til han at vi er 5 uker gravid, da han svarer at for fem uker siden var jeg ikke gravid. Han forsto ikke at man teller fra første dag i siste mens. Han ble jo nesten sinna. Etterpå følte han seg ganske dum. :laughing002

Hadde en stor diskusjon med mannen min om dette. Jeg sa til han at vi er 5 uker gravid, da han svarer at for fem uker siden var jeg ikke gravid. Han forsto ikke at man teller fra første dag i siste mens. Han ble jo nesten sinna. Etterpå følte han seg ganske dum. :laughing002
Samme her, samboer ble på ekte nesten irritert når jeg prøvde å forklare at svangerskapsukene regnes fra siste mens. Og jeg skjønner han jo :hilarious:

Jeg sier mine fullgåtte uker, eller evt. snart x antall uker. Går sikkert etterhvert over til å si måneder når vi forteller omverdenen!

Jeg er uke 8+1 i dag, sier at jeg er i uke 8 :happy:

Jeg runder verken opp eller ned. Sier jeg er 5+6 og jeg hadde ei venninne som ikke klarte forstå hva jeg mente i det hele tatt. Så til henne sa jeg bare ca 1 mnd.

Back
Topp