x1x*Ammeliten*
Gift med forumet
Noen som vet?Vil levere den tidligst mulig slik at nav har lengst mulig tid for å klare å overholde fristen sin[8D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: September Mammaen
Med nr 1 leverte jeg ganske tidlig .. rundt uke 21-22 tenker jeg.
Men med nr 2 så fikk jeg fint beskjed om å vente til jeg hadde bevis på helsekortet mitt at jeg hadde vært hos lege/JM på kontroll etter påbegynt uke 26.
Fikk jo pengene relativt raskt da, tror det tok kanskje to uker jeg
ORIGINAL: Julibaby og meg
Uke 26 sa de til meg, så jeg venta til uke 26.
Fikk pengene veldig fort etterpå også.. par uker ca.
I uke 26 kan de behandle den, om du leverer før blir den langt bort til den tid.... dvs mulig den aldri dukker opp igjen[:-][8|]
ORIGINAL: Slafselarve
Men med nr 2 så fikk jeg fint beskjed om å vente til jeg hadde bevis på helsekortet mitt at jeg hadde vært hos lege/JM på kontroll etter påbegynt uke 26.
Jeg kan ikke skjønne hvor de har fått den praksisen fra.. Hvis man skal vente til uke 26 med å levere søknaden risikerer man jo å ikke få pengene før ungen er født, jo..
Det står ingenting i NAV's egne regler om det heller..
ORIGINAL: Slafselarve
Jeg kan ikke skjønne hvor de har fått den praksisen fra.. Hvis man skal vente til uke 26 med å levere søknaden risikerer man jo å ikke få pengene før ungen er født, jo..
Det står ingenting i NAV's egne regler om det heller..
Jeg vet ikke hvor de har fått det fra, men er likegreit da så ikke den søknaden ligger å slenger hos NAV med fare for at den blir rotet bort i flere uker da. De behandler jo ikke søknaden før uke 26 uansett. Og som sagt tok det kanskje 2 uker fra jeg leverte søknaden til jeg fikk pengene.