Hvilken uke fødte du

Gratulerer!
Fant de noen grunn til at nr 1 var prematur?
Spør fordi jeg fikk prematurt med nr 1 (34+1), og nå venter nr 2 (er i uke 31+4) og undrer fælt på om det blir prematurt igjen :smiley-ashamed004

Ikke meg du siterte, men; her fødte jeg nr1 35+4, og nr2 i uke 38. (Med FORVENTINGER om fødsel fra uke 33-34).
De undret litt i etterkant om det KUNNE vært pga en UVI, men fikk aldri noe klart svar.
Tok en sjekk av livmorhalsen under svangerskap nr2, og den var normal i alle fall. :p

Så.. kan jo gjøre deg klar mtp fødebag og sånt, men ville ikke lagt noe forventning om tidlig fødsel:p
 
Gratulerer!
Fant de noen grunn til at nr 1 var prematur?
Spør fordi jeg fikk prematurt med nr 1 (34+1), og nå venter nr 2 (er i uke 31+4) og undrer fælt på om det blir prematurt igjen :smiley-ashamed004
Nei de fant aldri ut grunnen :) Det ble tatt prøve til dyrkning, men ingen funn der
 
Spontant på termindatoen. Spent på nr 2 :)
 
Nr. 1: 40+3 (på termin, spontan)
Nr. 2: 39+0 (igangsatt)
 
35+0 (I ro fra uke 30 grunnet infeksjon, i gang på dagen 34+6 født litt over midnatt)
39+0 (vannavgang på natt, styrtfødsel)
38+3 (vannavgang kveld og når riene kikka inn ble det nesten ambulansefødsel)
39+1 (Styrtfødsel igjen)
Tre av fire kom med ansikt opp mot stjernene
Fikk epi med første og hadde ikke tid de andre gangene - var egentlig mye bedre! når bebis var ute var jeg i fin form
 
Nr 1,2 dager over
Nr 2, 10-11 dager over
Nr 3, 4 dager over
 
1: 36+5 (spontan vannavgang)
2: 38+3 (igangsatt, men hadde hatt naturlige rier dagen før, så tror ikke jeg hadde gått mye lengre)
 
Back
Topp