Hvilken uke fødte dere i og hvordan gikk det?

Vannet gikk i uke 33 og fødte en nydelig gutt i uke 34+6. 2355 g og 47 cm.

Nå er han en stor og blid gutt på 9 kilo :)

Henger litt etter motorisk, men det kommer seg etterhvert :)




❤Johannes Emìl 25.04.13❤
 
Fødte ei jente i uke 35+6 juni 2010, hun var 2462 g og 47 cm, vannavgang 35+5, mye trolig pga gbs og sf.
Hun fikk sepsis og lungebetennelse, så hun var ekstremt dårlig! Lå 2 uker på sykehuset, i dag er hun 3 1/2 år og har spasitsk høyresidig hemiplegi og epilepsi.
 
Fødte ei jente i uke 35+6 juni 2010, hun var 2462 g og 47 cm, vannavgang 35+5, mye trolig pga gbs og sf.
Hun fikk sepsis og lungebetennelse, så hun var ekstremt dårlig! Lå 2 uker på sykehuset, i dag er hun 3 1/2 år og har spasitsk høyresidig hemiplegi og epilepsi.
Huff dakar. :( gir dere en klem!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Jeg har født tre barn i uke 35 (en 35+2 og to 35+0)
Absolutt ikke merket noe til det. 35+2 hadde tre døgn i lys og måtte maten med kopp en måned før ammingen kom igang. 35+0 var det kun ei ukes mating med kopp. Utviklingen følger de som andre barn gått til termin. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jenta vår ble født i uke 37+1 (så egentlig ikke prematur, men liten av vekst). Hun var 2300 og 44 cm. Ble matet med kopp den første uken, og hadde litt gulsott. Hun er nå et halvt år, og følger sine jevnaldrende både i vekst og utvikling :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg fødte eldstejenta i 2002 i svangerskapsuke 36 grunnet SF. Hun veide 1754 gram og 44 cm lang. Hun lå inne i 18 dager og ble fetet opp med sondemat! Frisk og flott jente i dag på snart 12 år.
 
Jeg fødte en jente i uke 35+2 for 9 dager siden . Hun lå med Ccap det første døgnet, mates via sonde, men begynner å ta mer og mer fra puppen :) Hun har til nå hatt 2 solbehandlinger pga gulsott, og ser ut som hun må vertfall ha en til :) Hun ligger også på varmemadrass pga hun har problemer med å holde kroppstemperaturen selv.
 
Jeg fødte en jente i uke 35+2 for 9 dager siden . Hun lå med Ccap det første døgnet, mates via sonde, men begynner å ta mer og mer fra puppen :) Hun har til nå hatt 2 solbehandlinger pga gulsott, og ser ut som hun må vertfall ha en til :) Hun ligger også på varmemadrass pga hun har problemer med å holde kroppstemperaturen selv.


Går d bra me dere? Sikkert kommet hjem nå? :)
 
Går d bra me dere? Sikkert kommet hjem nå? :)

Ja, det går mye bedre nå. Vi lå 13 dager på sykehuset. Hun trengte bare 2 solbehandlinger. Nå er vi hjemme, men får oppfølging fra sykehuset. Kommer sykepleier hjem til oss 3 ganger i uken. Hun ble kvitt sonden i går og om hun spiser nok av meg og går opp i vekt iløpet av helgen så er hun kvitt den for godt. Hun er faktisk 1 måned i dag og veier ca 2600 gram :) hvordan går det med dere da? :)
 
Gratulerer me 1mnd dagen :) Hvor stor var hun når hun ble født da? :) liten pike enda da :)
 
Ja, det går mye bedre nå. Vi lå 13 dager på sykehuset. Hun trengte bare 2 solbehandlinger. Nå er vi hjemme, men får oppfølging fra sykehuset. Kommer sykepleier hjem til oss 3 ganger i uken. Hun ble kvitt sonden i går og om hun spiser nok av meg og går opp i vekt iløpet av helgen så er hun kvitt den for godt. Hun er faktisk 1 måned i dag og veier ca 2600 gram :) hvordan går det med dere da? :)


Med oss går d bra vettu, han er 3mnd , 6 uker korrigert da, å veier 4900g. Så han er stor nå ;) Fullammer å han har begynt å smile å fulgt mer med. D er gøy :) han er født i uke 32+3 å var 1860g :)
 
Gratulerer me 1mnd dagen :) Hvor stor var hun når hun ble født da? :) liten pike enda da :)
Hun var 2325 når hun ble født, så gikk hun ned til 2040. Ja, hun er forsatt ganske liten ja :)
Hvordan går det med dere da?
 
Med oss går d bra vettu, han er 3mnd , 6 uker korrigert da, å veier 4900g. Så han er stor nå ;) Fullammer å han har begynt å smile å fulgt mer med. D er gøy :) han er født i uke 32+3 å var 1860g :)
Så ikke denne før nå, men ja, deilig å slippe sonden. Krysser fingrene for at vi er kvitt den for godt :) ååh, han må ha vært en liten gutt når han ble født. Jeg syns mi var liten, men din var jo wnda mindre. Så kjekt at han har begynt å smile Å følge mer med, må være kjekt å se den utviklingen :)
 
Så ikke denne før nå, men ja, deilig å slippe sonden. Krysser fingrene for at vi er kvitt den for godt :) ååh, han må ha vært en liten gutt når han ble født. Jeg syns mi var liten, men din var jo wnda mindre. Så kjekt at han har begynt å smile Å følge mer med, må være kjekt å se den utviklingen :)

Jah da var hu prinsessa di stor ;) Mini var nede i 1670g før han gikk oppover, å d tok en eeeevighet før han nådde fødselsvekt, men etter d har d gått fort :) Utviklingen hans følger fra termindato da, så han ligger bak i utviklingen ifht fødselsdato, men ikke termin. Men regner me d jevner seg ut etterhvert. :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jah da var hu prinsessa di stor ;) Mini var nede i 1670g før han gikk oppover, å d tok en eeeevighet før han nådde fødselsvekt, men etter d har d gått fort :) Utviklingen hans følger fra termindato da, så han ligger bak i utviklingen ifht fødselsdato, men ikke termin. Men regner me d jevner seg ut etterhvert. :)



Sent from my iPhone using BV Forum
Så bra, men man skal vel regne fra termin i begynnelsen, for de bruker jo endel tid på å komme seg i begynnelsen :)
 
Fødte en jente i uke 33+4, som veide 2355 gram. Da hadde jeg ligget på sykehuset i 6 uker allerede, etter å ha kommet inn med en svært stor blødning ingen egentlig kunne forklare. De konstanterte at livmorhalsen var litt kort, så de ville ha meg der til observasjon. Etter 4 uker (ingen flere blødninger) skulle jeg få reise hjem, men morgenen dagen jeg skulle skrives ut, begynte jeg å lekke fostervann. Så da var det bare å legge seg ned igjen ;)

Mini ble utålmodig tydeligvis, for i uke 33+4 begynte jeg å få rier og etter bare et par timer var det klart at her var det bare å ta keisersnitt, vesla hadde ikke tenkt til å ombestemme seg!

Da hun kom var hun større enn de trodde, basert på ultralyd målinger, og hun trengte bare et par timer med CPAP. Ingen komplikasjoner, hun var sterkt og frisk med rosenrøde bollekinn, og når hun, knappe timen etter fødsel, løftet hodet for å se på bestemor (jeg lå nede på post-op) da visste vi at dette kom til å gå bra. Og det gjorde det. Vi var 2 uker på barne-intensiven på Riksen, og da de så at hun la fint på seg så kunne jeg ta henne med hjem.

I dag fyller hun snart 2 år, og er en livlig jente som elsker barnehagen og som aldri har hatt annet enn lette forkjølelser, slik som alle barnehagebarn gjerne har. Jeg har ikke sett noen tegn til eventuelle skader hun måtte ha fått etter sin premature fødsel, hun har vært helt på gjennomsnittet på grovmotorikken. På finmotorikk og språk er hun fantastisk langt fremme for alderen, tilogmed barnehagen er lettere overrasket over språk-ferdighetene hennes.

Jeg kan bare prise høyere makter for at alt gikk så bra, og at hun fortsetter å være like frisk fremover. Og så får jeg vurdere om jeg noengang tør å forsøke meg på en lillesøster eller lillebror. Hele graviditeten var ganske skummel, med mye komplikasjoner for meg selv, selvom vesla klarte seg utmerket. Nå har man jo henne å tenke på også, så må ta det i betraktning. Er ikke bare å bli liggende på sykehus i månedvis når jeg er alene med ansvaret for vesla.
 
Fødte en jente i uke 33+4, som veide 2355 gram. Da hadde jeg ligget på sykehuset i 6 uker allerede, etter å ha kommet inn med en svært stor blødning ingen egentlig kunne forklare. De konstanterte at livmorhalsen var litt kort, så de ville ha meg der til observasjon. Etter 4 uker (ingen flere blødninger) skulle jeg få reise hjem, men morgenen dagen jeg skulle skrives ut, begynte jeg å lekke fostervann. Så da var det bare å legge seg ned igjen ;)

Mini ble utålmodig tydeligvis, for i uke 33+4 begynte jeg å få rier og etter bare et par timer var det klart at her var det bare å ta keisersnitt, vesla hadde ikke tenkt til å ombestemme seg!

Da hun kom var hun større enn de trodde, basert på ultralyd målinger, og hun trengte bare et par timer med CPAP. Ingen komplikasjoner, hun var sterkt og frisk med rosenrøde bollekinn, og når hun, knappe timen etter fødsel, løftet hodet for å se på bestemor (jeg lå nede på post-op) da visste vi at dette kom til å gå bra. Og det gjorde det. Vi var 2 uker på barne-intensiven på Riksen, og da de så at hun la fint på seg så kunne jeg ta henne med hjem.

I dag fyller hun snart 2 år, og er en livlig jente som elsker barnehagen og som aldri har hatt annet enn lette forkjølelser, slik som alle barnehagebarn gjerne har. Jeg har ikke sett noen tegn til eventuelle skader hun måtte ha fått etter sin premature fødsel, hun har vært helt på gjennomsnittet på grovmotorikken. På finmotorikk og språk er hun fantastisk langt fremme for alderen, tilogmed barnehagen er lettere overrasket over språk-ferdighetene hennes.

Jeg kan bare prise høyere makter for at alt gikk så bra, og at hun fortsetter å være like frisk fremover. Og så får jeg vurdere om jeg noengang tør å forsøke meg på en lillesøster eller lillebror. Hele graviditeten var ganske skummel, med mye komplikasjoner for meg selv, selvom vesla klarte seg utmerket. Nå har man jo henne å tenke på også, så må ta det i betraktning. Er ikke bare å bli
liggende på sykehus i månedvis når
jeg er alene med ansvaret for vesla.[

Så bra at d har gått så bra! Å hun var jo stor når hun kom til verden ;)

Håpe ikke mini henger så altfor mye etter. Men d jevner vel seg til :)

Skjønner hva du mener me om å tørre igjen...jeg mista i uka 18 i 2013, pga nyrefeil på barnet, denne gang føder jeg 2mnd for tidlig. Alle gode ting er tre, men jeg vet ikke..d bli isåfall maaange år til enda :p

/quote]



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi dro inn på sykehuset for en sjekk etter 4 dager med lite liv. Lå med ctg i en evighet, var på to ul, med to ulike obgyn fordi den første ikke var fornøyd med målingene og ville kryssjekke. Vekstavvik på 20%
Ble lagt inn til observasjon over natten, fikk lungemodningssprøyte og måtte ligge med ctg hele natten. Kl 6 ble vi (mannen) vekket og 40 min senere var hun ute. Hastesnitt i uke 31+3, hun var 1360g og 40cm. Hjerterytmen hennes sank når jeg hadde kynnere jeg ikke merket selv. Morkaken min var full i infarkter, navlestrengen var tynnere og kortere enn normalt.
Noen dager etter hun ble født fikk hun utslett og fikk antibiotika. Etter en uke hadde hun litt pustestopp om nettene så hun fikk coffein for å holde pustingen stabil.
Vi var på sykehuset i 4 uker, fikk dra hjem med sonde og hadde den i 3 uker etter vi kom hjem. Hun hadde doblet vekten da.

Vi har ikke merket noe særlig til at hun er prematur, nå er hun 2 år.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Jeg fødte en stor gutt på 2700 g i uke 34+5. Siden han var så stor fikk vi dra på barsel, men etter 4 dager ble det klart at kopp-mating ikke holdt og i tillegg hadde han pustestopp så vi måtte på NI.
Vi ble der i 4 uker før han sluttet å ha pustestopp - de hadde nok ikke regner med det, for vi fikk fra dag èn av høre av vi sikkert kunne dra hjem snart.. Så de fem ukene ble ganske lange og tunge.. Han sluttet heldigvis med sonde etter halvannen uke og la på seg masse! Så da vi ble skrevet ut veide han 4500 g
Ingen senskader, alt har vært i skjønneste orden siden da og han er snart tre år :)

Jeg er gravid nå med svak livmorhals, så legene tror jeg føder prematurt igjen. I dag er jeg 34+5 - ingen fødsel på gang foreløpig så det ser ut til at han holder seg inne litt lengre enn førstemann hvertfall!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp