Hvilken Uke er dere på første legetime/kontroll

Bestilte time idag og fikk time når jeg er 9+6. Hun i tlf sa at det ikke var vits med time før og at de ikke tok blodprøver og sånt tidligere enn uke 10. Er det forskjell fra lege til lege?
Uke 11-12 er vanlig hos de fleste med mindre man har grunn for å følge opp tidligare. Fleste som bestiller jordmor time her gjør vel det privat.

Jeg tok blodprøve sist uke. Da jeg var 5+2 og 5+4. Men nå hadde jeg blødninger så derfor jeg var der. Men jeg fikk beskjed om at legetime ikke var vits før uke 12.

Jeg venter med ordinær svangerskapskontroll hos lege til jeg er rundt 12 uker :) Skal få oppfølging gjennom Oslo jordmor- og ultralydklinikk privat før den tid da. Skal blant annet ta hcg-målinger denne uken grunnet småblødning.

Jeg venter med ordinær svangerskapskontroll hos lege til jeg er rundt 12 uker :) Skal få oppfølging gjennom Oslo jordmor- og ultralydklinikk privat før den tid da. Skal blant annet ta hcg-målinger denne uken grunnet småblødning.
Den i Majorstua krysset? Noe spesiell grunn til oppfølging?

Den i Majorstua krysset? Noe spesiell grunn til oppfølging?
Ja, den i Majorstuakrysset :) Hadde MA i vår og småblødninger nå, så ønsker selv ekstra kontroller med ultralyd.

Skulle vente lengre før jeg ringte til legen men klarte ikke vente mer :-) Her var det normalt å få første time uke 6-8. Så jeg fikk time på mandag og er da 7 uker. Håper på ul ettersom jeg har hatt en SA og en MA.

Blir legetime når jeg er 5+1 her pga tidligere SA og MA. Pluss småblødninger nå.
Men de tidligere gangene har de på legekontoret sagt flere ganger at man trenger ikke komme før uke 12. Men synes det er veldig sent.

Har time om en uke. Er da ca 6 uker på vei, men er ikke helt sikker på grunn av uregelmessig syklus.

Dere som fikk sendt henvisning til tidlig ul. Hvor lang tid tok det før dere fikk den i posten ? :)

Kom endelig igjennom på telefon for å bestille time i dag. Så da ble det fredag 11.sept. Da er jeg 10+4.:-)

Var hos lege med ul i uke 6+1 og 7+2 pga dehydrering og hyperemesis, for å få veske intravenøst.. Første svangerskapskontroll er jeg 8+5, hos jordmor

Back
Topp