Hvilken uke egentlig?

Bomchicka

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Desemberskatter 2016
Novemberfnuggene 2023
Jeg og en venninne som også er gravid har diskutert dette med uker.. For når man er feks 10+2 på vei så er man gått inn i sin 11 uke. Skal man da si at man er 10 uker på vei eller 11 uker på vei?
Har prøvd å google dette, men det står så mye forskjellig og diffust rundt omkring :p

Tror det er en smakssak :) nå er jeg 13+6, men sier at jeg er uke 13 jeg da. Alternativt "uke 14 på lørdag" :)

Jeg sier den uken som det står på babyverden. Altså når jeg er 16+0 så sier jeg at jeg er 16 uker, ikke 17. Men det er jo en smakssak. Jeg velger å si det slik for at ingen skal misforstå:p

Termin 9. februar med første frøet:)

Takk for svar jenter! :)

Jeg sier også at jeg er 14 uker på veg når jeg er 14+3 f.eks.

Vi sier jo heller ikke at vi er 27år når vi egentlig bare er 26 og et halvt, selv om vi er i det 27ende året.

Jeg sier også at jeg er 14 uker på veg når jeg er 14+3 f.eks.

Vi sier jo heller ikke at vi er 27år når vi egentlig bare er 26 og et halvt, selv om vi er i det 27ende året.

Når det er 1-2 mnd igjen til jeg fyller år så sier jeg at jeg er så gammel som jeg fyller.

Og om jeg er 14+5 så sier jeg gjerne at jeg er 15 uker på vei.
jeg er jo nærmere 15 uker enn jeg er 14 uker :)
Orker iallefall ikke å fortelle at jeg er 14 uker og 5 dager på vei :p
Og om jeg er 14+2 så sier jeg 14 uker på vei.

Er jo litt slik når man runder av til hele kroner også det.
Koster noe 1 krone og 80 øre så runder man opp til 2 kroner, så det er kanskje derfor det føles så naturlig for meg? :p
laughing7

Når det er 1-2 mnd igjen til jeg fyller år så sier jeg at jeg er så gammel som jeg fyller.

Og om jeg er 14+5 så sier jeg gjerne at jeg er 15 uker på vei.
jeg er jo nærmere 15 uker enn jeg er 14 uker :)
Orker iallefall ikke å fortelle at jeg er 14 uker og 5 dager på vei :p
Og om jeg er 14+2 så sier jeg 14 uker på vei.

Er jo litt slik når man runder av til hele kroner også det.
Koster noe 1 krone og 80 øre så runder man opp til 2 kroner, så det er kanskje derfor det føles så naturlig for meg? :p
laughing7
Signerer denne, for akkurat slik gjør jeg også :)

- Flittig bruker av app'en ;)

Jeg sier at jeg er 17 uker på vei når jeg er 17+1 f.eks, men kanskje jeg runder opp når jeg er 17+6

Back
Topp