Hvilken type maling på interiør ?

LittleMonkii

Forumet er livet
Jeg var i butikk hvor de drev med maling og slikt og jeg fikk beskjed om å velge oljebasert maling når jeg skulle male bord, kommode osv.. Det kan da vel ikke være nødvendig ? Det tar et år før det blir ordentlig tørt også lukter det i to år.....

Hva bruker dere ?

Alle anbefaler oljemaling.. Av den enkle grunn at akryl og vannbaserte ikke herder sikkelig.. Dvs. maler du en kommode i akrylmaling og setter en litt tung vase oppå, vil den etterhvert synke litt ned i malingen og lage merker!

jeg har malt alt med vannbasert, og jeg har ikke fått noen merker :O ikke etter glass engang... men datteren min har tygget av litt maling på kanten, men det har hun også gjort på sengen sin, som jeg ikke har malt ;)

Ok.... :/ Kanskje jeg bare får holde meg til oljemaling da.. Synes bare å ha hørt andre bruke så mye forskjellig, men om det er fare for merker osv, kan jeg like gjerne holde ut med stink-stank i noen uker....

beckers har en vannbasert oljemaling faktisk. jeg stusset veeeeldig da de anbefalte denne til bruk i trappa vår. men han forklarte det slik at vannet "fordamper" når en maler, slik at resultatet og holdbarheten blir den samme som oljemaling/lakkmaling. dette også fordi den ikke skal lukte...og det gjorde den ikke heller. vi er kjempe fornøyd med resultatet.

slenger med et bilde av trappa vår, brukt samme maling på både det svarte og det hvite. kjempe fornøyd:)

proudmummy skrev:
beckers har en vannbasert oljemaling faktisk. jeg stusset veeeeldig da de anbefalte denne til bruk i trappa vår. men han forklarte det slik at vannet "fordamper" når en maler, slik at resultatet og holdbarheten blir den samme som oljemaling/lakkmaling. dette også fordi den ikke skal lukte...og det gjorde den ikke heller. vi er kjempe fornøyd med resultatet.

slenger med et bilde av trappa vår, brukt samme maling på både det svarte og det hvite. kjempe fornøyd:)

Takk for tips :D

proudmummy skrev:

Nice!

Men da er den ganske slite sterk da, ettersom du bruker den i trappa.
Skal male kjøkkenbord og stoler så er ute etter tips til maling!
Men hvis jeg kan bruke vannbasert oljemaling er jo det supert!

Men har du brukt heftgrunn eller noe først?

proudmummy skrev:

Jeg skal også male kjøkkenbord og stoler, samt noen andre møbler hvite så dette var et fantastisk bra tips! Et lite sp.mål, hva het hvitfargen dere brukte?

Dytter denne opp, så kanskje proudmommy ser den... ;)  Jeg skulle gjerne visst hvilken farge du brukte på trappa - både den hvite og den sorte, da jeg skal male noen stoler hvite og noen sorte :) Om det er et spesielt navn på den, eller bare vanlig hvit og sort..?

Back
Topp