Hvilken type ErgoBaby bæresele?

gutt09jente11

Forumet er livet
Ser denne ErgoBaby Sport er på tilbud nå.. 

Vurderer ErgoBaby eller Manduca, men seriøst aner ikke hva jeg skal velge.. Kommer ikke til å bli brukt veldig mye, men vi må ha noe bæretøy. 

Hvilken skal vi velge? Liten 1 åring, på 8.5 kg. :)

Ergo sport er laget litt større enn de andre modellene, lengre stropper og livvidde, det er vel eneste forskjellen?
Ville gått for den du/dere syns ser finest ut, det er ingen av de som er "bedre" enn de andre typene Ergo.

Jeg liker ikke Manduca (har lånt en tidligere) og valgte å kjøpe Ergobaby.
Jeg bærte babyen som bitteliten med innlegg og uten fra ca. 4 mnd.. og bærer han innimellom.
Bærer også storesøster på 2,5år... sist i dag da ho har brannsår på kneet og nekter å bevege på det. Lett som en plett, selv på min mage :). Elsker min. 

OK.

Jeg er 164 høy, normal vektig, 64 kg. Bare et par kg på magen ekstra :P hehe, mannen er 186 høy og slank. 

Tror dere den sport vil passe oss da? Greit at den ikke er så dyr..

Den passer nok bra til mannen din, men jeg vet ikke hvor "liten" den kan bli eller om den vil passe deg.
Har dere ikke en Babyshop eller annen butikk i nærheten hvor dere kan prøve den?

Jeg ville IKKE kjøpt sport! Her passer den bare gubben. Han er like høy som din og jeg er like høy som deg. Angrer som en gud på at vi kjøpte den. Men har for tiden lånt den bort til søsteren min og gubben som er bredere og høyere enn oss. Den passer nok bedre for de.
Jeg synes også den er ufattelig upraktisk å reise med alene på tur på grunn av festene (spesielt den øverste som er vanskelig å få på seg når man er alene). Men når det er sagt så er jeg helt for ergonomisk-riktig bæretøy! Men til neste vurderer jeg sjal i steden for.

Da er det vel like greit med mei tai også. Der slipper du klips du ikke får tak i og det blir ikke like varmt som med sjal.
Jeg har alle tre typene og foretrekker helt klart mei tai.

Ok, da blir det ikke "sport" i allefall.. Kanskje vi skal gå for Manduca?

Vil ikke ha sjal eller noe sånt. Har ikke babyshop, men har Barnas Hus, og lurer på om de selger ErgoBaby.

Er det "brystklipset" som vanskelig å feste når du skal bære på mage?

Det fikser du veldig enkelt med å feste klipset på forhånd.
Fest Ergoen rundt hoftene/midjen som vanlig, og fest "brystklipset". Ha ganske lange skulderstopper. Løft opp barnet og plasser det på magen der det skal være, og løft Ergoen opp så den kommer på plass, og tre hodet og armene inn i selene så klipset havner bak på ryggen der det skal. Så strammer du skulderstroppene

Lizz83 skrev:Jeg synes også den er ufattelig upraktisk å reise med alene på tur på grunn av festene (spesielt den øverste som er vanskelig å få på seg når man er alene). Men når det er sagt så er jeg helt for ergonomisk-riktig bæretøy! Men til neste vurderer jeg sjal i steden for.

Fragle1 skrev:
Ergo sport er laget litt større enn de andre modellene, lengre stropper og livvidde, det er vel eneste forskjellen?
Ville gått for den du/dere syns ser finest ut, det er ingen av de som er "bedre" enn de andre typene Ergo.

det er jo tre forskjellige, og klart noen vil jo synes at enkelte ergo modeller er bedre enn andre. Personlig ville jeg valgt classic, har prøvd alle 3.

Back
Topp