Hvilken tykkelse trenger jeg på madrassen

EnduroFrue

Andre møte med forumet
Hei,
Jeg har begynt planleggingen og innkjøpene til den lille.
Men det er jo et hav av forskjellige størrelser på absolutt alt!
Vi skal se på seng og stellebord til helgen :-)
Men vi må jo ha madrass og slikt til denne sengen.
Hva er riktig størrelse på madrassen, tykkelses messig? Sengen en 60x120, så det målet i boks. Men tykkelsen på madrassene som er ute på nettet er jo fra 4 cm til 12 cm.
Hva er best tykkelse? Evt merke på madrassen?

I tillegg så er det dyne og sånt. Hva slags størrelse trenger jeg på dette?
Og hvor høy må sengebeskyttelsen være?

Håper noen kan hjelpe meg med dette :)

Vi har nest tjukkeste, det er et valg man må ta bare, har ingen praktisk betydning så vidt jeg vet.

Vi kjøpte to pk dyne på 120×80 tror jeg det var. For baby skal ikke ha dyne første tiden uansett har jeg bestemt, her blir det pledd og soveposer.

Sengebeskyttelse hadde jeg ikke giddet kjøpe før jeg evt så behovet for det.

Har babydyne til første tiden, altså 65x80. Brukte den til ca 7 mnd.
Og 80x100 som vi brukte fra 7 mnd, og enda bruker til han på 2 år.
Dyne til vinterbaby er ett must her vi bor, da det fort han bli nærmere 30 minus på det kaldeste.
Hadde da ullteppe oppå dyna, og ullpysj i tillegg nå sist når det var som kaldest.
Usikker på om sprinkelseng beskytterne kommer i ulike høyder. Men syns de er kjekkest de som er faste, og ikke tynne, myke.
Brukte babynest til forrige, men han bruker det enda. Så har kjøpt nytt til neste.
Hadde det oppi i tillegg til madrassen. Godt og trygt uansett om vi sov hjemme, på sofaen, i vugga eller i sprinkelsenga.
Også når vi samsov med han. Så han lå trygt oppi der, med egen dyne, mellom oss.
Noe springfjærmadrass er egentlig ikke nødvendig til de helt små.
Men hadde det uansett i sprinkelsengen, for er jo deb han har brukt fra 10 mnd når han flyttet inn på eget rom.
I vugga hadde vi sånn skumgummi madrass fra princess, som vi klippet til i valgfri størrelse. En madrass holdt så vi fikk klippet til til både vugga og til lekegrinda.

Back
Topp