Hvilken terminkalkulator e.l. følger dere?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg har 35dagers sykluser istedet for standard 28dagers og har brukt terminkalkulator på nettet som sier jeg er 8+4, mens eSnurra som leger osv bruker vil jo mene jeg er 9+4 siden den ikke tar høyde for ulike sykluslengder osv. Men tenker jeg blir vel satt en uke tilbake sikkert på ultralyd i uke 18-ish uansett om jeg forholder meg til den eSnurra som leger jordmødrene bruker, så forholder meg bare til "min egen" som jeg vet er mest korrekt selvom jeg hadde hatt syyykt lyst til å skryte på meg en uke ekstra til tider :p

Hvilken termin/kalkulator/utregning forholder dere dere til nå så tidlig? :)

Bruker diverse termibkalkulatorer på nett, og får ca samme svar på alle.
Har litt varierende syklus, og den i desember må ha vært kortere enn vanlig siden ting klaffet.

Tenker kalkulatorene bare er ca uansett, så så lenge man forholder seg til den samme så går det greit.
Får jo justert den ì forhold til virkeligheten før eller senere.

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal forholde meg til den jordmora sa på tidlig ul i går. Den er 5 dager tidligere enn min utregning. Men jeg har bare gått ut fra ca når eggløsning var. Syklusen var på ca 50 dager denne perioden det klaffet. Og vet ikke eksakt når egget slapp. Virket som kroppen prøvde flere ganger [emoji12]

Jeg brukte babyverden sin, den stemte til meg. Jeg har kort syklus, men terminen som kalulatoren stemte med det som gyn mente på TUL.

Syklusen min var tilnærmet 28 dager i desember så det passer bra. Passer på at det er innstilt at svangerskapet skal være 283 dager, da stemmer det med hva leger og jordmødre har[emoji4]

Akkurat nå lurer jeg på om jeg skal forholde meg til den jordmora sa på tidlig ul i går. Den er 5 dager tidligere enn min utregning. Men jeg har bare gått ut fra ca når eggløsning var. Syklusen var på ca 50 dager denne perioden det klaffet. Og vet ikke eksakt når egget slapp. Virket som kroppen prøvde flere ganger [emoji12]

Kommer an på når du hadde ul. Hvis det et rundt uke 12, er visstnok terminberegningen mer nøyaktig enn på OUL. [emoji4]

Har brukt den her på babyverden. Beregnet etter mens. Jeg ble flyttet 2 dager frem etter tul, men jeg gikk jo på ivf medisiner i november... Den ene medisinen gjorde at jeg spottet lenger enn vanlig før mensen kom ordentlig igang. Så hvis jeg regner etter når spottingen begynte får jeg samme termin som legen sa [emoji6]

I følge bv så har jeg termin 11/9. Jeg har sykluser på ca 31 dager, og det stemte med snurra til jordmor :)

Back
Topp