Hvilken termindato og hvilken uke?

Lille A

Forelsket i forumet
Marsipanene 2019
Dette er jo supervanskelig. Trodde terminen min var 5 mars. Og at jeg idag er 8+2! Hadde el to dager senere enn «normalt» på en 28 dagers syklus. Så ca 9 juni. Har fått 5, 3 og 1 mars. Legen skrev 1 mars. Men at jeg var 8+3 og det klarer jeg ikke å få til å gå opp siden jeg tror termin er 5 mars og jeg er 8+2? En dag forskjell og 4 dagers forksjell på samme greia?

Dette er jo supervanskelig. Trodde terminen min var 5 mars. Og at jeg idag er 8+2! Hadde el to dager senere enn «normalt» på en 28 dagers syklus. Så ca 9 juni. Har fått 5, 3 og 1 mars. Legen skrev 1 mars. Men at jeg var 8+3 og det klarer jeg ikke å få til å gå opp siden jeg tror termin er 5 mars og jeg er 8+2? En dag forskjell og 4 dagers forksjell på samme greia?
Jeg er ikke sikker på nøyaktig dato for eggløsning her, men tror rundt 9.-10.juni. Jeg er også usikker på sykluslengde, da jeg har vært ganske uregelmessig. Fikk alt fra 3.-8. Mars, men har valgt å høre på legen som sier jeg har termin 4.mars. Jeg er da 8+3 I dag, I følge babyverden appen, som jeg går ut fra når jeg teller sager og uker. Så om du har termin 1.mars, skulle man tro du er tre dager lenger enn meg, altså 8+6?

Var det jeg trodde også. Derfor ble jeg veldig forvirra etter besøket hos legen.

Jeg hadde i hvertfall en 8. juni og kommet frem til 4. mars selv! Ikke vært hos legen enda. Skifter ukedag på fredager..

Jeg fikk 12. mars hos NHI og babyverden. Dro på tidlig ultralyd da jeg var 6+6, hun justerte til 7+1 med termin 12.mars. Jeg skjønner ingenting, hehe.

Termin 8. Mars og er 8+5 i dag, gleder meg til tirsdag og ny uke [emoji1373]

Termin 28 mars, bursdagen til mamma, akkurat en mnd etter min egen. Litt morsomt. Er i uke 6 nå. :O

Jeg er også forvirret, termin 1. Mars men er 10+0 (uke 11) i dag. Ved å telle bakover i kalenderen har jeg blitt gravid samtidig som siste mensen haha! Regner med terminen blir regulert igjen ved neste UL:)

Hadde ein prat om dette med ei venninne av meg. Vi hadde EL med to dagers mellomrom, men sidan eg hadde 26 dagers syklus og ho hadde 30, så reknar dei forskjellige kalkulatorene veldig forskjellig. Nokre tek høgde for sykluslengde, andre ikkje. Uansett så er det ikkje vits å stresse sånn med om du er 8+3 eller 8+5, endeleg termindato blir sett ved OUL. Eg "velde" meg ut snittet av resultat eg fekk, og venninna mi sitt snitt, som er 4 dagar før meg.

Back
Topp