Hvilken termindato forholder du deg til?

Mt91

Flørter med forumet
Jeg har regnet meg fram til egen termin og mensentermin til 27.05.16 og fått dette bekreftet på samtlige UL. Men på OUL i dag fikk vi plutselig ny termin, 05.06.16.. Får ikke dette til å stemme :b Å vet ikke hvilken av de jeg skal forholde meg til. Hva gjør dere? :-)?

Jeg forholder meg til oul. Men hvis du ikke er enig kan du snakke med lege/jordmor og Evt få de til å få deg inn til overtid tidligere:).

Tidlig ultralyd termin. Det tok de også hensyn til på oul selv om termin basert på mål ved oul var 3 dager tidligere.

OUL. Har ingen menstermin å gå utifra :p

Jeg forholder meg til termin jeg fikk på OUL.
Mensterminen min er 8 mai, mens OUL er 11 mai og det er ikke så mange dager forskjell.
Jeg ser også for meg når terminen nærmer seg, at jeg kommer til å bli veldig utålmodig med ventingen og da vil jeg heller velge å gå for den seineste terminen enn den andre, bare for å være litt mer realistisk. Spesielt siden jeg er førstegangsfødende.

Oul. :)

Men kan jo være greit å snakke med jm/lege om at datoene ikke stemmer overens. Kjedelig å måtte gå ei uke+ ekstra over tiden hvis du kommer på overtid. Potensielt farlig og.

Oul :) men ble flyttet bare 3 dager.

Min menstermin var 2 mai og oul var 2 mai, så mine beregninger stemte godt;p

Det jeg ikke skjønner er at ut ifra beregningene til OUL termin 5.6.16 så ble baby lagd rundt den 10 september.. Da var min kjære bortreist på jobb og var borte 22 dager.. Samt jeg fikk svak positiv test den 11 september.

Etter min beregning var jeg mellom 7-10 dpo den 11september, og tester er ikke så sensitive at det vises 1-2 dager etter befruktet samleie?

Huff nei jeg forholder meg til min egen termin den 27.05.. mn må jo ha 05.06 i bakhodet også :b

Det jeg ikke skjønner er at ut ifra beregningene til OUL termin 5.6.16 så ble baby lagd rundt den 10 september.. Da var min kjære bortreist på jobb og var borte 22 dager.. Samt jeg fikk svak positiv test den 11 september.

Etter min beregning var jeg mellom 7-10 dpo den 11september, og tester er ikke så sensitive at det vises 1-2 dager etter befruktet samleie?

Huff nei jeg forholder meg til min egen termin den 27.05.. mn må jo ha 05.06 i bakhodet også :b

Babyene kan vokse raskere og tregere enn gjennomsnittet, så termin satt ved OUL gjør det ikke mulig å regne seg tilbake til eggløsning/befruktning. :)

Tidlig ul 28.april. oul 2.mai. eltesten sier 6.mai. Tror faktisk tidlig ul er riktigst, siden samboeren kjente liv utenpå allerede i uke 15+0, hvis eltest terminen skulle stemme... det høres usannsynlig ut. Dessuten kom livmora over skambenet allerede i starten av uke 11. Det høres heller ikke sannsynlig ut. Fødte dagen før termin sist. Jeg tipper ungen kommer 28.april. men vi får se:) forholder meg i utgangspunktet til oulterminen, siden det er den de forholder seg til på sykehuset.

Menstermin ble satt til 18.05, jeg regnet meg selv frem til 19.05 (30-dagers syklus), og OUL sa også 19.05 :) Tidlig UL i uke 10 sa 20.05, så det er uansett ikke store forskjellen :)

Menstermin 24.5, termin etter el 28.5 og OUL termin 3.6.
Det sykehuset ofte går utfra er OUL termin, så da syns jeg det er like greit for meg å forholde meg til den da, selv om jeg ikke er enig. Men jm sa at når det er såpass med sprik mellom så vil de kunne ta hensyn til det. Det er jo ikke ensbetydende med at de vil ta hensyn til det... Spørs vel litt hvem man møter på. Sist jeg ble satt 9 dager tilbake fødte jeg 3 dager før.

Sist sv fikk jeg ikke OUL til å stemme med mine beregninger. Gutten kom ifølge min utregning ;)

Denne gangen husker jeg ikke helt sikkert første dag i siste mens men tror OUL er satt 4 dager etter hva jeg tror :)

Jordmoren min sa at tidlig ul er den som er mest "presis", men den blir bare mindre og mindre presis jo lenger en kommer i svangerskapet. Begge er usikre, så de prøver å være tro med begge metodene. Hos meg er det et kjempesprik, 18.mai ifølge "første dag i siste mens"-metoden, og 28.mai ifølge ul i uke 6. Tipper den kommer midt i mellom, jeg. :-)

Jeg testa positiv El test så var sikker på at menstermin burde stemme noenlunde. Jeg ble utrolig nok flytta ei uke fram på oul, så jeg går definitivt etter oul terminen!! :)

Back
Topp