Hvilken termindato er riktig?

Såpebobla

Elsker forumet
Hvordan regner dere deres termin? Jeg hadde mensen 22. oktober. Har 26 dagers syklus. Babyverden sin terminkalkulator sier jeg er 5 uker og 1 dag på vei, og har termin 30. Juli. Barn i magen sin kalkulator sier jeg er 5 uker og 2 dager på vei, og har termin 29. Juli. Pregnology sier jeg er 5 uker og 2 dager på vei, og at jeg har termin 27. Juli.. I dag er det 5 uker siden mensens første dag som var 22. oktober. Er jeg ikke da bare 5 uker på vei? Eller får jeg lagt til en dag eller to siden jeg har 26 dagers syklus og ikke 28? Er jo ikke snakk om mange dagene her altså, men jeg driver nå bare og funderer... :rolleyes:

Lurer litt på det samme, men andre veien.
Jeg hadde mer enn 28 dager sist syklus.
Legen sier at dette ikke har noe å si, men ifølge andre kalkulatorer er jeg kortere på vei, og med ulike datoer.
Regner med å få mer presis termin ved ultralyd.
Men, forrige graviditet fødte jeg nesten 3 uker før termin, så tror uansett at det er vanskelig å vite 100%.
Men greit å vite, i forhold til de ulike milepælene. :-)

Jeg har 28 dagers syklus og hadde også mensen 22.oktober. Så jeg har termin 31.juli. er da akkurat 5 uker på vei i dag. Det stemmer vel at du er 5+2 hvis du har 26 dagers syklus :)

Jeg har 28 dagers syklus og hadde også mensen 22.oktober. Så jeg har termin 31.juli. er da akkurat 5 uker på vei i dag. Det stemmer vel at du er 5+2 hvis du har 26 dagers syklus :)

Men det skjønner jeg ikke helt.. for det er 5 uker siden 22. oktober i dag... Så da skal jeg jo være 5 uker i dag?

Funderer på det samme.. Hadde også første mensdag 22.oktober og har 25/26 dagers syklus.

Får høre med legen når jeg skal dit i januar :-P terminkalkulator.com sier at jeg er 5 uker i dag, og termin 29. Juli, så da er den og jeg på bølgelengde :-P Følger den jeg. hehe

Får høre med legen når jeg skal dit i januar :p terminkalkulator.com sier at jeg er 5 uker i dag, og termin 29. Juli, så da er den og jeg på bølgelengde :p Følger den jeg. hehe

Det er ikke sikkert du blir så mye klokere av å prate med legen :) Jeg husker fra mine tidligere svangerskap at jeg hadde forskjellige terminer ut i fra hvem jeg snakket med. Babyverden termin regner vel et svangerskap som 40+2, legen regner 40+1 og jordmoren min regnet 40+3... I amerika regner de vel 40+0, så når man bruker amerikanske sider får man en annen termin igjen. Ikke lett å bli klok på dette her så lenge ekspertene ikke blir enige :)

Back
Topp