Hvilken termin ville dere brukt?

Villblomsten

Elsker forumet
MayDay2021
Aprilspirene 2025
Hvilken termin ville dere regnet etter?
Jeg kjenner jeg er litt usikker på hvordan jeg bør regne termin før ultralyd.

Hvis jeg går etter mensterminen (som jordmor uansett vil gjøre på helsekortet frem til OUL) har jeg termin 3. juli. Sist gang fulgte jordmoren min denne selv om jeg visste jeg hadde litt senere eggløsning og jeg kommer til å ha samme jordmor denne gangen.

Meeen jeg hadde ikke positive eggløsningstester før CD 20-22 denne gangen og hvis jeg regner termin etter dette blir det 9. juli :wacky:

Hva ville dere gått etter i starten?:shy:

Går etter mensen jeg. Så får de skyve på oul :cool:
Enig med @Skillz, gå etter mensen:)

Jaa, det frister jo det, sånn i forhold til å telle antall uker på vei:angelic:

Men det eneste da er jo at det ikke samsvarer helt med fosterets utvikling..
Feks når hjertet begynner å slå så teller man da at det gjør det en hel uke før det faktisk begynner å slå:shy:

Er jo greit nok når det bare skiller en dag eller to, men for meg blir det jo en hel uke, derfor jeg blir litt i tvil :bored:

Jaa, det frister jo det, sånn i forhold til å telle antall uker på vei:angelic:

Men det eneste da er jo at det ikke samsvarer helt med fosterets utvikling..
Feks når hjertet begynner å slå så teller man da at det gjør det en hel uke før det faktisk begynner å slå:shy:

Er jo greit nok når det bare skiller en dag eller to, men for meg blir det jo en hel uke, derfor jeg blir litt i tvil :bored:
Ja,det skjønner jeg. Du får bare ta sånn midt i mellom da,frem til endelig termin på oul :)

Sniker! Jeg bare oppga en annen dato for sist mens som passet med eggløsning i en 28-dagers syklu, basert på når du hadde el. Har selv laange sykluser og fikk el på dag 33, så hadde jo blitt tåpelig å gå etter mens.

Sniker! Jeg bare oppga en annen dato for sist mens som passet med eggløsning i en 28-dagers syklu, basert på når du hadde el. Har selv laange sykluser og fikk el på dag 33, så hadde jo blitt tåpelig å gå etter mens.

Ja, jeg syns egentlig det høres veldig fornuftig ut! For jeg vet jo godt når eggløsning var og styrken på testene samsvarer helt med at jeg er 10 dpo og ikke en hel uke lenger.

Ved sist svangerskap var og eggløsning en uke senere og selv om jeg sa det til jordmor gikk hun ut fra menstermin, og på ultralyd ble jeg selvfølgelig satt tilbake en uke som samsvarte helt med min egen beregning :joyful:

Hvilken termin ville dere regnet etter?
Jeg kjenner jeg er litt usikker på hvordan jeg bør regne termin før ultralyd.

Hvis jeg går etter mensterminen (som jordmor uansett vil gjøre på helsekortet frem til OUL) har jeg termin 3. juli. Sist gang fulgte jordmoren min denne selv om jeg visste jeg hadde litt senere eggløsning og jeg kommer til å ha samme jordmor denne gangen.

Meeen jeg hadde ikke positive eggløsningstester før CD 20-22 denne gangen og hvis jeg regner termin etter dette blir det 9. juli :wacky:

Hva ville dere gått etter i starten?:shy:
Sniker! Du må jo selvfølgelig ta utgangspunkt i EL når du vet når den var ♥️

Jeg hadde definitivt gått etter EL! Synes det er så irriterende å få satt en termin man vet ikke stemmer. Med førstemann hadde vi kun hatt sex én gang den måneden. Når man vet dét er det litt irriterende å få satt termin en uke tidligere. Videre følgefeil blir jo da at eventuelle vekstestimat blir basert på feil tall.

Back
Topp