Hvilken termin tar dere utgangspunkt i frem til ultralyd??

Håperpåentil

Forumet er livet
VIP
I følge terminkalkulator på bv har jeg termin 17 august, men min lege mener at jeg har termin 15. Hvilken skal jeg gå ut i fra?

Nei si det du.. kanskje legen sin? Jeg vet ikke.. Er usikker på min termin selv. På babyverden her på nett står det 17. aug. på meg også (samme dag som deg :greet025 ) mens når jeg legger inn akkuratt det samme på babyverden app'n på mobil får jeg 20. aug :confused004 Og for å gjøre det enda mer komplisert, så får jeg opp både 13. og 15. aug på andre terminkalkulatorer (andre nettsteder enn bv). Haha.. vet ikke hva jeg skal tro. Har ikke vært hos legen enda da.. hun sier vel 18. tenker jeg, bare for å gjøre forvirringen total :laughing001

Nei si det du.. kanskje legen sin? Jeg vet ikke.. Er usikker på min termin selv. På babyverden her på nett står det 17. aug. på meg også (samme dag som deg :greet025 ) mens når jeg legger inn akkuratt det samme på babyverden app'n på mobil får jeg 20. aug :confused004 Og for å gjøre det enda mer komplisert, så får jeg opp både 13. og 15. aug på andre terminkalkulatorer (andre nettsteder enn bv). Haha.. vet ikke hva jeg skal tro. Har ikke vært hos legen enda da.. hun sier vel 18. tenker jeg, bare for å gjøre forvirringen total :laughing001

Hahahaha ja det hadde vært noe :schocked028
Tror faktisk at jeg tar utgangspunkt i hennes for jeg testet jo positiv allerede 6 dpo så kanskje befruktningen skjedde litt tidligere enn antatt..

ifølge terminkalkulator og mine beregninger har jeg termin 4. august,og forholder meg til den frem til ultralyden:)
Men ifølge clear blue digital m/ukesindikator som jeg tok igår (bare for å få det til å synke inn at vi faktisk skal ha) så var jeg bare ca 4 uker på vei...

Terminkalkulatoren gir meg 7.8 men drar til legen på fredag for å heller gå ut fra hennes beregninger.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jeg går ut fra ut i fra legens termin, som jeg regner med blir 6aug. Er jo den spm blir stående på svangerskaps kortet frem til ul. Bv terminkalkulator sier 5.

Jeg følger min egen uansett hva ul eller lege kommer til å si. Vet nøyaktig håne unnfangelse var... Og det er kun den datoen som er mulig.

etter min beregning og bv har jeg termin 22 august! så tar utgangspunk i det frem til jeg har vert hos legen!

Jeg følger den offisielle beregningen i Norge. At et svangerskap er 40+3 dager. Har ganske normal syklus på 28 dager, så da er det terminen BV sin terminkalkulator gir + en dag. 10.august. Legen min regner også på samme måte. 40+3 fra første dag i siste menstruasjon altså.

Jeg skal til legen neste onsdag, så jeg har ikke peiling på hva han sier :) Men min termin går jeg ut fra menstermin og det er 22 august :)

Foreløpig går jeg ut ifra BV-kalkulatoren.
Skal til ultralyd neste onsdag, så da kommer jeg til å gå etter det jeg får beskjed om der :)

Terminkalkulator gir meg og 17.august ;) nå har jeg en lita jenta på 6mnd, så dette kan bli spennende;)

Back
Topp