Hvilken termin skal jeg følge?

SpireNr.4

Betatt av forumet
I følge mensterminen min er jeg 5+3 uker påvei nå. Tok graviditetstest på mandag, og da var mensen 1uke forsinket.. Den var positiv, og jeg var da altså i følge siste mens 5+1 på mandag. Så, bare for å være på den sikre siden, tok jeg en ny test i går kveld, denne gangen med sånn ukegreier. Den kom opp positiv den også, men viste at jeg bare var 3-4 uker påvei :/ Så nå er jeg meget forvirra, å vet ikke helt hva jeg skal tro...

Hva sier dere?
Hvilken hadde dere fulgt?
Kan det ha noe med at jeg tok testen i går kveld?

Hei!
Den med ukesindikator bør taes om morgenen ifølge pakningsvedlegget :) og den viser vel uansett ikke flere uker enn 5 (da står det 3+ på testen).
Siden jeg var sent ute med å finne ut av at jeg var gravid, tok jeg testen med ukesindikator når jeg var 7 uker på vei :b visste ikke før jeg skulle ta testen at den ikke viste lenger enn 3+/5 uker og ville ta den for å finne ut om mine beregninger stemte. Så inntil jeg har vært hos legen så følger jeg menstermin :)

PS: det med at det gjerne blir feil når du tester på kvelden med ukesindikator har å gjøre med nivået av HcG-hormon i kroppen som er høyest om morgenen så tidlig i svangerskapet ;)

følg terminen du får utifra første dag i siste mens! :)

Testen har jo vist samme som mens- termin :-) de digital-testene med uker ( iallfall clearblue) viser uker fra befruktning, ikke fra mens, så 3-4 stemmer akkurat med 3-4 uker + tida fra mens til eggløsning! Ikke sant? :-) da er du nok i uke 5 både ifølge deg selv og testen.

Den med uke indikator teller bare ut ifra EL og ikke siste mens.. Så må alltid + på 2 uker på det som kommer opp på den testen! :) Men følg menstermin du!:)

Den med uke indikator teller bare ut ifra EL og ikke siste mens.. Så må alltid + på 2 uker på det som kommer opp på den testen! :) Men følg menstermin du!:)

Hei!
Den med ukesindikator bør taes om morgenen ifølge pakningsvedlegget :) og den viser vel uansett ikke flere uker enn 5 (da står det 3+ på testen).
Siden jeg var sent ute med å finne ut av at jeg var gravid, tok jeg testen med ukesindikator når jeg var 7 uker på vei :b visste ikke før jeg skulle ta testen at den ikke viste lenger enn 3+/5 uker og ville ta den for å finne ut om mine beregninger stemte. Så inntil jeg har vært hos legen så følger jeg menstermin :)

Tusen takk for svar :) Da følger jeg mensterminen ;)

Testen har jo vist samme som mens- termin :) de digital-testene med uker ( iallfall clearblue) viser uker fra befruktning, ikke fra mens, så 3-4 stemmer akkurat med 3-4 uker + tida fra mens til eggløsning! Ikke sant? :) da er du nok i uke 5 både ifølge deg selv og testen.

Nei, testen viste 1-2, og det betyr 3-4 i følge pakken :/ Får bare ikke det helt til å stemme, men får følge menstermin til jeg evt har vært på en ultralyd ;) Men takk for svar :D

Back
Topp