Hvilken termin skal jeg bruke?

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Min første blødningsdag ved siste menstruasjon var 25. august, regner jeg med den så får jeg opp termin 3. juni (28 dagers syklus).

Men jeg vet 100% sikkert, at unnfangelsen skjedde etter 14. september (jeg var bortreist uten sambo). Med testing og symtomer fant jeg ut at EL må ha vært rundt 14.-15. september. Regner jeg ut fra unnfangelse så får jeg 9. juni.

Hvilken ville dere brukt? :)

Tja, vanskelig å vite. Jeg ville nok kanskje latt legen regne fra første dag i siste mens sånn at terminen blir så tidlig som mulig (og så heller ha i bakhodet at termin nok blir flyttet til senere i juni på oul), mest med tanke på å eventuelt gå på overtid på slutten. Det har jo vært veldig mye snakk om at man ikke skal gå for lenge på overtid og da er det kjekt at terminen ikke er for sent, men heller for tidlig.

Du vil uansett få korrigert terminen ved ordinær UL, så den du får nå, er mest for din egen del.

Takk for svar! :) Da tror jeg nesten at jeg bruker 3. juni... Det er vel den legen vil bruke (uansett) ved første legetime? Så unngår jeg at jeg blir helt fortullet ved å bruke to termindatoer :) Så får jeg heller tenke som så at den blir korrigert til senere dato ved oul :)

Back
Topp